Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#61 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:36, 16.10.2015

Jak dla mnie to stukający tłok...u mnie był podobny odgłos tylko chyba cichszy...nie wiem czy ci się opłaca to diagnozować bo mechanik też za to wezmie pieniądze, czy nie lepiej od razu wymienić cały słupek a góre silnika zawsze możesz pózniej sprzedać...u mnie kompresja była dobra i błędów nie było...Czy silnik stracił na mocy?


Użytkownik AGENT edytował ten post 05:39, 16.10.2015

  • 0

#62 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:59, 16.10.2015

Szczerze mówiąc gdy usłyszałem ten dźwięk starałem się jechać delikatnie i nie zauważyłem. Co było przyczyna u ciebie zatarcie ?
  • 0

#63 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:11, 16.10.2015

nie wiem tak do końca ale dwa tłoki wyglądały tak jakby jednym bokiem tarły o tuleje cylindra...jakby nie było to wydaje mi się że najlepiej będzie wymienić cały słupek silnika a nie diagnozować bo utopisz kase nie potrzebnie...moim zdaniem takie stukanie to bardzo poważna awaria i nie ma sensu finansowego szukać jej przyczyny...tymbardziej że słupek znajdziesz przy odrobinie szczęścia za 2 tysie,,,ja kupowałem w krakowie u gościa który rozbiera takie accordy angliki,,,


  • 0

#64 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:21, 17.10.2015

AGENT: Dałbyś mi namiary do tej osoby od której kupiłeś silnik ? Wole już teraz zbierać dane co gdzie mogę kupić.


  • 0

#65 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:31, 17.10.2015

Jeszcze jedno pytanie czy silnik K20Z2 z poliftowych modeli podejdzie do mojego bez modyfikacji ?


  • 0

#66 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 09:53, 17.10.2015

poszukaj w tematach o autach usera WOLEK on zmieniał z K20A6 na K20Z2 i tam jest wszystko opisane ;)


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#67 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:17, 17.10.2015

Pompa wody
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#68 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:32, 17.10.2015

hefi: pompa wody powoduje hałas czy tym się różnią silniki k20a6 i K20z2 ?


  • 0

#69 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:39, 17.10.2015

Hałas, poszukaj tematu kolegi TaryfiX

Użytkownik hefi edytował ten post 10:40, 17.10.2015

  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#70 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:49, 17.10.2015

szukam tematów z w których wypowiadał się taryfix, ale nie ma związanego z hałasem w silniku.


  • 0

#71 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:53, 17.10.2015

to napisz do niego na PW ;)


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#72 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:53, 17.10.2015

No kurde tez nie mogę znaleźć, zawolam go tu ;)
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#73 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:28, 17.10.2015

Hefi u mnie podejrzeniem były panewki (sprawdzaliśmy je i są jak nowe), potem pompa wody (wymieniona na OEM - dalej stukało) winowajcą okazał sie kompresor klimy zatarło sie w środku i huczało (dlatego obstawiane były panewki bo huk był na dole i przenosił hałas na silnik).

 

Zamiast kombinować czy to panewki, Vtec czy inne cuda zacznij od najprostszej (i darmowej) rzeczy:

Zdejmij pasek osprzetu i odpal silnik

- jak stukanie ustąpi to wina osprzętu na 100% i tam szukać

- jak dalej bedzie stukało to szukać w silniku i tu polecam zaopatrzyć sie w stetoskop (bardzo pomocne urządzenie, łatwo można wyczaić skąd są stuki bez rozkręcania połowy silnika)

 

Ja obstawiam osprzęt a dokładniej kompresor klimy (w Acco kilka osób miało z nimi problem)

 

 

Ps: Klima Ci działa?


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 11:32, 17.10.2015

  • 0

#74 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:37, 17.10.2015

Zadzwoniłem do mechanika i powiedziałem o tym pasku, powiedział że sprawdzi. Co do klimy to szczerze mówiąc nie wiem bo zapomniałem sprawdzić.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 11:39, 17.10.2015

  • 0

#75 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:38, 17.10.2015

Mechanik ma właśnie sprawdzać po kolei: sprężanie, ściągnąć miskę żeby sprawdzić panewki, jeśli nie panewki to zaglądnie do rozrządu. 

To życzę powodzenia ze zdjęciem miski oleowej, tam żeby miska zeszła to trzeba ściągać sanki (lub częściowo je zdemontować żeby mocno odchylić), i tu zobaczy tylko 1 panewkę a potem wyciągać pompe oleju bo pod nią są pozostałe 3.

Ogólnie grzybnia z patatajnią.

Do rozrządu nie ma po co zaglądać bo wystarczy, że zdejmie pokrywę zaworów i pokręci kołem pasowym (ze 2-3 pełne obroty siilnika) a druga osoba popatrzy na górze czy łańcuch bedzie miał w którymś momęcie luz, jak nie ma to jest wsio git, jak sie ugnie w dół to trzeba wyciągać napinacz i jego obadać (dojście nawet łatwe od strony nadkola)

Dodatkowo tobie coś stuka a rozrząd tak nie stuka jak na Twoim filmiku tylko tak:

 

To są 2 różne hałasy.


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 11:44, 17.10.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq