Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#601 gali

gali
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:39, 26.01.2018

Kolega ma racje, szukaj słupka. Wydasz 2 razy więcej i będziesz się z tym babrał 5 razy dłużej niż wymiana samego słupka z Angola. Przerabiałem ten temat z kolegi Subaru Imoreza, auto już 2 lara stoi i poszło 6 tys.
  • 0

#602 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:02, 26.01.2018

Taki remont to studnia bez dna...
Juz mozesz szukac pierscieni ktore praktycznie sa niedostepne ;)

Zdecydowanie lepszym rozwiazaniem jest znalezienie slupka z jakiegos angola w automacie
Sporo czesci powinni miec w haparts.pl

ja znalazlem w malej kwocie :)
  • 0

#603 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:38, 12.02.2018

Witam, sorki ze tak późno ale chciałbym wam troszkę napisać i opowiedzieć, jak z moją Hania ,hmmm...od czego tu zacząć....
Zrobiłem remont w mojej Hani i jestem po jeździe testowej 300km zadowolony. Czuć różnice aż miło przy okazji sprzęgło dopiescilem.
Poszłem na całość zrobiłem remont całego silnika od pomiarów po wal,obeszło się bez szlifuje wału co Panowie tym zajmujący się byli zaskoczeni i odrazu powiedzieli ze tylko nominalne Panewki wkładać, korby tak samo uratowane jeden Pan powiedział że do wymiany drudzy sprawdzeni i polecani z innych firm wzięli i powiedzieli ze to nie ma dla nich problemu i tu nie widzą przeszkód, nawet nie chciał dużo wziąść bo powiedział źr nie miał co przy nich bardzo robić (w pewnym momencie po wysłuchaniu opinie o wale i korbach hmmm...możliwe że jednak K 24 jest pancerne, może tak gwarancję dają i znają auto"silnik Hondy" i wiedzą że auto lubi wysokie obroty, więc wiedzą co mówią) polecili tak jak chciałem Panewki jakieś dobre, i,polecili mi King Racing(też się zastanawiałem takie wziąść i panowie mi tylko pomogli dokonać wyboru) więc takie wpadły główne, korbowodowe a "engine bearing"wpadły oporowe.
Pozatym wpadły OEM dzięki haparts.pl pierścienie za dobrą cenę i jako jedyni mają dostęp (Wielkie dzięki haparts.pl.) śróby do głowicy tak samo, zestaw uszczelek od A-Z, to co nie zbędne wyczyszczone w miarę możliwości, teraz tylko dotrzeć autko i już myślę że będzie git więc taka moja opinia, kupując słupek, drugi silnik nie wiemy z czym mamy do czynienia z resztą, ceny różne ale nie wiemy na co trafiamy, części i robotę zliczyć nie było tragedi,może troszkę wyszło ale wiem teraz co mam i jak teraz to autko posłuży w dalszym użytkowaniu ja jestem zadowolony i to mega widząc jak autko jeździ i na strzał odpaliło po remoncie po dotarciu i dalszej jeździe będę was informował co i jak autko chodzi, myślę do 800-1000 km przejechać wlać nowy olej filtr i troszkę stopniowo przyzwyczajać do obrotów,
Pozdrawiam

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#604 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:25, 13.02.2018

Możliwe ,że jednak to prawda ...wał w K24 jest kuty
  • 0
                       

#605 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:38, 13.02.2018

fajnie ze tak malo uszkodzen, zdawaj relacje jak sie bedzie zachowywal, spalanie oleju itp, moze przetrzesz szlak dla innych :)

p.s. na jakim oleju teraz jezdzisz i jaki chcesz wlac docelowo?


  • 0

#606 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:34, 13.02.2018

Hej, jeśli to nie jest tajemnica to napisz mniej więcej ile kosztował Cię taki remont. Ile części, ile robocizna - silnik był wyjmowany? 
Podsumowując zakres prac obejmował wyjęcie wału, tłoków, głowicy -> nowe panewki, pierścienie i uszczelki? 

  • 0

#607 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:36, 13.02.2018

..i jak pierścienie wyglądały ?Faktycznie były zblokowane nagarem?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:37, 13.02.2018

  • 0
                       

#608 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:45, 13.02.2018

A więc silnik był cały wyjęty, wszystko rozebrane Na części pierwsze, troszkę autko stało bo wiadomo z częściami troszkę gorzej i same części i dzwonienie zajęło trochę czasu, ale jak już wszystko jest to powiem szczerze 3 dni na luzie i wszystko zamontowane jest z powrotem na aucie sam byłem przy tym i pomagalem,poznałem silnik i tam gdzie nawet kiedyś uszczelki zawiodły poszła pasta uszczelniająca dodatkowo na wszelki wypadek
Części +- koszt :
-Panewki King Racing główne i korbowodowe +engine Bearings oporowe 420
-Pierścienie OEM 818
-Korby 90 2 szt.
-Wal (polerka małe ryski, bez problemu Panewki Std a zarazem szok ☺), hanowanie bloku, sprawdzenie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych, gniazda zaworowe, planowanie 600
-Śruby głowicy 160
-Uszczelki komplet + extra uszczelki (siatka filtrujące zaworu Vtc 2 szt OEM ) 760
-Simering reling 36
-Uszczelniacz 27
-Płyn do chłodnicy 61
-Olej 5w30 Motul 8100 x-clean, filtr oleju, smar do przegubów. 237

Odnośnie pierścieni to były bardzo zabrudzone, zapieczone,
Za robotę 1000 ponieważ mechanik mój znajomy (szwagier) auto wysłało się 4 tyg. A ZUS trzeba zapłacić, ale niektóre części to poszły po kosztach czyli na zero bo na częściach mi opuścił więc zadowolony jestem, no i ważne że podjął naprawy mojej Hani co stwierdził później że dostęp do auta po ściągnięciu sanek ok
I tak samo po założeniu silniku i dokręcaniu części które już trzeba było w komorze silnika montować zadowolony niż w innych autach dostęp jest
Nad olejem się zastanawiałem jaki lac na początku, czytałem, szukałem, hmm... Mineralny na dotarcie- ciekawe?
Wziąłem motula 5w 30 zobaczymy co będzie, stwierdziliśmy że taki olej będzie lany już i chodzi o to żeby miał tą lepkość i po prostu wszystko smarowal dobrze, nie wiem czy dobrze zrobiłem czy nię ale się okaże Hania mnie nie zawiodła prze ten okres nawet z Panewka, starałem się ja dopieszczyc jak mogę i pomoc w dalszej żywotności, wiem że mnie nie zawiedzie jak do tej pory i wszystko przyjmie jak należy i ja będę szczęśliwy i ona a razem będziemy się cieszyć wspólna jazda
Pozdrawiam, dziękuję za posty i jak będziecie przeprowadzać remont w autach ( oby tak się nie stało) służę pomocą i doradze gdzie znaleźć części jak by co
Szerokości życzę a tak samo będę opisywał jak się Moja Hania trzyma i jak się zachowuje

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#609 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 00:15, 14.02.2018

czyli remont jakieś 3300zł części + 1000zł robocizna. W zasadzie w cenie słupka. Też chciałbym takiego szwagra..


  • 1

#610 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:25, 14.02.2018

Pawlik118
Ja też myślałem że będzie źle i w ogóle wszystko zależy od części a szczerze mówiąc wszystko w hondzie idzie gładko i jak po maśle, chciałem kupować słupek szwagier mówi że skąd wiesz co trafisz,a jestem troszkę pedantem w sprawie auta jak coś robię to tak żeby nawet 100% ponad lepiej działało, więc podjęliśmy się roboty, szwagier mi serwisuje auto cały czas i jest ogólnie mechanikiem, młody ale ma głowę i widać że kiedyś jeszcze dobierze doświadczenia konkretnego będzie goścu jak złoto doświadczenie ma od ciągników po remont Reno Clio i mój jest jako 2 silnik, troszkę go też na koszty musiałem wziąść dość że na zusy ledwo zarobił to i musiał dodatkowo kupić ramę do silnika żeby na palecie nie robić, ale zadowolony i mówi że teraz to zajebista robota może robić z silnikiem co chce heh

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#611 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:02, 14.02.2018

Dobra robota i dobre podejście do sytuacji. Teraz wesz co masz , a nie żaden słupek z nie wiadomą przeszłością. Dadzą gwarancję rozruchowa (w lepszym wypadku) wleją "doktorka" a po miesiącu żre olej więcej niż paliwa. I każdy umywa ręce typu " honda musi olej brac..."
Teraz tylko dbać i cieszyć się jazdą. Bezawaryjność życzę
  • 1

#612 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:17, 14.02.2018

Uszczelki OEM brałeś bo drożyzna widzę ;)

Będziesz Pan zadowolony a i swagier trochę "Liznął" :)


  • 1

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#613 s_lucas

s_lucas
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 27.02.2018

U kogo i gdzie robiłeś remont?


  • 0

#614 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 27.02.2018


U kogo i gdzie robiłeś remont?

Remont przeprowadzał jak wyżej pisałem szwagier którym jest mechanikiem a remont był przeprowadzony na Podkarpaciu "Tom-car"

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Michel edytował ten post 21:01, 27.02.2018

  • 0

#615 zardoz

zardoz
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:37, 05.04.2018

Witajcie. podłączam się do tematu. U mnie również był prroblem ze stukającymi panewkami. W sumie samochód zakupiłem w padzierniku zeszłego roku, nie wiem czy już wcześniej były uszkodzone czy to moja wina bo przejeżdziłem 2tyś km. na bardzo niskim stanie oleju, teraz to już musztarda po obiedzie. Panewki zostały wymienione ale obawiam się że uszkodzenia były poważniejsze. Przy odpalaniu na zimnym silniku słyzę taki stukot ale trochę inny niż poprzednio i tylko na zimnym, jak go zgaszę i odpalę jeszcze raz to nie słychać tego. Przejechałem po wymianie panewek nieco ponad 1 tyś km. Dzisiaj to już zacząłem słyszeć też na biegu jałowym tak go przegazowywałem ale potem już nie, sam już nie wiem, już dostaje omamów słuchowych.

Jeśłi okaże się że jednak sama wymiana nić nie dała to nie wiem co będzie bardziej opłacalne: kupić słupek czy robić remont tak jak Michel.

PS. do zdjęcia: nie patrzcie na rysy na tamtych panewkach, porysowały mi się w kieszeni kiedy je niosłem :)

Załączone pliki


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq