Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Ciężko wchodzą wszystkie biegi na wysokich obrotach

VIII skrzynia biegów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:47, 15.04.2020

Cześć,

nie znalazłem przy użyciu wyszukiwarki więc opiszę sprawę.

Accord VIII Tourer 2012r. 2,4 manual, przebieg 166000km

 

Szczegóły:

  • Auto posiadam od przebiegu 63k km
  • Problem występuje od przebiegu ok. 120k km
  • olej w skrzyni wymieniony na OEM praktycznie bez poprawy przy przebiegu 131k km (poprzednia wymiana ok. 60k km wcześniej)
  • tylko na wysokich obrotach powyżej ok. 5k/min.
  • w przedziale 5-7k obr./min czuć, że im wyższe obroty, tym coraz ciężej jest "wcisnąć" bieg (przy maksymalnych obrotach bardzo ciężko)
  • nic nie zgrzyta, po prostu wchodzi z użyciem bardzo dużej siły
  • bez znaczenia ciepły/zimny
  • przez przejechane ok. 50k km z występującą usterką nie zauważam jej zdecydowanego pogłębiania
  • jest to już bardzo irytujące i niebezpieczne, bo zmiana biegu trwa przez to dłużej

Bardzo proszę o informację czy ktoś wie co tutaj może być do zrobienia

 

Dużo zdrówka!


Użytkownik wariat edytował ten post 07:46, 16.04.2020

  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:19, 16.04.2020

Tak jak w przypadku VII gena, pompa sprzęgła/wysprzęglik do sprawdzenia pod kątem nieszczelności, 

Do wymiany olej w układzie hydraulicznym sprzęgła jak i odpowietrzenie, jaka jest ilość płynu w tym małym zbiorniczku ? (jak będzie mało to pompa/wysprzęglik mogą mieć nieszczelności)

Kontrola pracy linek przy wybieraku oraz regulacja położenia pedału sprzęgła. 

 

Gdy wszystko powyżej będzie w porządku nie pozostaje nic innego jak uszkodzony docisk czyli kończące się sprzęgło. 


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 12:13, 16.04.2020

O, mam dokładnie takie same objawy... A już zaczynałem się do tego przyzwyczajać :D

Dzięki za wytyczne, ślepak :)
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:21, 16.04.2020

90% że siada docisk.
Można jeszce zobaczyć czy mocowanie pedału nie pękło.
  • 1

#5 DeeR23

DeeR23
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:34, 16.04.2020

W moim przypadku przy ~130000km pomogla wymiana kompletnego sprzegla. Jesli nie wymieniany, to zaczalbym od plynu sterowania sprzeglem.
  • 0

#6 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 00:16, 17.04.2020

W moim przypadku przy ~130000km pomogla wymiana kompletnego sprzegla. Jesli nie wymieniany, to zaczalbym od plynu sterowania sprzeglem.

 

DOT wymieniany regularnie nie rzadziej niż dwa lata. Ostatnia wymiana nie pomogła  :depresja:


  • 0

#7 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 09:39, 17.04.2020

Przyszła mi do głowy myśl (tylko się nie śmiejcie) - spróbować można - aby  przedłużyć popychacz (np coś na niego nałożyć) łapy sprzęgła.

Nie zapomnijcie obadać mocowania pedału (co już było) zanim weźmiecie się za wymianę.


  • 1

#8 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:15, 17.04.2020

Piasek dobrze prawi na początek można troszkę przedłużyć popychacz pompy sprzęgła oczywiście z czuciem ja po takim zabiegu zrobiłem już 60kkm obecnie 200kkm na blacie ori sprzęgło.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#9 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:18, 17.04.2020

O widzisz - a ja tylko tak teoretycznie podpowiadałem.


  • 0

#10 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:07, 17.04.2020

Identyczne objawy miałem, dokładnie tak samo bym je opisał - 1:1. Czekała mnie wymiana sprzęgła bo pedał ciężko chodził -  ale sprzęgło nie ślizgało się.

Po wymianie sprzęgła mogę kręcić do 7000 obr/min i biegi wchodzą jednym palcem. Sprzęgło było jeszcze oryginalne od nowości i tarcza była już cienka że zaraz by nity się ścierały. Ja robiłem przy przebiegu około 260 tys. Przy takim przebiegu kupiłem auto, możliwe że poprzedni właściciel miał takie objawy dużo wcześniej.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:13, 17.04.2020

  • 0

#11 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:31, 24.04.2020

Dzięki za wszystkie cenne wskazówki. Przyznam się w końcu, że mam sprzęgło OEM kupione już w lipcu 2019 (było akurat w Jarusnet w dobrej cenie) i leży na półce czekając spokojnie na swój czas. Wasze komentarze utwierdziły mnie w przekonaniu, że na 90% to załatwi sprawę, ale najpierw upewnię się co do pedału, wysprzęglika i spraw związanych ze zbiorniczkiem i płynem DOT. Muszę mieć pewność, że nie nastąpi sytuacja, kiedy to wymienię sprzęgło (koszt), a i tak objaw będzie występował. Może okaże się, że te drobne rzeczy pomogą i wytrzyma jeszcze z 300 k


  • 0

#12 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:06, 27.05.2020

Wczoraj odebrałem auto po wymianie sprzęgła. Wszystkie objawy zniknęły, pedał chodzi mięciutko, mieli kołami na każdym biegu ;) Wymienione na OEM EXEDY + przetoczenie koła zamachowego, co zlikwidowało delikatne drgania na starcie i szarpanie przy jeździe w korku. Jest bosko

 

 

rL1N3WZ.jpg

 

3532jbW.jpg
 
yLrXJLj.jpg
 
kXKO3Jo.jpg
 
3oKYwxr.jpg

Użytkownik wariat edytował ten post 11:07, 27.05.2020

  • 2

#13 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 12:35, 27.05.2020

Super :)
To już wiem w którą stronę iść u siebie
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#14 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:43, 15.09.2022

No i teraz po 80.000km znowu wchodzą ciężko biegi i zastanawiam się czy zmieniać sprzęgło znów na OEM (Exedy) czy Exedy w niebieskim pudełku. Różnica w cenie 500zł. Bardzo szybko to się zużyło.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, skrzynia biegów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq