Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Złodziej prądu - bezpiecznik nr 7

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#31 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 21:03, 25.06.2020

dokładnie tak samo zachowywał się mój aku gdy padł, po naładowaniu spokojnie odpalał, ale wystarczyła przerwa kliku godzin i klops, nawet nie obrócił silnikiem, usterka wystąpiła z dnia na dzień

co to za aku masz?


  • 0

#32 choody

choody
  • Klubowicz
  • 145 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 25.06.2020

Varta black dynamic. Ale przed nim mialem blue dynamic i tez skonczyli soe wymiana aku. Jutro jade na test aku
  • 0

#33 choody

choody
  • Klubowicz
  • 145 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 28.06.2020

test aku zrobiny w 100% sprawny i co dalej czemu nieraz prądu nie ma? 8045f6a702082307gen.jpg


  • 0

#34 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:17, 29.06.2020

No brzmi dziwnie, 60mA nie rozsypie akumulatora w 24h (u mnie chyba bylo 30, wlasciwie sam alarm). Patrzyles moze na napiecie po tych przypadkach 8/24h kiedy juz nie odpalal? Jak masz tulejki na aku to zwracaj uwage, czy klemy dobrze siedza. 

Co dalej? hm, watomierz? ciezko znalesc uzyteczna zabawke, ale w cyklu 24h jakbys trafil to bylbys swiadom wielkosci mocy/pradu, ktory ucieka, ale nadal zastanawialbys sie ktoredy. Skoro standardowo alarm bierze 30mA, gdzie ucieka pozostale 30? Mozliwe, ze sprawdzales przy wlaczonej jakiejs zarowce.

 

Ja mialem 2 razy takie przypadki, przestalem sledzic ale nadal obstawiam, ze u mnie to byl alarm w wersji 'bez syreny' plus iskry na luznych klemach.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 09:18, 29.06.2020

  • 0

#35 choody

choody
  • Klubowicz
  • 145 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 29.06.2020

Wszytsko mialem wylaczone auto zamkniete tylko maska uchylona. Klemy sa na sztywno. Z Blachomixem obstawiamy moze moduł cenyralnego zamka w module szyb kierowcy. W ni3dziele w robocie na 24h odłaczylem moduł sterowania szyb i odpalilem. Zobacze teraz mam urlop nic nie bede odlanczal przez jakis czas
  • 0

#36 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:02, 13.08.2020

Wszytsko mialem wylaczone auto zamkniete tylko maska uchylona. Klemy sa na sztywno. Z Blachomixem obstawiamy moze moduł cenyralnego zamka w module szyb kierowcy. W ni3dziele w robocie na 24h odłaczylem moduł sterowania szyb i odpalilem. Zobacze teraz mam urlop nic nie bede odlanczal przez jakis czas

 

Jaki jest finał sprawy?


  • 0

#37 choody

choody
  • Klubowicz
  • 145 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 13.08.2020

Od 1 do 20 lipca odpalalem 21 już nie bylo pradu. Od 22 jezdze nic sie nie dzieje wyciagnalem wszystkie ledy bo taką dostalem propozycje. Auto stoi od pon nie uruchamiane zobaczymy co bedzie w piatek....
  • 0

#38 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 13.08.2020

Od 1 do 20 lipca odpalalem 21 już nie bylo pradu. Od 22 jezdze nic sie nie dzieje wyciagnalem wszystkie ledy bo taką dostalem propozycje. Auto stoi od pon nie uruchamiane zobaczymy co bedzie w piatek....

 

O tych ledach też słyszałem, że mogą powodować rozładowywanie. To by też u mnie tłumaczyło problem, bo niedawno zmieniałem ledy w aucie w środku. Daj znać jak się czegoś dowiesz. Jak tak dalej pójdzie do boostera na rozruch kupię :D


  • 0

#39 choody

choody
  • Klubowicz
  • 145 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:42, 14.08.2020

Tez sie nad tym zastanawiam
  • 0

#40 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:31, 14.08.2020

Ja gwałtownych spadków napięcia nie notuje kiedy auto stoi rozebrane w warsztacie, ale prąd równomiernie ucieka pomimo rozłączenia wielu elementów w tym sterownika.

Załączone pliki


  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#41 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:23, 14.08.2020

pisząc o ledach co macie na myśli, że zamiast zwykłych żarówek od oświetlenia wrzuciliście tam ledowe odpowiedniki i że niby to ma rozładowywać aku?


  • 0

#42 choody

choody
  • Klubowicz
  • 145 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 14.08.2020

No to u mnie po 5 dniach zero prądu centralny nie zadziałał. Ledwo co kluczykiem otworzyłem będę musiał zamek rozruszać....więc nie mam pomysłu jeżeli u blach jest sterownik odpięty a prad znika.....
  • 0

#43 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 00:42, 20.08.2020

Troche kosmiczna/abstrakcyjna analiza wykresu napiecia blachonixa (na podstawie tabeli boscha, napiecie vs procentowe rozladowanie). 

 

Przy 50Ah 12.7V uznajmy za ~100% naladowania

Po okolo 10 dniach spadlo na 11.6, to poziom ~20%.

 

Wiadomo, ze nie ma to takiej sprawnosci, ale w warunkach idealnych oznaczaloby to pobor na poziomie ~4Ah dziennie, ~160mA na godzine. Pobor tego rzedu jest realny, bo szukalem gdzie tyle ucieka w sprinterze, chociaz tam to czesciowo norma. Znalazlem w koncu schowany w schowku router i cos jeszcze :) Tylko tam aku jest duzo wieksze.

 

W rzeczywistosci przy 45-50ah mniejszy pobor ubija. Tak czy siak niewiele to wnosi, narzedzi monitorujacych nie macie, wiec ciezko doradzic, jedynie paskudne alarmy przychodza na mysl. Watek troche sie ciagnie, ja bym chyba juz mial wpiety tani miernik z amperomierzem i do tego jakas kamerka, ktora go oglada :P (niestety potrzebny garaz, albo kamerka ktora duzo wytrzyma + nabity miernik lub dwa)

 

U choodego wyglada to jeszcze gorzej, bo aku sprawny a 5 dni i detka.

 

Odpiecie samego kompa tez nic nie wnosi. Z reguly zaczyna sie prosto - wpiety miernik i wypinanie po kolei bezpiecznikow, czyli zbijanie poboru do zera. Potem kombinuje sie dalej. Skoro u blachonixa prowadzi do alarmu to moze trzeba gada jakos usunac? U kazdego z was moze to inaczej wygladac, ale po zbiciu poboru chocby do 35mA auto musi ustac.

 

Pisze o pomiarach w czasie bo dobrze byloby zrobic, przynajmniej wytropic czy to wina jakiegos zwarcia czy uplyw dlugoterminowy z jakimis sporadycznymi skokami.


  • 0

#44 Grzebcioo

Grzebcioo
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 27.03.2021

Cześć, problem polega na tym że auto po dwóch dniach postoju już nie odpala. Pacjent to accord 7 kombi, lift 2.4 benzyna z gazem. Pobierany prąd przy uzbrojonym alarmie to 0.3A.  Po jakichś 10 minutach spada do 0.2 Namierzyłem dwa podejrzane punkty tj. bezpiecznik numer 7 w przedziale kierowcy pobiera 0.2A. Do tego bezpiecznik od gazu pobiera 0.1A. Ale co ciekawe kiedy odłączę sam bezpiecznik gazu to pobór faktycznie spada do 0.2 Ale jeżeli odłączę bezpiecznik nr 7 to prąd spanie do 0.1 jednak niżej (nawet po odpięciu gazu) już nie spada. Same drzwi kierowcy (biała kostka będąc dokładnym) to pobór rzędu 0.03/4A. W/w pomiary sbyły dokonane nw czasie wyższego poboru. Czy to normalny pobór dla drzwi kierowcy? Mam też problem z szybą kierowcy, kiedy opuszczę ją na maxa to mam problem z podniesieniem, wspominam na wypadek gdyby mogło to być powiazane.


Użytkownik Grzebcioo edytował ten post 15:29, 27.03.2021

  • 0

#45 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 01:48, 11.04.2021

Prawie rok. Prawidlowo masz miec ponizej 0.040A, tj. 40 do 60mA. 0.3A to 300mA, tj. 1/3 A. Kilka dni i zgon. Drzwi nie powinny nic pobierac, bo po jaki grzyb nie? Prad pobieraja urzadzenia, ktore go potrzebuja :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq