Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#1051 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:29, 16.09.2020

Alleluja choroba silnika przepędzona, okazało się że fachofcy źle ustawili luz na zaworach, albo go po prostu nie ruszyli nawet. Połowa ciśnienia szła w wydech (stąd wycie i smród niedopalonych spalin i brak mocy) Tak więc wymiana odroczona a ja mam nauczkę żeby nie ufać mechaniorowi i robić samemu co tylko mogę. Panowie z ASO pozytywnie mnie zaskoczyli pełnym raportem o stanie silnika i skuteczną naprawą. koszt 500,- z materiałem i diagnozą.

 

A co mówił wujek Ślepy na spocie? "Zawory!!!!!!" A co usłyszał za odpowiedź??:  "fachowcy regulowali" haha :P właśnie widać jak  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:

 

A na poważnie to super że silnik będzie żył, ale wizja 200 koni przeminęła  :diabelfaja:


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1052 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:59, 16.09.2020

Faktycznie, jak nie jeździ się dużo, to i w ASO można zrobić zawory i diagnostykę silnika pod warunkiem że jest to faktycznie ASO godne polecenia. Jak się sporo jeździ to ASO odpada, jak ktoś liczy każdą złotówkę i ma trochę podjęcia o podstawach mechaniki. Ile to już bym kasy zostawił, gdybym każde regulacje zlecał w ASO, za to ile dobrych narzędzi można kupić. Samemu ustawia się zaworki kiedy jest tylko trochę czasu i ochoty, przy jednym czy dwóch piwkach zimnych albo bez nich ich ustawianie szczególnie gdy jest nie za gorąco i nie za zimno na dworze, to sama przyjemność mimo wszystko pomimo niedogodności że z dojsciem do nich nie jest idealnie. Warto takie rzeczy robić samemu, tak nawiasem mówiąc. To i nie myśli się wtedy o czarnych wizjach i zamianie na silnik na 200 koni ;)
  • 0

#1053 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:05, 16.09.2020

wizja 200 koni przeminęła  :diabelfaja:

Ano przeminęła ale też kamień z serca, natomiast to co się tu w Bydgoszczy dzieje u kolegi to już nie przelewki. Podkład muzyczny doskonale oddaje nastrój i to już trzeba wszystko dobrze policzyć.
Silniki stoją od 4K z osprzętem lub bez (tj. altek+kompresor) zwykłe 2,0 za 1,5K można wyhaczyć.
  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#1054 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 29.09.2020

Cześć

 

Jestem po wymianie, do mechanika jeździłem niemalże codziennie i patrzyłem na postęp prac. Przy okazji rozbiórki okazało się że sprzęgło było już na wykończeniu, tak że założyłem cały nowy komplet. Demontaż, przełożenie wszystkiego ( sprzedający słupek ogołocił go KOMPLETNIE ze wszystkiego - nawet bagnet zabrał...) przeczyszczenie i założenie zajęło ponad tydzień codziennej pracy. Silnik wyciągany był dołem, ze sankami i skrzynią biegów. 

Mechanik powiedział że już nigdy hondy do przełożenia silnika nie wezmie...

Ale pracę wykonał rzetelnie i bardzo solidnie. Wszystko oczyszczone, przesmarowane i super poskładane. Najdziwniejsze dla niego był oto, że po wymianie silnik odpalił bez żadnego problemu.

Mnie zaskoczyły 2 rzeczy, jak na razie - pierwsza sprawa jak cicho chodzi - mój ( poza tym stukaniem) chodził znacznie głośniej, i druga sprawa jak lekko pracuje sprzęgło! W szoku jestem, ciężko będzie się przyzwyczaić!

 

Muszę jeszcze skończyć remont pokoju, i od przyszłego tygodnia zabieram się do rozbierania starego słupka. Tak jak obiecałem, pokaże zdjęcia co było przyczyną stukania.

 

Jakby ktoś szukał - mam już sprawdzonego mechanika w okolicach Bydgoszczy.  Sprawdził się w 100% Wymiana silnika, sprzęgła, uszczelek, paska wieloklinowego wszystkich płynów, + uruchomienie ( wraz z ustawieniem instalacji gazowej, zdjęciem błędów itd + wszystkie części zapłaciłęm 2200zł. 8 dni codziennej pracy. 


  • 0

#1055 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:31, 29.09.2020

8dni🙈
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#1056 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 20:47, 29.09.2020

 

 

Jakby ktoś szukał - mam już sprawdzonego mechanika w okolicach Bydgoszczy.  Sprawdził się w 100% Wymiana silnika, sprzęgła, uszczelek, paska wieloklinowego wszystkich płynów, + uruchomienie ( wraz z ustawieniem instalacji gazowej, zdjęciem błędów itd + wszystkie części zapłaciłęm 2200zł. 8 dni codziennej pracy. 

 

 

cena kosmos powiem tyle... to co robi się 1 dzień i bierze tysiaka za przełożenie silnika.. dla mnie to nie jest dobry zawodnik.... poza tym silnik wychodzi górą idealnie i nie trzeba bawić się z sankami.. 


  • 0

#1057 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:56, 29.09.2020

Zgadza się - przełożenie silnika było za 1000 zł.  Doliczając wszystkie zakupy, kompletne sprzęgło za 750 zł , płyny, uszczelki, pasek osprzętu + robocizna wyszło 2200zł. Zobacz ile kosztuje uszczelka kolektora... Olej silnikowy... Tak jak pisałem, do nowego słupka trzeba było kompletnie wszystko przełożyć. Nie zamierzam dyskutować czy to drogo czy tanio, w okolicach Bydgoszczy za samo przełożenie silnika ( bez ceny uszczelek, płynów itp) cena waha się od 1000 do 2000 zł - o ile ktoś się za to weźmie, bo zazwyczaj mechanicy odmawiali. Być może wy robicie to w jeden dzień i za 1000 zł...


  • 0

#1058 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 12.10.2020

Trochę się przedłużyło, ale zacząłem rozbierać stary silnik.
Przyznam że im dalej rozbierałem, tym bardziej byłem zdołowany, że wymieniłem dobry silnik, w którym pewnie uszkodzona byłą pierdoła...

Zdjęcia zamieszczam na dysku google, zobaczcie sobie zgodnie z numeracją.

https://drive.google...uM8?usp=sharing

Na chwilę obecną jedyne co znalazłem złego to ostro przytarte 2 pierścienie na wale korbowym, na samym wale jest tylko ledwie ślad, ale pierścienie mają śliczne głębokie rowki smarne, chyba że te takie powinny mieć.



I teraz o ile sobie spojrzałem w cylindry od spodu ( nie mam kluczy żeby odkręcić głowicy - spróbuję jutro w warsztacie samochodowym) to cylinder 4 ma bardzo głębokie przytarcia - tłok przebijał się tamtędy do chłodzenia. Tam jest na pewno grubo...


Następne zdjęcia będą cylindrów i tłoków, ale już mogę powiedzieć, przyczyną tych stuków był PISTON SLAP - na cylindrze 4.
NIE było szansy na remont
  • 0

#1059 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:51, 12.10.2020

Od ogłoszeń jest dział giełda.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1060 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 15.10.2020

Głowica zdjęta, niemal wszystkie tłoki przytarte od strony wydechu, jeden TOTALNIE zmasakrowany, z jednej strony tylko. Cylinder - obraz nędzy i rozpaczy....

 

Heromin - jakbyś się zastanawiał co znajdziesz w swoim silniku - do zobacz zdjęcia. 

 

 

 

https://drive.google...uM8?usp=sharing


Użytkownik cchriss11 edytował ten post 20:30, 15.10.2020

  • 0

#1061 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:35, 16.10.2020

Tematy połączyłem. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1062 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 07:17, 17.10.2020

od czego te tłoki przytarło? przegrzałeś silnik, czy co?


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1063 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:40, 27.10.2020

Tak się zastanawiam, czy powodem przytarcia tłokow nie jest czasem przycieranie panewk korbowodowych? Jeśli be je przyblokowało, to wtedy przy obrocie wału tłoki będą pchane na ściankę cylindra w stronę wydechu. Miałem tak crosie 4t gdzie przy zatarciu łożyska korbowodu w wale doszło do porysowania tłoka z jednej strony.
  • 0

#1064 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:21, 27.10.2020

Jesli juz to pchało by na strone dolotu ale panewki nie mają tutaj przyczyny przycierania tlokow
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#1065 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:14, 27.10.2020

Panowie, rozmowa z mechanikiem, który zęby zjadł na remontach i oględzinach silników, w tym słynnych Hondy K20 A6, K24 A3 i wniosek jego jest taki (poza pewnymi wadami materiałowymi), stukające panewki lub tłoki to poza pewnymi wyjątkami powstają nie z winy producenta, ale użytkownika. Ruszanie na postoju i wciskanie nagle gazu do dechy, gdzie obroty idą w ciągu sekundy czy jej ułamka do maxa, czyli 7-8 tys. i podczas tego procesu zachodzą tam takie zjawiska przeciążeniowe, obciążenia tulei, panewek, że nawet trudno jest sobie wyobrazić jak to destrukcyjnie wpływa na stan zużycia kluczowych elementów w silniku. Co ciekawe, jeden taki porządny strzał dla silnika w postaci gazu w podłogę i jazda przez parę sekund na maksa gazu w podłogę wpływają trwale na osłabienie materiału także, że w następnych podobnych sytuacjach wystarczy pocisnąć sobie około 5-6 tys obrotów przez kilka minut na autostradzie i stukanie jest tylko kwestią krótkiego czasu. Nawet instrukcja obsługi auta mówi, żeby nie używać silnika przez dłuższy czas pod pełnym obciążeniem a tym bardziej, nie ruszać z gazem w podłodze...

To już tak nie zaszkodzi silnikowi spokojna jazda z minumum lub nawet poniżej minimum stanu oleju niż na odwrót, stan na maksa ale brutalne gazowanie na maksa...


Pomijając pewne wady materiału, zatkanie kanałów olejowych czy też spuchnięty tłok od złej mieszanki lpg, to stukające sworznie tłoka, panewki nie są spowodowane od normalnej jazdy jak każe instrukcja obsługi auta, to są awarie na własne życzenie, spowodowane przez pierwszych lub następnych właścicieli aut...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq