Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nie działa regulacja wysokości reflektorów Accord VII

VII regulacja reflektorów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 fafka13

fafka13
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 03.11.2014

Witam

 

Mam następujący problem. Zauważyłem wczoraj, że mam bardzo nisko opuszczone światła mijania. Sprawia to, że w nocy widoczność jest słaba - widać niewielki obszar przed samochodem co jest uciążliwe i niebezpieczne.

 

Regulacja, która jest wewnątrz auta (0,1,2,3) zupełnie nie reaguje.

 

Co powinienem sprawdzić i gdzie zajrzeć, żeby zdiagnozować i usunąć usterkę?

Bezpieczniki pod maską są OK. Nie bardzo wiem, które mogą odpowiadać za regulację świateł (pod maską sprawdziłem wszystkie, w kabinie - zabrakło mi sił na wyciąganie każdego - może wiecie który należy sprawdzić.

 

Dodam, że po podłączeniu komputera pojawiały się błędy dotyczące właśnie świateł.

 

Próbowałem znaleźć coś na forum, ale wszystko co znalazłem dotyczyło wymiany lub regeneracji jakichś czujników w wahaczach. Wydaje mi się jednak, że u mnie raczej nie ma takiego automatycznego poziomowania, tylko te obok kierownicy.

 

Sedan 2005, benzyna, 2.0.


  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 17:41, 03.11.2014

hi,

z tego co wiem musisz sprawdzic bezpiecznik nr. 20 (7,5A) pod deska (w kabinie).

 

masz normalne zarowki czy te inne...nie pamietam jak sie nazywaja.

 

jakie masz bledy dotyczace swiatel?


Użytkownik Kardynal edytował ten post 17:44, 03.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2580 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 52
Super

Napisano 18:52, 03.11.2014

jeśli masz regulacje w kabinie, to nie masz nic na wahaczach ;)

 

sprawdź bezpiecznik, który podał kolega wyżej, a jeśli będzie dobry to sprawdź czy do silniczków przy lampie dochodzi napięcie... ale to byłoby dziwne, gdyby oba jednocześnie padły, więc stawiałbym bardziej na przełącznik... nie jeste niestety w domu, więc nie podam Ci DOKŁADNEJ instrukcji sprawdzenia przełącznika z VII gen'a, ale dobrze byłoby go wyciągnąć, zobaczyćczy do niego wychodzi napięcie i czy od niego idzie napięcie... bo z tego co pamiętam, to w każdej pozycji daje on różny opór, chociaż mogęsię mylić ;)


  • 0

#4 fafka13

fafka13
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:21, 05.11.2014

jeśli masz regulacje w kabinie, to nie masz nic na wahaczach ;)

 

sprawdź bezpiecznik, który podał kolega wyżej, a jeśli będzie dobry to sprawdź czy do silniczków przy lampie dochodzi napięcie... ale to byłoby dziwne, gdyby oba jednocześnie padły, więc stawiałbym bardziej na przełącznik... nie jeste niestety w domu, więc nie podam Ci DOKŁADNEJ instrukcji sprawdzenia przełącznika z VII gen'a, ale dobrze byłoby go wyciągnąć, zobaczyćczy do niego wychodzi napięcie i czy od niego idzie napięcie... bo z tego co pamiętam, to w każdej pozycji daje on różny opór, chociaż mogęsię mylić ;)

 

hi,

z tego co wiem musisz sprawdzic bezpiecznik nr. 20 (7,5A) pod deska (w kabinie).

 

masz normalne zarowki czy te inne...nie pamietam jak sie nazywaja.

 

jakie masz bledy dotyczace swiatel?

Hmmm...


No i mam rozwiązanie ;) Dziękuję za analizę i podpowiedzi. Zacząłem od przełącznika i co się okazało... że Panowie, którzy instalowali przełącznik od LPG obok regulacji świateł odpięli od niej kabel i zapomnieli z powrotem podłączyć.

 

Wszystko działa. Dzięki za pomoc.

 

P.S. Bezpiecznik nr 20 jest od spryskiwaczy. Nie doszedłem, który odpowiada za regulację. 


  • 0

#5 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:00, 05.11.2014

No własnie dzis patrzyłem ten bezpiecznik i faktycznie jest od spryskiwaczy, nawet nie widziałem by tam był jakikolwiek od regulacji sw. moze pod maska trzeba szukac?


  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#6 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 18:44, 06.11.2014

1x bezpiecznik i tylko do spryskiwaczy?

tyle zachodu zeby zabeszpieczyc spryskiwacze?

takie sa one wazne?

 

nie moze byc ze jeden bezpiecznik zabeszpiecza wiecej podzespolow?

mysle ze moze! ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 18:44, 06.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#7 Doro1978

Doro1978
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:type s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:48, 12.12.2015

siema który to ten bezpiecznik?


  • 0

#8 kejrool

kejrool
  • Klubowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:42, 20.04.2020

Witam wszystkich forumowiczów, zauważyłem że nie działa mi regulacja reflektorów, okazało się że oba silniczki są spalone, podmieniłem silniczki od znajomego na sprawne, lecz po zainstalowaniu ich u siebie nadal regulacja nie działa, przełącznik odpowiadający za regulację wysokości też został podmieniony na sprawny, lecz nadal nie ma odzewu, czy ktoś wie od czego zacząć aby wyeliminować te usterkę?  Bezpieczniki wszystkie sprawdzone.

Jest ktoś w posiadaniu schematu elektrycznego? Miał ktoś podobną usterką i zna rozwiązanie tego problemu? nie mam ksenonów ;)


  • 0

#9 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3392 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 154
Super

Napisano 19:58, 20.04.2020

Witamy. Temat połączyłem z istniejącym, także przypominam o wyszukiwarce po raz ostatni...  

 

 

 

Dziwne że obydwa silniczki nie działają, sprawdź bezpiecznik w kabinie nr 20 o którym pisał kolega powyżej.

Kolejna opcja to miernik do ręki i sprawdzenie czy jest prąd na wtyczkach idących do silniczków, jak i na samym regulatorze w kabinie. 

Pozdrawiam. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#10 kejrool

kejrool
  • Klubowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 20.04.2020

Bezpiecznik nr 20 odpowiada za spryskiwacze 😁
A co mi z miernika jak trzeba znać wartości na poszczególnych pinach...
Najlepiej gdyby ktoś takie coś udostępnił.
  • 0

#11 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3392 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 154
Super

Napisano 20:20, 20.04.2020

Pod jednym bezpiecznikiem może być kilka rzeczy, sprawdź dla pewności ten bezpiecznik. 

Podświetlenie wnętrza, drzwi, zegarów itd też jest pod jednym bezpiecznikiem.

 

Dziwnym trafem masz kolejne dwa nowe silniczki i także nie działają? wszystko wskazuję na jakiś bezpiecznik... 

 

W aucie mamy 12v, także tyle powinno być na przewodach na silnikach, warto też same silniczki sprawdzić "na krótko" 

Sam przycisk do regulacji się podświetla wraz z radiem/zegarami i resztą przycisków? 

 

Masz status klubowicza także ESM możesz pobrać, są tam wszystkie schematy. 

 

 

 

 

Sprawdziłem w ESM i proszę:

 

Schemat elektryczny

 

Światła STOP .

Regulator reflektorów .

Moduł sterujący regulatora reflektorów .

Trzecie światło STOP .

 

 

7.5A bezpiecznik nr 20 pod deską rozdzielczą.

 

 

6598970900_1587410737_thumb.jpg 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#12 kejrool

kejrool
  • Klubowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 20.04.2020

Silniczki z mojego auta były sprawdzane w innym aucie i tam też zero znaków życia, a te dwa które mam nowe działają, były sprawdzane w aucie znajomego, kręcą jak szalone, a w poście już pisałem że bezpieczniki sprawdziłem i wszystkie są sprawne... Możliwe że jest gdzieś przerwa w obwodzie? Jest gdzieś jeszcze jedna wtyczka która łączy oba silniczki?
  • 0

#13 kejrool

kejrool
  • Klubowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:31, 21.04.2020

Silniczki z mojego auta były sprawdzane w innym aucie i tam też zero znaków życia, a te dwa które mam nowe działają, były sprawdzane w aucie znajomego, kręcą jak szalone, a w poście już pisałem że bezpieczniki sprawdziłem i wszystkie są sprawne... Możliwe że jest gdzieś przerwa w obwodzie? Jest gdzieś jeszcze jedna wtyczka która łączy oba silniczki?

dzisiaj sprawdziłem miernikiem sam przełącznik i podczas obracania pokrętłem zmieniają się wartości, więc przełącznik jest dobry, lecz mierząc już natężenie przy samej kostce od siłowniczka, cały czas widnieje zero... jakieś pomysły ?


  • 0

#14 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3392 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 154
Super

Napisano 16:45, 21.04.2020

Napisałem już powyżej że masz dostępne esm ze schematami. Poza bezpiecznikami są także przekaźniki, musi być gdzieś przerwa skoro jest 0v. Będzie to przekaźniki lub uszkodzona wiązka w co wątpię.

 

 

http://www.accordklu...d-2003-2008-en/

 

Następnie schemat instalacji elektrycznej// Indeks schematu elektrycznego//Regulator reflektorów .   9  

 

Do tego znalazłem jeszcze coś takiego:

https://typeaccord.c...justment.18505/

 

 

29

 

7.5A

 

YEL/BLU

 

Headlight adjuster unit (without HID), Headlight adjuster switch (without HID), Headlight adjuster control unit (with HID)

 

 

Tak wiem, sprawdzałeś bezpieczniki,ale  sprawdzałeś je miernikiem? czy wzrokowo? bardzo często sprawdzanie wzrokowe "przerwy" jest złudne i mylące. Dla spokoju ducha proponuję wymienić nr 29 jak i 20. 

 

Do tego musisz też sprawdzić czy jest prąd +12 na wtyczkach wtedy kiedy kręci się regulacją wysokości w kabinie. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#15 kejrool

kejrool
  • Klubowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:02, 21.04.2020

Jutro jeszcze raz się przyjrzę temu nr 29, możliwe że z nim coś jest nie tak, dzięki za poradę
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, regulacja reflektorów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq