Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#1021 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:11, 09.09.2020

Witam

 

Forum trochę nieaktywne, ale spróbuję zapytać o poradę.

Musze poszukać nowy silnik K20A4 lub Z2,  ale koszty będą większe. Okolice Bydgoszczy.

Czy ktoś miałby może jakiegoś sprawdzonego sprzedawce, żeby silnik można było posłuchać przed sprzedażą, bądź kupić już zdemontowany ale pewny ?

Koszt wymiany nie mały, i jakby coś było z nim nie tak,  to marne pocieszenie że będę mógł go zwrócić bo koszty wstawienia i demontażu i tak pokrywam ja, a nie spotkałem się jeszcze ze sprzedającym który by deklarował pokrycie tych kosztów w razie jakiś niezgodności...


  • 0

#1022 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:24, 09.09.2020

Przez 7 lat, 23 razy odwiedziłeś forum to nie dziwie się że uważasz je za "nieaktywne", ale do sedna:

 

 

  • Zapytałbym w dziale regionalnym. 

 

http://www.accordklu...wsko-pomorskie/

 

 

  • Uważam że  pewniejszą opcją zakupów będzie zakup silnika od naszego Patrona np. Wolka, jak i sam montaż silnika na miejscu. Mimo że to ok 250 kilometrów od Ciebie. 

 

http://www.accordklu...er/63984-wolek/

 

Pamiętaj że pozorne oszczędności z zakupu silnika na miejscu mogą się skończyć właśnie ukrytymi wadami silnika i finalnie wkładaniem kolejnego słupka, czyli kolejne koszty... 

 

 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1023 MaciekJestem

MaciekJestem
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Bedford
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:46, 09.09.2020

Z dnia na dzień po prostu zaczął dziwnie klekotać, warczy jak WRC, mocno wibruje, na zimnym, na ciepłym. Kontrolka od silnika mruga. Woda z rury wydechowej. Płyn chłodniczy niczym nie śmierdzi. Spaliny śmierdzą bardziej niż kiedykolwiek benzyną/olejem/spalonym grillem/jajem.

Jeszcze bardziej klekocze jak załącze klime.

Przejechane 150k, ostatnia zmiana oleju 2tyg temu. Podejrzewam cewki albo świece, ale nie wiem jaki klucz do świec bo już dwa przymierzałem i za płytkie były.

Świece wymieniane ostatnio w 2017r przy przebiegu 120k

Na nagraniu problem najlepiej oddaje ostatnia scena z tyłu samochodu.

Na OBD 4 błędy, wrzucam SS.
Proszę o sugestie czy ktoś tak miał, jak to naprawić?
Video :

 

edit: Moj temat został przeniesiony, ale problem jest chyba inny, nie chodzi tu o cykanie zaworów tylko drgania calego silnika, ostatnie sekundy zalaczonego filmu pokazuja to najlepiej.

Problem rozwiązany. Nie było spalania na drugim cylindrze, powodem była cewka. Przy okazji wymienilem wszystkie świece.


  • 0

#1024 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 12:54, 09.09.2020

Forum nieaktywne :D dobre...

Ewentualnie Edson, albo Seth...

Wolek, Edson, Seth
To są ludzie, którzy Ci problem naprawą bez obaw o to, czy coś będzie zaniedbane ;) jedz tam gdzie będziesz miał najbliżej: D
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#1025 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:10, 09.09.2020

Super że temat rozwiązany i mało kosztowna naprawa. 

Bardzo popularna usterka:

 

http://www.accordklu...ccord-a-vii-24/


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1026 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 09.09.2020

Witam

Cieszę się że jest reakcja na nowy problem u bliźniego...

Trochę źle to ująłem - miałem na myśli ten wątek, bo ostatni wpis był w 2017r...nie całe forum.

 

Ale po dzisiejszym dniu zaczynam wątpić czy wymiana silnika jest konieczna... Może pomożecie?

Temat pukania podczas pracy silnika był już opisywany wiele razy - w 95% kończyło się to wymianą silnika.

Zaczynam się zastanawiać czy u mnie jest podobnie, opiszę objawy i co do tej pory zrobiłem.

 

Pukanie zauważyłem po przegnaniu przez dosłownie 7km mego auta z V=200km/h. 

2005r, ok 250.000 km, silnik K20A4 2.0

1. Puka silnik, częstotliwość wzrasta wraz z wzrostem obrotów

2. Puka zimny czy ciepły, na PB czy LPG – temperatura silnika kompletnie nie wpływa na siłę czy głośność pukania

3. Pukanie bardziej słychać pod obciążeniem, ale może to subiektywne odczucie

3. Puka po zdjęciu paska wieloklinowego - czyli osprzęt sprawny

4. Odpięcie kolejnych cewek nie zmienia pukania, nie cichnie czy wzrasta.

5. Brak ubytku oleju, nie dymi, silnik ma moc, wszystko poza hałasem jest OK

 

Taki to dźwięk, od razu uprzedzę że nagrało się wyjątkowo głośno, w rzeczywistości nie jest aż tak źle, ale słychać w aucie, i oczywiście na zewnątrz. 

 

https://youtu.be/KNo3P8lZZ0Y


Użytkownik cchriss11 edytował ten post 21:23, 09.09.2020

  • 0

#1027 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 09.09.2020

Dotychczas sprawdziłem:

  1. Zawory i wałki – luz idealny, wałki w super stanie. Olej czyściutki. Brak jakichkolwiek śladów uszkodzenia czy luzów (poza zaworowymi)
  2. Każdy cylinder sprawdzony kamerką, mam zdjęcia i filmy – brak rys, ale ostatni cylinder ( pierwszy od skrzyni) ma delikatne ślady przy samym dole – sprawdzałem to z bliska, nie wygląda to na zatarcie, ale wiadomo – palucha nie włożę…
  3. Tłoki wyglądają na całe, z normalnym nagarem, każda świeca tak samo przypalona. Wszystko wygląda na OK.
  4. Byłem u mechanika – miał problem z diagnozą, bo latał stetoskopem po całej komorze, w końcu stwierdził że to panewka. Dziś po dokładnym obsłuchaniu od dołu stwierdził że jednak nie, panewki całe, ale może być zatarcie na czopie wału, Silnik do wymiany, bo nie opłaca się naprawiać… i że powinno być to wyczuwalne jak wykręcę świece i podczas schodzenia tłoka w dół – nacisnąć go jakimś prętem delikatnie, ale mocno. Jeśli wyczuje się stuknięcie – to będzie właśnie to. Sprawdziłem – brak jakichkolwiek luzów ALE…

No właśnie – podczas przekręcania silnikiem za pomocą klucza 19 za pompę wspomagania ( bez świec, na luzie ) w tą i z powrotem – ewidentnie słyszę to pukanie ( tak mi się wydaje przynajmniej że to właśnie to) od skrzyni biegów. Ewidentnie coś puka właśnie tam – sprzęgło czy skrzynia? Tylko skrzynia nie pracuje na luzie – prawda? Sprzęgło się kręci, ale skrzynia stoi. Coś ze sprzęgłem? ??

Czy jest tam coś co może tak walić?

Dźwięk podczas kręcenia kluczem nagrany poniżej.

https://youtu.be/6FYS-PXy1EA

 

Czy ktokolwiek może próbował, miał taką przypadłość? Czy to tam powinno może tak pukać…

Może ktoś kto ma taki silnik mógłby może spróbować takiej operacji?

Trochę nie mogę się pogodzić z wymianą silnika…


Użytkownik cchriss11 edytował ten post 21:24, 09.09.2020

  • 0

#1028 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:30, 09.09.2020

Następnym krokiem powinno być zdjęcie miski olejowej, zobaczenie panewek głównych, chodź jak piszesz niby mechanik stwierdził że są w porządku...

Następna rzecz która mi przychodzi do głowy to łapa sprzęgła lub same łożysko sprzęgła.

Warto do takich rzeczy samemu sobie kupić stetoskop warsztatowy i podziałać, wiadomo jak to z mechanikami... :

 

https://allegro.pl/o...dowy-9061759622

 

 

ustalić główne źródło hałasu, bo istotne będzie czy to dźwięk od strony rozrządu (sam rozrząd, tzn wysunięcie napinacza też bym sprawdził koniecznie) czy to będzie właśnie druga strona silnika od strony skrzyni biegów.

 

Bez wątpienia dźwięk jest fatalny, szczerze to bałbym się w ogóle odpalać samochód żeby większych szkód nie narobić nim nie ustaliłbym źródła hałasów. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1029 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:51, 09.09.2020

Witam

Cieszę się że jest reakcja na nowy problem u bliźniego...

Trochę źle to ująłem - miałem na myśli ten wątek, bo ostatni wpis był w 2017r...nie całe forum.

 

Ale po dzisiejszym dniu zaczynam wątpić czy wymiana silnika jest konieczna... Może pomożecie?

Temat pukania podczas pracy silnika był już opisywany wiele razy - w 95% kończyło się to wymianą silnika.

Zaczynam się zastanawiać czy u mnie jest podobnie, opiszę objawy i co do tej pory zrobiłem.

 

Pukanie zauważyłem po przegnaniu przez dosłownie 7km mego auta z V=200km/h. 

2005r, ok 250.000 km, silnik K20A4 2.0

1. Puka silnik, częstotliwość wzrasta wraz z wzrostem obrotów

2. Puka zimny czy ciepły, na PB czy LPG – temperatura silnika kompletnie nie wpływa na siłę czy głośność pukania

3. Pukanie bardziej słychać pod obciążeniem, ale może to subiektywne odczucie

3. Puka po zdjęciu paska wieloklinowego - czyli osprzęt sprawny

4. Odpięcie kolejnych cewek nie zmienia pukania, nie cichnie czy wzrasta.

5. Brak ubytku oleju, nie dymi, silnik ma moc, wszystko poza hałasem jest OK

 

Taki to dźwięk, od razu uprzedzę że nagrało się wyjątkowo głośno, w rzeczywistości nie jest aż tak źle, ale słychać w aucie, i oczywiście na zewnątrz. 

 

https://youtu.be/KNo3P8lZZ0Y

obstawiam luz na sworzniu tłoka...mieliśmy już paru klientów z taką dolegliwością, która objawiała się właśnie w przedliftowych silnikach po przegonieniu w trasie...


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#1030 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:18, 10.09.2020

Dziś będę szukał dalej. Poza moją pracą i czasem nie mam nic do stracenia, bo mechanik już ten silnik spisał na straty. Wymiana 1500zł + koszt silnika, który muszę nabyć sam ( odpowiedzialność za kupiony silnik po mojej stronie). Tylko obawiam się że jak się już wstawi kolejny - dalej będzie pukało.

 

Czyli rozumiem że w takim stanie ( bez świec, na luzie) i kręcąc wałem korbowym,  żadnego stukania nie ma być prawa słychać - nic tam w sprzęgle nie powinno dawać takiego dźwięku? tak jak na filmie widać, kręcę walem raz w jedną, raz w drugą stronę. 

 

"NA UCHO" - to stukanie bardzo wyraźnie słychać po stronie skrzyni biegów. Jest tak wyraźne, że chciałoby się ręką sięgnąć i to złapać. 

Edson - czy ten luz na sworzniu tłoka można w jakikolwiek inny sposób zdiagnozować niż rozbiórka? Sprawdzałem naciskając na tłok w momencie, kiedy korbowód ściąga go na dół - zero luzu, wszystko ciasne. Słyszałeś ten dzwięk - luz musiałby być co najmniej wyczuwalny przy takim tłuczeniu.

 

Czy jest możliwe wyjęcie/odsunięcie skrzyni biegów, wymontowanie sprzęgła i w takim stanie odpalenie silnika?

Zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że mieli przypadek kiedy podobnie tłukło, ale pęknięty był wał korbowy... Nie słyszałem jeszcze o takim przypadku w Hondach. 

 

Słuchajcie - a rozrusznik???


Użytkownik cchriss11 edytował ten post 07:43, 10.09.2020

  • 0

#1031 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 10.09.2020

Dziś zdjąłem osłonę koła zamachowego -

rozrusznik się nie zazębia na stałe - czyli tam OK.

 

Po kręceniu wałem korbowym hałas EWIDENTNIE pochodzi ze skrzyni biegów, albo komory sprzęgła, ale bardziej ze skrzyni . Zapaliłem auto i ewidentnie stuka właśnie tam.

Ciekaw jestem miny mechanika jakby wymienił silnik a nadal by waliło... Albo swojej miny... takie tam drobne 3500 zł w błoto...

 

Teraz dalej - zdjąłem dekielek od dźwigni docisku i wprowadziłem kamerkę do środka - nic nie znalazłem niestety - ale po tej operacji sprzęgło mam przy samej podłodze - ledwo mogę wrzucić bieg, i jak lekko puszczę - auto rusza!! Jak to w ogóle możliwe - niczego praktycznie tam nie ruszałem.

 

A - najważniejsze - puka ze sprzęgłem wciśniętym czy bez, ale wydaje mi się że czuć to walenie na dźwigni sprzęgła która wchodzi do skrzyni. 

 

MA ktoś pomysł?

 

 

 

 

 


  • 0

#1032 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:43, 11.09.2020

Miałem taką przygodę w zeszłym roku, takie samo stukanie (słupek wstawiony "nowy używany") a ten stukający silnik leży i nie wiem co z nim zrobić...
Podobnie jak kolega wyżej, parę kilometrów jazdy z prędkością 200 km/h i po zatrzymaniu się przy bramkach na autostradzie, zaczęły się stuki. Mam u siebie skrzynię automatyczną.
Na tym sztukającym tłoku zrobiłem jeszcze jakieś 150 kilometrów.

Przemyślałem sprawę i wywołuję do tablicy albo inaczej, mówię "sprawdzam" czyli, zwracam się z pytaniem do fachowców z naszego firum, jakbym przywiózł któremuś z Was ten stukający słupek, to bylibyście w stanie go rozebrać (co bym mógł to pomogę również) i razem byśmy zweryfikowali czy faktycznie to sworzeń tłoka stuka?
Porobimy zdjęcia po rozbiórce i wstawimy je tutaj jako materiał poglądowy. Co do ceny czy też ewentualnego honorarium dogadamy się:) Jak obstawiacie sworzeń tłoka, to chciałbym mieć tego potwierdzenie, przy okazji będzie to materiał poglądowy.
Czasowo i miejscowo dopasuję się do miejsca oraz terminu dowozu. Jak nie dałoby radę w tym, to mogę dostosować się w przyszłym roku.
Czekam na ewentualne sugestie i propozycje, może być też na priv...
  • 0

#1033 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:46, 12.09.2020

To byłby świetny pomysł, w końcu jednoznacznie byłoby ustalone.

Ja tymczasem idąc za radami powyżej :

- kupiłem stetoskop i całkowicie wyeliminowałem niestety sprzęgło czy skrzynię biegów. Silnik jednak

- zdjąłem, a raczej uchyliłem miskę olejową wraz z mechanikiem z pobliskiego warsztatu sprawdziliśmy panewki. Są idealne, może lekko przytarte, ale z pewnością nie są źródłem hałasu, czopy wału także. Brak jakichkolwiek niepożądanych luzów, luz wzdłuż czopu w normie. 

Miałem odpięty ostatni tłok, tyle ile mogłem sprawdziliśmy czy nie czuć jakiegokolwiek luzu na sworzniu tłoka - nic - sztywno. 

 

Planuję jeszcze raz otworzyć zawory i je dokładnie obfotografować, ustawić. Mechanik mówił że to może od rozciągniętego łańcuszka?  Dalej już nie mam pomysłu.

 

Pozostaje najbardziej prawdopodobna wersja -  obijanie się tłoka o cylinder. Co może być tego powodem? właśnie luz na sworzniu, czy rozszczelnienie? Czy wymiana tłoka z korbowodem mogłaby pomóc? TAk się zastanawiałem, skoro silnik i tak do wymiany, może w ten sposób poeksperymentować? 

 

Do warsztatu mogę oddać pod koniec przyszłego tygodnia, do tego czasu mogę sam szukać. Na początku następnego tygodnia będę musiał kupić słupek i wymienić... 


  • 0

#1034 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 13.09.2020

I wszystko jasne. Zdjęcie z cylindra nr 4

Załączony plik  qqqq.JPG   60,83 KB   18 Ilość pobrań

 

trochę kiepsko widać, kamera za 20zł... Ale jest wyraźnie widać ślady zatarcia na cylindrze od tłoka. Oczywiście po drugiej stronie jest podobne. 

 

Trzeba zmieniać silnik niestety... 


Użytkownik cchriss11 edytował ten post 21:01, 13.09.2020

  • 0

#1035 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:19, 14.09.2020

U mnie też widać takie przetarcia, stan mi lekko 3 cyl już od 3 lat. Oleju nie bierze. Nie wiem czy na pewno u Ciebie to jest przyczyną.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq