Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1034 odpowiedzi w tym temacie

#1021 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 225 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 (cmfort+++)
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:53, 16.09.2020

Alleluja choroba silnika przepędzona, okazało się że fachofcy źle ustawili luz na zaworach, albo go po prostu nie ruszyli nawet. Połowa ciśnienia szła w wydech (stąd wycie i smród niedopalonych spalin i brak mocy) Tak więc wymiana odroczona a ja mam nauczkę żeby nie ufać mechaniorowi i robić samemu co tylko mogę. Panowie z ASO pozytywnie mnie zaskoczyli pełnym raportem o stanie silnika i skuteczną naprawą. koszt 500,- z materiałem i diagnozą.


  • 0

#1022 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 16.09.2020

O - super!

nie jeździsz na gazie? U mnie jak nie ustawiłem co roku luzu, pojawiał się check engine...

To nie zmienisz sobie na 2,5l... :)

 

Ja tymczasem zamontowałęm lepsze lusterko na kamerce i mam lekki update...

 

1. Zarysowania na cylindrze nr 4 to nie lekkie przytarcia, tylko głębokie rysy.

2. Rysy idą do samej góry - czyli to nie "piston slap"

 

Pewnie rozleciał sie pierścień tłoka, albo sam tłok?

 

 

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.JPG   80,52 KB   13 Ilość pobrań
  • Załączony plik  2.JPG   78,71 KB   13 Ilość pobrań

Użytkownik cchriss11 edytował ten post 20:00, 16.09.2020

  • 0

#1023 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 16.09.2020

NA filmiku lepiej widać

 


  • 0

#1024 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3916 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 204
Wzorowa

Napisano 20:29, 16.09.2020

Alleluja choroba silnika przepędzona, okazało się że fachofcy źle ustawili luz na zaworach, albo go po prostu nie ruszyli nawet. Połowa ciśnienia szła w wydech (stąd wycie i smród niedopalonych spalin i brak mocy) Tak więc wymiana odroczona a ja mam nauczkę żeby nie ufać mechaniorowi i robić samemu co tylko mogę. Panowie z ASO pozytywnie mnie zaskoczyli pełnym raportem o stanie silnika i skuteczną naprawą. koszt 500,- z materiałem i diagnozą.

 

A co mówił wujek Ślepy na spocie? "Zawory!!!!!!" A co usłyszał za odpowiedź??:  "fachowcy regulowali" haha :P właśnie widać jak  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:

 

A na poważnie to super że silnik będzie żył, ale wizja 200 koni przeminęła  :diabelfaja:


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#1025 Heromin

Heromin
  • Moderator
  • 598 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:59, 16.09.2020

Faktycznie, jak nie jeździ się dużo, to i w ASO można zrobić zawory i diagnostykę silnika pod warunkiem że jest to faktycznie ASO godne polecenia. Jak się sporo jeździ to ASO odpada, jak ktoś liczy każdą złotówkę i ma trochę podjęcia o podstawach mechaniki. Ile to już bym kasy zostawił, gdybym każde regulacje zlecał w ASO, za to ile dobrych narzędzi można kupić. Samemu ustawia się zaworki kiedy jest tylko trochę czasu i ochoty, przy jednym czy dwóch piwkach zimnych albo bez nich ich ustawianie szczególnie gdy jest nie za gorąco i nie za zimno na dworze, to sama przyjemność mimo wszystko pomimo niedogodności że z dojsciem do nich nie jest idealnie. Warto takie rzeczy robić samemu, tak nawiasem mówiąc. To i nie myśli się wtedy o czarnych wizjach i zamianie na silnik na 200 koni ;)
  • 0

#1026 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 225 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 (cmfort+++)
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:05, 16.09.2020

wizja 200 koni przeminęła  :diabelfaja:

Ano przeminęła ale też kamień z serca, natomiast to co się tu w Bydgoszczy dzieje u kolegi to już nie przelewki. Podkład muzyczny doskonale oddaje nastrój i to już trzeba wszystko dobrze policzyć.
Silniki stoją od 4K z osprzętem lub bez (tj. altek+kompresor) zwykłe 2,0 za 1,5K można wyhaczyć.
  • 0

#1027 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 29.09.2020

Cześć

 

Jestem po wymianie, do mechanika jeździłem niemalże codziennie i patrzyłem na postęp prac. Przy okazji rozbiórki okazało się że sprzęgło było już na wykończeniu, tak że założyłem cały nowy komplet. Demontaż, przełożenie wszystkiego ( sprzedający słupek ogołocił go KOMPLETNIE ze wszystkiego - nawet bagnet zabrał...) przeczyszczenie i założenie zajęło ponad tydzień codziennej pracy. Silnik wyciągany był dołem, ze sankami i skrzynią biegów. 

Mechanik powiedział że już nigdy hondy do przełożenia silnika nie wezmie...

Ale pracę wykonał rzetelnie i bardzo solidnie. Wszystko oczyszczone, przesmarowane i super poskładane. Najdziwniejsze dla niego był oto, że po wymianie silnik odpalił bez żadnego problemu.

Mnie zaskoczyły 2 rzeczy, jak na razie - pierwsza sprawa jak cicho chodzi - mój ( poza tym stukaniem) chodził znacznie głośniej, i druga sprawa jak lekko pracuje sprzęgło! W szoku jestem, ciężko będzie się przyzwyczaić!

 

Muszę jeszcze skończyć remont pokoju, i od przyszłego tygodnia zabieram się do rozbierania starego słupka. Tak jak obiecałem, pokaże zdjęcia co było przyczyną stukania.

 

Jakby ktoś szukał - mam już sprawdzonego mechanika w okolicach Bydgoszczy.  Sprawdził się w 100% Wymiana silnika, sprzęgła, uszczelek, paska wieloklinowego wszystkich płynów, + uruchomienie ( wraz z ustawieniem instalacji gazowej, zdjęciem błędów itd + wszystkie części zapłaciłęm 2200zł. 8 dni codziennej pracy. 


  • 0

#1028 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4373 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 127
Wzorowa

Napisano 20:31, 29.09.2020

8dni🙈
  • 0

wyszukanie aut typowo pod zamówienie - specjalizacja japończyki tu kliknij http://www.accordklu...-na-zamówienie/ https://www.yamamoto...zedazsamochodow

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji, wulkanizacja - etc Warszawa ul. Jeleniogórska 8 - 4Performance, tel.: 789 170 933..


#1029 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4891 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 81
Wzorowa

Napisano 20:47, 29.09.2020

 

 

Jakby ktoś szukał - mam już sprawdzonego mechanika w okolicach Bydgoszczy.  Sprawdził się w 100% Wymiana silnika, sprzęgła, uszczelek, paska wieloklinowego wszystkich płynów, + uruchomienie ( wraz z ustawieniem instalacji gazowej, zdjęciem błędów itd + wszystkie części zapłaciłęm 2200zł. 8 dni codziennej pracy. 

 

 

cena kosmos powiem tyle... to co robi się 1 dzień i bierze tysiaka za przełożenie silnika.. dla mnie to nie jest dobry zawodnik.... poza tym silnik wychodzi górą idealnie i nie trzeba bawić się z sankami.. 


  • 0

#1030 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:56, 29.09.2020

Zgadza się - przełożenie silnika było za 1000 zł.  Doliczając wszystkie zakupy, kompletne sprzęgło za 750 zł , płyny, uszczelki, pasek osprzętu + robocizna wyszło 2200zł. Zobacz ile kosztuje uszczelka kolektora... Olej silnikowy... Tak jak pisałem, do nowego słupka trzeba było kompletnie wszystko przełożyć. Nie zamierzam dyskutować czy to drogo czy tanio, w okolicach Bydgoszczy za samo przełożenie silnika ( bez ceny uszczelek, płynów itp) cena waha się od 1000 do 2000 zł - o ile ktoś się za to weźmie, bo zazwyczaj mechanicy odmawiali. Być może wy robicie to w jeden dzień i za 1000 zł...


  • 0

#1031 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 12.10.2020

Trochę się przedłużyło, ale zacząłem rozbierać stary silnik.
Przyznam że im dalej rozbierałem, tym bardziej byłem zdołowany, że wymieniłem dobry silnik, w którym pewnie uszkodzona byłą pierdoła...

Zdjęcia zamieszczam na dysku google, zobaczcie sobie zgodnie z numeracją.

https://drive.google...uM8?usp=sharing

Na chwilę obecną jedyne co znalazłem złego to ostro przytarte 2 pierścienie na wale korbowym, na samym wale jest tylko ledwie ślad, ale pierścienie mają śliczne głębokie rowki smarne, chyba że te takie powinny mieć.



I teraz o ile sobie spojrzałem w cylindry od spodu ( nie mam kluczy żeby odkręcić głowicy - spróbuję jutro w warsztacie samochodowym) to cylinder 4 ma bardzo głębokie przytarcia - tłok przebijał się tamtędy do chłodzenia. Tam jest na pewno grubo...


Następne zdjęcia będą cylindrów i tłoków, ale już mogę powiedzieć, przyczyną tych stuków był PISTON SLAP - na cylindrze 4.
NIE było szansy na remont
  • 0

#1032 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3916 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 204
Wzorowa

Napisano 20:51, 12.10.2020

Od ogłoszeń jest dział giełda.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#1033 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 15.10.2020

Głowica zdjęta, niemal wszystkie tłoki przytarte od strony wydechu, jeden TOTALNIE zmasakrowany, z jednej strony tylko. Cylinder - obraz nędzy i rozpaczy....

 

Heromin - jakbyś się zastanawiał co znajdziesz w swoim silniku - do zobacz zdjęcia. 

 

 

 

https://drive.google...uM8?usp=sharing


Użytkownik cchriss11 edytował ten post 20:30, 15.10.2020

  • 0

#1034 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3916 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 204
Wzorowa

Napisano 14:35, 16.10.2020

Tematy połączyłem. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#1035 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 07:17, 17.10.2020

od czego te tłoki przytarło? przegrzałeś silnik, czy co?


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq