Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Cewka zapłonowa Accord VII

VII problem

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#31 scO

scO
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:28, 13.04.2020

Witam Panowie i Panie. Z góry przepraszam jeżeli temat jest ale przeszukałem forum i nie znalazłem trafnej odpowiedzi na mój problem.

 

Moja Honda to Accord VII 2006 rok 2.0 benzyna 155km k20z2 + LPG

 

Dzisiaj wracając z pracy na lekkim wzniesieniu podrzuciło autem (lekko) i nagle wyskoczył migający check engine i strata mocy + nierówna praca silnika.

Jechałem na gazie, ale na benzynie nic się nie zmienia.

 

Pobocze, kostka OBDII , kod błędu p0301 - czyli wypadanie zapłonu na cylindrze ( tak wyczytałem na szybko na forum)

 

Przejechałem 25km do domu i gdy wysiadałem poczułem dziwny smród jakby przypalonego plastiku spod auta lub okolicy silnika(wiało mocno więc błyskawicznie się wywietrzyło i po zapachu ani śladu) -  odczytałem jeszcze raz błąd i już było ich aż trzy p0301, p0303, p0300
czytając dalej na forum wskazuje wszystko na cewkę/i 

Dzisiaj są święta więc nikt mi nie pomoże, jutro jadę kombinować z mechaniorem z przełączaniem cewek, przez telefon powiedział , że to prawdopodobnie jedna z nich. Czy mogło stać się coś poważniejszego że na takim szarpaniu i spadku mocy przejechałem 25km?

 

Jakie cewki kupić? na forum pisano o OEM TEC ale na internecie ani śladu po takiej firmie i żadnych informacji jakie cewki zapłonowe można wrzucić... i tu proszę o pomoc. Na iparts jest dostępna cewka Delphi (ok 150zl) lub np. Japanparts (250zł) na allegro zaś Denso okolo 130zł 

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o pomoc :) Pozdrawiam !


Użytkownik scO edytował ten post 16:33, 13.04.2020

  • 0

#32 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 594 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 16:33, 13.04.2020

Czesto zdarza sie ze uszkodzenie cewki powoduje świeca. Z wym cewki zmien swiece.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#33 scO

scO
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:36, 13.04.2020

Czesto zdarza sie ze uszkodzenie cewki powoduje świeca. Z wym cewki zmien swiece.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

 

no właśnie zastanawiające bo wymieniałem świece miesiąc temu...nowiutkie DENSO


  • 0

#34 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 4066 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 219
Wzorowa

Napisano 16:46, 13.04.2020

Cewki polecam używane, ale OEM, z zamiennikami niestety jest ruletka jeśli chodzi o ich pracę.

 

Z oem polecam TEC lub Denso właśnie o których wspomniałeś. 

 

Tym bardziej że to popularna usterka cewek w VII genie:

http://www.accordklu...ccord-a-vii-24/

Pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#35 scO

scO
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 13.04.2020

A jakieś dodatkowe rady odnośnie tego co opisałem ? :)
  • 0

#36 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 4066 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 219
Wzorowa

Napisano 17:25, 13.04.2020

Zmiana miejscami cewek i będzie wiadomo która jest uszkodzona. 

Następnie spinacz do odczytywania błędów silnika lub byle ELM i po temacie. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#37 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 652 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:47, 07.07.2020

Nie wiem jak w Polsce ale w DE można na przykład kupić cewki NGK, niestety dosyć drogie i jeszcze paru innych producentów, ceny są od bardzo ekonomicznych, potem ze średniej półki, aż po te drogie.
Ich nazwy są następujące:
Abakus, Ashika, Era, Magneti-Marelli-ceny po przeliczeniu na nasze około 90-100 złotych na nasze pieniądze, następnie: BREMI, FAE, Delphi, Valeo, Tesla, Meat&Doria, Hella, Mapco, Metzger, Mobiletron, Kavo Parts-tu ceny od około 150 do ponad 200 złotych za sztukę, i te najdroższe: Hitachi, NGK-300 do prawie 500 złotych za sztukę.
Jest jeszcze jakaś Stark za 15 euro czyli za niecałe 70 złotych.

Pomijając te najdroższe, czy faktycznie za cenę 100-200 złotych w średnim przedziale cen nie da się kupić jakichś czterech dobrych jakościowo którychś z tych zamienników?
Sam się zastanawiam nad ewentualnym kupnem czegoś z takich zamienników na drogę na zapas, bo samochód mimo wszystko stary już jest, tylko nie wiem co ewentualnie wybrać...
Komuś z Was mówią coś któreś z powyższych marek cewek, ktoś miał lub ma z nimi styczność?

Następna kwestia, czy nie lepiej jest zamontować dajmy na to od razu czterech takich cenowo średniej klasy zamienników żeby to trochę pojeździlo, zamiast jednego z nich gdzie reszta zostaje starych cewek?
Chodzi chyba o oporność, że nowa cewka ma inną a stare jednak w jakimś stopniu są zużyte i może to być potencjalnym źródłem problemów, zakłóceń i błędów...
  • 0

#38 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 320 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:49, 07.07.2020

możesz sobie   zakupić  używaną cewke  oem   denso  099700-070  i  pasuje.


  • 0

#39 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 652 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:03, 07.07.2020

Jakie są ceny używanych OEM?

Z tych tańszych ze średniej półki cenowej Magneti Marelli, Valeo, JanMor czy Tesla z tego co wiadomo, to idą na pierwszy montaż.
  • 0

#40 gumi

gumi
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:57, 09.11.2020

Cześć,

Moje autko trochę stało i jak to ze stojącym autem zaczęły się problemy. Pierwszy akumulator - wymieniłem. Po wymianie aku na drugi dzień przy jeździe do pracy -  strata mocy i check engine, podpiąłem ELM - wypadanie zapłonu 2,4, przełożyłem cewki skasowałem błędy - wypadanie załonu 3,4. Wymieniłem świece, założyłem używane sprawne cewki na 4 cylinder (próbowałem 2 różne). a wypadanie zapłonu na 4 cylindrze się utrzymuje i słychać nierówną pracę. Czy winą może być wtryskiwacz ? czy wymiana wtryskiwacza wymaga na tyle małej wiedzy jak wymiana świecy/cewki ?

 

Mój silnik 2.0 + LPG (wypadanie zapłonu bez względu na paliwo), 270 000km.


  • 0

#41 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7911 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 78
Wzorowa

Napisano 08:13, 10.11.2020

Kiedy regulowane zawory i w jakim stanie wałek jest?


  • 0

#42 gumi

gumi
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:53, 18.11.2020

Zawory regulowane całkiem niedawno, na wiosnę, zrobiłem może 2/3 tysiące od tego czasu. Przy regulacji mechanik wspomniał ze wałek od zaworów wydechowych ma na sobie jakaś skaze i pewnie bezie do wymiany ale najwcześniej za 30 000 przy kolejnej regulacji luzów
  • 0

#43 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7911 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 78
Wzorowa

Napisano 07:12, 18.11.2020

A na którym cylindrze była ta skaza?
 


  • 0

#44 gumi

gumi
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:27, 18.11.2020

Tego mi nie powiedzileli.
  • 0

#45 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7911 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 78
Wzorowa

Napisano 07:16, 19.11.2020

To najpierw sprawdź czy wałek się nie posypał.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq