Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

dziwna mapa

VI mapa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:41, 13.04.2020

podpiąłem mojego Accorda do kompa po dłuższym czasie i jakieś dziwnie wysokie te mapy, zarówno benzynowa jak i gazowa. generalnie nic niepokojącego się nie dzieje - pali normalnie, jeździ normalnie ale wyglądem map jestem zdziwiony bo dawniej wyglądało to standardowo (wykres rósł od niskich wartości ciśnienia kolektora dość szybko i na wysokich wartościach się wypłaszczał). gdzie tu szukać przyczyny?

 

https://zapodaj.net/...3_073639546.png


Użytkownik Marco edytował ten post 18:47, 13.04.2020

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#2 piotrficek

piotrficek
  • Partner HAKP
  • 69 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:6
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:49, 13.04.2020

Coś nie tak z podciśnieniem (MAP). 
1. Uszkodzony mapsensor
2. przyciśnięty przewód podciśnienia lub odpięty


  • 1

#3 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:51, 13.04.2020

Coś nie tak z podciśnieniem (MAP). 
1. Uszkodzony mapsensor
2. przyciśnięty przewód podciśnienia lub odpięty

 

1. czy uszkodzony mapsensor nie powinien powodować błędów na kompie? żadnych nie pokazuje po podpięciu pod OBD.

2. gdzie szukać przewodu podciśnienia?


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#4 piotrficek

piotrficek
  • Partner HAKP
  • 69 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:6
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:04, 13.04.2020

nie pokaże, przewód podciśnieniowy łączy reduktor mapsensor i kolektor ssący  


  • 0

#5 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:25, 13.04.2020

jest jakiś sposób sprawdzić działanie czujnika? coś tam można przeczyścić po wypięciu? nowy NTY widzę ok 40zł kosztuje ale jak to będzie nie to...


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:01, 13.04.2020

jest jakiś sposób sprawdzić działanie czujnika? coś tam można przeczyścić po wypięciu? nowy NTY widzę ok 40zł kosztuje ale jak to będzie nie to...

Mapsensor od instalacji nie ten od silnika! Sprawdź wężyk i już.


  • 1

Do zobaczenia na trasie.


#7 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:19, 13.04.2020

Mapsensor od instalacji nie ten od silnika! Sprawdź wężyk i już.

a to on zbiera dane i z jazdy na benzynie i na gazie? myślałem ze to o ten OEM przed przepustnicą chodzi...


Użytkownik Marco edytował ten post 20:41, 13.04.2020

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:38, 13.04.2020

Widać na obrazku, że map sensor pokazuje 0,8 Bar na wolnych obrotach, gdzie powinno być 0,2-0,4 Bar.


  • 1

Do zobaczenia na trasie.


#9 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:40, 14.04.2020

wczoraj w nocy z latarką wyśledziłem, że pęknięty i zagięty jest wężyk podciśnienia przy samym reduktorze. nie miałem dostępu za bardzo żeby na szybko to zrobić i dziś po południu się za to wezmę. mam nadzieję że to właśnie przyczyna pokazywania wysokiego ciśnienia w kolektorze.

 

edit: temat ogarnięty, po wymianie węzyka wszystko jest ok, MAP na wolnych obrotach 0,25.

tak przy okazji zapytam - jakie ta usterka i pokazywanie przez to wysokiego podciśnienia miało skutki? bo tak jak pisałem raczej niczego nie odczuwałem, no chyba że palił więcej trochę przez to ale to nie jakoś zauważalnie bardzo jeśli nawet...


Użytkownik Marco edytował ten post 16:27, 14.04.2020

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, mapa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq