Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20A3 Lekko szarpnie, czy przerywa, czasami spadek mocy

VIII Accord Viii R20A3 czasami szarpnie R20A3 czasami spadek mocy na wolnych obrotach sałby

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 harvi96

harvi96
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bielsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:44, 22.03.2019

accord viii r20a3

Witam, od dawna borykam sie z problemem szarpania....mianowicie, przy puszczeniu pedalu gazu silnik zaczyna schodzic z obrotow lecz po 0,5 sekundy nastepuje lekkie podbicie obrotow o okolo 50-100 skutkiem czego jest szarpeniecie, nastepnie schodzi plynnie z obrotow... jezeli podczas jazdy wcisne sprzeglo, silnik schodzi do 900 obrotow, podbija do 1100 a nastepnie schodzi do 900., czasami na 1 przy calkowitym opuszczeniu gazu potrafi kilka razy
"zakangurkowac" az sie uspokoi i pojedzie dalej plynnie ... co ciekawe, gdy silnik jest na ssaniu problem nie wystepuje wiec mysle, ze poduszki mozna wyeliminowac

Pol roku temu wyminilem swiece, filtr powietrza, wyregulowalem luzy zaworowe.

Niedawno usunalem egr, wyczyscilem dokladnie przepustnicce, wlalem z 2 buteleczki plynu do czyszczenia wtryskow, wyminilem uszczelke pod przepustnica.

Podlaczylem hdsa i jedyne co mi sie nie podoba to wskazania czujnika ect2 ... ect1 pokazuje po nagrzaniu okolo 90 stopni a ect2 8-20....aaa no i jeszcze czasami wypadnie zaplon na losowym cylindrze, raz na pierwszym raz na czwartym itp...

problem wystepuje zarowno na pb i lpg, wydaje mi sie ale nie jestem pewien ze problem zaczal sie w momencie zamontowania gazu

Macie jakies pomysly? :)


Użytkownik harvi96 edytował ten post 10:46, 22.03.2019

  • 0

#2 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:14, 22.03.2019

Jeśli po montażu gazu to bym tam szukał przyczyny. Świece w jakim stanie? Kiedy ten LPG został zamontowany? Może jednak to wina zaworów?
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#3 harvi96

harvi96
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bielsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:06, 23.03.2019

Swiece okej, lpg ma pol roku
  • 0

#4 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:51, 23.03.2019

Być może wymagana jest regulacja LPG
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#5 harvi96

harvi96
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bielsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 23.03.2019

Na benzynie jest to samo
  • 0

#6 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:49, 23.03.2019

Sterownik LPG też ma wpływ na pracę na benzynie, jak jest źle podłączony lub ma jakiś defekt
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#7 slapas

slapas
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:R20
  • Wersja:CR-V
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:34, 27.03.2019

Przy zakladaniu LPG zapewne sciagali kolektor a co za tym idzie, demontowali rowniez przepustnice... zatem w przypadku problemow z obrotami silnika, pierwsza rzecza powinna byc "adaptacja przepustnicy".

Pozdrawiam


  • 0

#8 harvi96

harvi96
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bielsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:51, 02.04.2019

Adaptacja plus czyszczenie jest zrobiona.
Gazownik nie ściągal kolektora
  • 0

#9 harvi96

harvi96
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bielsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 14.07.2019

ma ktos jakis pomysl? ostatnio wymienilem przeplywke i bez zmian


  • 0

#10 DarekDarecki

DarekDarecki
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegancja francja
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombix
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:47, 17.02.2020

Hej.

Mi łapało lewe powietrze do silnika i delikatnie szarpało na niskich obrotach podczas szybszego przyspieszania, wszystko sie zmieniło na plus po wymianie oringów- uszczelek na wtryskiwaczach benzynowych. Inne auto.

Pozdrawiam


  • 0

#11 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:17, 17.02.2020

A czy podczas jazdy że stałą prędkością też potrafił szarpnąć na 4 lub 5 biegu? Bo u mnie tak mam jak jak delikatnie naciskam gaz przy około 2tys obrotów.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#12 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:01, 17.02.2020

przy puszczeniu pedalu gazu silnik zaczyna schodzic z obrotow lecz po 0,5 sekundy nastepuje lekkie podbicie obrotow o okolo 50-100 skutkiem czego jest szarpeniecie, nastepnie schodzi plynnie z obrotow... jezeli podczas jazdy wcisne sprzeglo, silnik schodzi do 900 obrotow, podbija do 1100 a nastepnie schodzi do 900.,

Uważam, że jest to naturalny objaw. Gdy obroty za szybko spadają komputer próbuje skorygować dawkę paliwa (by silnik nie zgasł).


Użytkownik Uzumymw edytował ten post 21:10, 17.02.2020

  • 0

#13 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:24, 28.04.2020

Witam wszystkich miłośników poszukiwania usterek :)

Bo ja już  chyba należę do nich na poziomie Level HIGH :)))

 

Borykałem się z błędami, które chyba swoją częśtotliwość zmniejszyły same, bo słusznych rozwiązań nie otrzymałem, a i sam błąd nie dosyć precyzyjnie opisywał usterkę, ale to dla zainteresowanych jest opisane w innych moich postach.

 

Aktualna sytuacja dotyczy sporadycznego szarpnięcia przy przyspieszaniu z bardzo niskich obrotów . Również dziwnego zmulenia jak przyspieszam z tych niskich obrotów aż do końca. Tak niby jedzie ale szału nie ma.A jaj mu dodam szybko gazu przy np. 2,5-3 tys obrotów to rwie, aż miło.

I tu z na pomoc mam dawcę identyko auto!!! dodam, że moje auto i dawca były kupione  w jednym salonie w tym samym dniu. Dawca ma nalotu 190kkm, mój 130kkm.

Dawca jak i mój do czasu serwisowany w ASO chodzi jak igiełka, dlatego podmieniam element po elemencie, żeby wyeliminować potencjalnie uszkodzony element. dodatkowo dawca w momencie podmiany dostaje moje części , żeby również je skontrolować co do działania.

Oczywiście po udanej czy nieudanej akcji weryfikacji podzespołów wszystko wraca do pierwotnych miejsc, ponieważ dawca jest w pełni sprawnym i użytkowanych autem.

Zatem tak je stawiam i działam:

 

35caf1e88c31a0f5med.jpg

 

aktualnie wymianie już podległy takie elementy jak:

-przepustnica

-przepływomierz

-sonda górna i dolna

-Egr

- 4 cewki

 

-świece nowe irydowe

-luzy zaworowy robiony 10kkm temu

 

 

2e1448fa71e32cf7med.jpg

 

31dba6bec188464amed.jpg

0e4050d1114fc2b4med.jpg

 

w na pierwszy rzut oka wszystkie elementy zamieniane były w podobnej kondycji

 

ale specjalnego rezultatu ta operacja nie przyniosła. Może ciutkę inna charakterystyka, ale szarpnięcia są i zmulenia są

 

Zatem pytanie do znawców

co jeszcze mogę / mam wymieniać co może mieć wpływ na takie zachowanie silnika.

 

oczywiście katalizator, oraz komputer raczej nie wchodzą w grę lub traktuje jako ostateczność , gdyż śruby na kacie są raczej w słabej kondycji , a kompa nie mam jak zakodować.

 

Zastanawia mnie co to jest z tyłu kolektora taka wtyczka z wieloma pinami

 

b980b1ce55e18efamed.jpg

 

Czy ten silnik posiada klapy wirowe??

Jeżeli tak to jak sprawdzić, że działają dobrze

 

Co jeszcze podmieniać??

 

 

 

 

 

 


  • 0

#14 Wisła

Wisła
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:07, 28.04.2020

W 7 gen jest jeszcze silniczek krokowy A w 8 gen?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
A i jeszcze . Czu te objawy masz na klimatyzacji czy nie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:56, 28.04.2020

Silnik posiada klapy wirowe właśnie w kolektorze chyba wtyczka na 5 kabelków do nich idzie. Jak masz z czego podmieniać to można jeszcze spróbować z pedałem gazu bo może tam potencjometr siadł..
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Accord Viii, R20A3 czasami szarpnie, R20A3 czasami spadek mocy, na wolnych obrotach sałby

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq