Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#1006 klepyn

klepyn
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:48, 10.05.2020

Czy taki dźwięk może wydawać rozrząd? Pytam bo mam identyczny jak u kolegi na nagraniach, jak się nagrzeje niemal niesłyszalny. Odpinalem po kolei wtyczki wtrysków i dźwięk się nie zmieniał. Wiem od mechanika że mam wyłamany jeden ząbek rozrządu, ale powiedział, że bez paniki mogę jeździć.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#1007 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:12, 10.05.2020

To trzeba sprawdzić na ile jest wysunięty napinacz.

http://www.accordklu...rozrządu-k20a6/
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1008 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:08, 10.05.2020

http://www.accordklu...ccord-a-vii-24/

 

Tu macie temat, usterki te same 2.0/2.4(no prawie->wałki :P )

Wiedziałem, że gdzieś już ten temat widziałem ;) Dzięki ślepak.


  • 0

#1009 Degustator97

Degustator97
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Praszka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:54, 20.05.2020

Miałem problem z stukaniem na zimnym silniku który zmniejszał się po rozgrzaniu. Luzy zaworowe na wydechu wynosiły 0.28 czyli w tolerancji jednak było to zdecydowanie za ciasno. Ustawiłem luźniej i problem znikł. Filmik przedstawiający to stukanie: www.youtube.com/watch?v=q7YeTRl6Ql4&t=18s

Co o tym sądzicie ? Według mnie trochę dziwne. Już myślałem że to panewka, tłok lub sworzeń.


Użytkownik Degustator97 edytował ten post 16:19, 20.05.2020

  • 0

#1010 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:49, 21.05.2020

O, znajomy dzwiek dizelka. Najlepiej/najidealniej to slychac od 1:20 - bujanie 900rpm-1500. W sumie to na wielu filmach slychac podobnie, ale inaczej. To jest chyba ten sam dzwiek, ktory najlepiej wychodzi przy obciazeniu na zimnym. Tez obstawialem juz wszystko, ostatnio znajomy wlozyl glowe pod maske to bardziej kierunek poszedl na skrzynie, ktora zawsze mi sie wydawala dziwna.

 

Ja zawory zawsze ustawiam na gorny zakres i nie odczuwam jakichs roznic. Piszesz, ze po zluzowaniu wydechowych kompletnie ci to ustalo? 


  • 0

#1011 Degustator97

Degustator97
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Praszka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:45, 22.05.2020

Wcześniej na zimnym podczas delikatnego przyśpieszania była tragedia dosłownie jak diesel. Teraz nic takiego niema, jedynie na postoju po dodaniu gazu może delikatnie ale jak się rozgrzeje to zupełnie nic nie słychać, tylko cykanie zaworów.


  • 0

#1012 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:31, 29.05.2020

jak ja się ciesze że sprzedałem - ten niby pancerny silnik;p


  • 0

#1013 BociakxD

BociakxD
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-R
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Fn2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 10.07.2020

Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem silnika k24z3 z głowicą k20z4.
Od jakiegoś czasu pojawiło mi się stukanie w granicach 1600-2100obr nie ważne czy na jałowym czy przy obciążeniu. Przykładając stetoskop do bloku nic nie słychać. Dźwięk jest od strony rozrządu głownie w okolicach kółka VTC. Silnik ma ostre wałki Toda i seryjny rozrząd. Ciśnienie oleju pływa na jałowym 1.9-1.6bara. Przy wyższych obrotach tak samo.

Filmik podglądowy jako udało mi się nagrać.


Użytkownik BociakxD edytował ten post 22:16, 10.07.2020

  • 0

#1014 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:57, 22.07.2020

Po baaardzo długiej przerwie od forum czas na mały update.

 

Silnik przeszedł remont pozytywnie. Okazało się że:

- wcześniejszy właściciel albo lał *cenzura* nie olej, albo go nie zmieniał

- zalepione kanaliki olejowe w tłokach spowodowały kompletne zapieczenie pierścieni olejowych

- głowica w super stanie, uszczelniacze wymienione mimo to (OEM oczywiście), łańcuch w porządku

 

Od czasu remontu nie wciągnął ani kropli oleju i w środku jest cisza (jeśli chodzi o silnik).

Uczciwy sprzedawca pomógł i finansowo i zapewniając kontakty.

 

Tak więc potwierdzam powielane zdanie - olej trzeba wymieniać i to na prawidłowy. Jeśli bierze już dużo oleju - remontuj bo cuda nie pomogą.


  • 0

#1015 logeen

logeen
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:23, 28.08.2020

Czołem. Odgrzewam przysłowiowego kotleta, bo i mnie dotknęła klątwa.. :(

Auto z K20A6 wersja "sport" w kombi (choć to chyba nie ma znaczenia) z końca 2005 r. z Norwegii od 1 właściciela.

Od roku u mnie, od pół roku z LPG STAG (autoryzowany). Przebieg obecnie 241120 km i powinien być rzeczywisty, bo po pierwsze w No tego pilnują bardzo, po drugie dokumentacja z serwisów Hondy w No potwierdza.

Oliwa Neste 5w30 polecona przez/i kupiona u kolegi z forum. Przejażdżka trasą szybkiego ruchu przez kilka minut z prędkością 200-205 km/h i klekotanie. Odrobinę osłabł w dolnym zakresie, odrobinę. Zimny klekocze minimalnie ciszej, po lecz caly czas - na wolnych obrotach i na biegu - najbardziej jak ciągnie, ale to nieduże różnice. Coś jak na filmiku z 5 bodajże strony. Sprawdziłem ustawienie zaworów i stan wałków, świeczki i endoskopem zerknąłem w głąb - na 1 sucha błyszcząca powierzchnia i sucha świeczka, na pozostałych nieco ciemnego nalotu, raczej suchego i na świeczkach też. Po zamianie miejscami świec, później cewek - jest ten sam stan.

Dwa serwisy potwierdziły również bardzo dobry dobry stan góry, rozrządu i dołu. Dwa razy wskazanie na usterkę wewnątrz słupka i propozycja rozebrania i naprawy (mowa wstępnie o kwocie 2700 zł niestety). Silnik do wyjęcia i rozebrania.. na dniach okaże się co konkretnie trafił szlag.

Napisałem, bo kilku z Was myślało, ze może dotyczy to tylko początku produkcji 7-ki, ale niestety nie.

Trzymajcie kciuki ;)

Pozdrawiam..


  • 0

#1016 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:45, 28.08.2020

To chyba juz na bank tlok/sworzen, sugerujac sie filmem z 5 podstrony i wykluczajac panewy i skrzynie, zreszta niepierwsza akcja v-max = klekot. Teraz ciezko zwalic wine, bo albo film sie urwal albo lpg ma kijowe ustawienie. Wine posrednio mozna zrzucic na lpg. Jak tak sobie sam ostatnio robie mapy i ile na to poswiecam czasu (zeby sie pokrywaly) vs to co robil mi serwis lpg + automatyka szitowatego kompa od lpg to smiem twierdzic, ze lpg moze zabic bo z reguly jest robione na pale albo w trakcie sterownik przestawia mapy, no do tego czas/eksploatacja/filtry.

Co do staga, dzis wpialem sie w audi znajomego, co pozycza mi kabel. Robil mape 4 miechy temu a ma grubo na "na ubogo". Chyba ze masz lepszy sterownik z wpietym obd, ktore rysuje mapy po stft/ltft benzyny, nie testowalem, ale taki zestaw + regulacja zaworow co 10k uznalbym za stosowny do hond. 

 

Jak chcialbys miec wiecej danych i nikt nie grzebal w lpg to podepnij kompa i zobacz mape. Jak jest wszystko ok to posrednio mozna wykluczyc wplyw gazu.


  • 0

#1017 MaciekJestem

MaciekJestem
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Bedford
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:57, 06.09.2020

Z dnia na dzień po prostu zaczął dziwnie klekotać, warczy jak WRC, mocno wibruje, na zimnym, na ciepłym. Kontrolka od silnika mruga. Woda z rury wydechowej. Płyn chłodniczy niczym nie śmierdzi. Spaliny śmierdzą bardziej niż kiedykolwiek benzyną/olejem/spalonym grillem/jajem.

Jeszcze bardziej klekocze jak załącze klime.

Przejechane 150k, ostatnia zmiana oleju 2tyg temu. Podejrzewam cewki albo świece, ale nie wiem jaki klucz do świec bo już dwa przymierzałem i za płytkie były.

Świece wymieniane ostatnio w 2017r przy przebiegu 120k

Na nagraniu problem najlepiej oddaje ostatnia scena z tyłu samochodu.

Na OBD 4 błędy, wrzucam SS.
Proszę o sugestie czy ktoś tak miał, jak to naprawić?
Video :

 

edit: Moj temat został przeniesiony, ale problem jest chyba inny, nie chodzi tu o cykanie zaworów tylko drgania calego silnika, ostatnie sekundy zalaczonego filmu pokazuja to najlepiej.

Załączone pliki


Użytkownik MaciekJestem edytował ten post 20:57, 06.09.2020

  • 0

#1018 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:43, 06.09.2020

Połączyłem tematy. 

Do tego polecam to przeczytać:

 

http://www.accordklu...rządu-24-k24z3/

 

Warto dowiedzieć się co to za błędy silnika dokładnie się pojawiają, no i zacząć od regulacji zaworów. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1019 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 00:06, 07.09.2020

P0200 wtryski, wpierw zawowy.

P0113 to czujka w dolocie (siedzi w dolocie i sie nie psuje),

p0108 czujnik kolektora/map sensor, po prawej od przeputsnicy.

 

Szkoda, , ze nima lpg:)

Skasowac bledy zlapac pierwszy, wszystkie wklejone kreca sie przy wtryskach i dolocie.

Dolot odpinalem wiele razy i ich nie kojarze.


  • 0

#1020 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:07, 07.09.2020

P0200 wtryski, wpierw zawowy. P0113 to czujka w dolocie (siedzi w dolocie i sie nie psuje), p0108 czujnik kolektora/map sensor, po prawej od przeputsnicy. Szkoda, , ze nima lpg:) Skasowac bledy zlapac pierwszy, wszystkie wklejone kreca sie przy wtryskach i dolocie. Dolot odpinalem wiele razy i ich nie kojarze.


Ciężko Cię zrozumieć, postaraj się pisać poprawną polszczyzną stosując znaki interpunkcyjne. Wszystkim będzie łatwiej.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq