Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Terkot,szumy,świsty skrzynia biegów Honda Accord Vlll 2.0 benzyna manual

VIII skrzynia biegówdziwne dźwięk

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 radkohondziarz

radkohondziarz
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:11, 23.02.2020

Wrzuciłem linka na YouTube z nagranym dźwiękiem. Słychać go w 18sekundzie.https://youtu.be/6laGLXbvLsU
  • 0

#17 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:16, 23.02.2020

Tulejka, jej wymiana ma tylko sens przy wymianie całego sprzęgła. Nic nie uszkadza, jedyny minus to ten dźwięk, sam tak mam przy przebiegu 186k km.
Pewnie gdy zmieniałeś z wstecznego na 1 to robiłeś to na jednym wciśnięciu sprzęgła. A gdy zrobisz drugie wciśnięcie sprzęgła na N przed zmiana na 1 to tulejka już nie wyda tego dźwięku. ;)
  • 0

#18 radkohondziarz

radkohondziarz
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:02, 24.02.2020

Czyli to ta słynna tulejka. Na razie sprzęgło jest u mnie jeszcze ok. Mam przebieg 185tys., ale z piszczącą tulejką jeszcze trochę sobie pojeżdżę...
  • 0

#19 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:24, 25.02.2020

Jaka role spełnia ta tulejka ?

Można ja zdemontować ?


  • 0

#20 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:33, 25.02.2020

Jaka role spełnia ta tulejka ?

Można ja zdemontować ?

Podobno coś tam na wałku sprzęgłowym centruję, ale niech się wypowie ktoś kto wie więcej. Słyszałem że można tę tulejkę wywalić, bynajmniej jak będę sprzęgło zmieniał tak zrobię.


  • 0

#21 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:37, 25.02.2020

Jest tu tulejka ustalająca..

Jeszcze nigdy nie wyrzucałem jej na stałe.. Ale przy zmianie sprzęgła czy to Accord czy civic zawsze zmieniam, plus do tego smar..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#22 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:54, 25.02.2020

A czy trzeba ją smarować ?

 

Edson jaki smar stosujesz do tej tulejki?


  • 0

#23 radkohondziarz

radkohondziarz
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:28, 13.04.2020

Witam. Mam pytanie dotyczące skrzyni biegów w Hondzie Accord Vlll 2.0 benzyna manualna skrzynia biegów. Wydaje mi się że skrzynia wydaje dziwne dźwięki na postoju bo gdy wcisnę sprzęgło dźwięk ustaje. Do tego na drugim biegu podczas przyśpieszania słyszę taki jakby świst. Podobny tylko trochę przerywany świst czy szum słyszę podczas hamowania silnikiem na drugim biegu. Na innych biegach po prostu wydaje mi się, że skrzynia biegów jest głośna. Dodam że jakieś 20tys kilometrów temu wymieniłem olej w skrzyni biegów na oryginalny olej Hondy MTF. Wydaje mi się, że po tej wymianie stopniowo skrzynia stawała się coraz bardziej głośna. Dodam, że Honda ma przejechane ok 190tys.i to jest przebieg oryginalny a sprzęgło dosyć nisko bierze, a z biegami nie mam problemów oprócz wstecznego, który często zgrzyta. Nagrałem dźwięki mojej skrzyni biegów jakie głosy wydaje od 2 do 5 biegu podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem. Gdyby komuś chciało się tego posłuchać i wypowiedzieć się czy skrzynia biegów mi pada albo czy jest to w miarę normalna praca skrzyni w hondzie to wrzucam dwa filmiki z dźwiękiem. Dodam tylko, że po wielu akcjach ja już absolutnie żadnym partaczom i oszustom mechanikom nie ufam i po rozwiązaniu innych problemów z moim autem na tym forum ufam tylko użytkownikom tego forum no i ewentualnie szwagrowi:)Panowie proszę o fachowe doradztwo.
  • 0

#24 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:56, 13.04.2020

Czytając ten temat jak i inne można wyciągnąć wnioski że tak niestety ma być i wszystko jest w porządku. 

Oczywiście przy tym przebiegu samo sprzęgło może być już do wymiany.

 

http://www.accordklu...krzynia-biegów/

http://www.accordklu...skrzyni-biegow/


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#25 radkohondziarz

radkohondziarz
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:23, 13.04.2020

Zapomniałem dodać,że dopiero od wymiany oleju skrzynia wydaje mi się jakby głośniejsza. Niestety po wymianie skrzynia zaczęła się też lekko pocić. Ubytek oleju wydaje się prawie żaden no ale wcześniej w ogóle się nie pociła! Poci się w okolicach śrub które skręcają obudowę skrzyni na dole na dyferencjale. Na pewno nie puszczają uszczelniacze półosi na dyfrze bo już sprawdzałem kilka razy.Stary olej to był szlam jakiego jeszcze w życiu wcześniej nie widziałem.Myślę, że MTF Hondy nie jest najlepszym olejem do wymiany w skrzyni manualnej Hondy. Po jego zalaniu skrzynia stała się głośniejsza i się poci. Na sprzęgle myślę że jeszcze trochę pociągnę.
  • 0

#26 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:44, 13.04.2020

Olej MTF jest idealnym olejem do skrzyń Hondy, gdyby ktoś tylko regularnie zmieniał olej w skrzyni to byś teraz niestety takich problemów nie miał. 

Niestety stan starego oleju jaki opisujesz, wskazuję tylko na to że skrzynia przez zły serwis uległa uszkodzeniu.

Ciężko tak po "filmikach" jakoś jednoznacznie pomóc bez fizycznej rozbiórki skrzyni. 

 

Co bym zrobił ?? zdjął skrzynię, ocenił stan sprzęgła jak i całej skrzyni. Gdy stan będzie "do remontu" wtedy szukał następnej skrzyni. Nic innego niestety tu się nie wymyśli, a w dziale regionalnym poszukaj POLECANEGO warsztatu od Hond w swoim województwie. 

 

Długo posiadasz ten samochód? ?? tzn ile kilometrów zrobiłeś? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#27 radkohondziarz

radkohondziarz
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 13.04.2020

Zrobiłem nim dokładnie 63tys kilometrów.stary olej był po prostu cały czarny. Biegi od 1 do 6 przed wymianą wchodziły bardzo dobrze no i po wymianie wchodzą tak samo. Wsteczny wchodził ze zgrzytem i lekko haczył no i to też dalej pozostało. Jedynie wydaje mi się, że praca skrzyni jest trochę głośniejsza no i te zapocenia przy śrubach montażowych na dole. Natomiast to nie jest tak, że leje się z nich tak żeby zostawały plamy czy krople oleju na osłonie silnika.Umyłem je w zeszły piątek żeby sprawdzić czy dalej zapocenie będzie występować.Masz rację, że coś z tą skrzynią się dzieje. Gdzieś na tym forum czytałem, że ktoś zalewa manualne skrzynie Hondy olejem ATF. Może to jest lepsze rozwiązanie? Szczególnie gdy zaczyna już coś się powoli dziać? Warsztatowi żadnemu nie zaufam. Jak wrócę na stałe do Polski i efekt będzie postępował to poszukam skrzyni na wymianę i od razu wiadomo sprzęgło. Zrobię to jednak we własnym zakresie że szwagrami bo mam kanał a bez tego nie da rady.
  • 0

#28 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:15, 13.04.2020

Tym bardziej nie stosuj "dziwnych" patentów z zalewaniem czego innego niż ma być.... To nie syfik z 95r za 600PLN gdzie się zalewało 10w40 do skrzyni i jeździło dalej.

Skoro MTF jest do manuala, a ATF do automatu to tego się trzymajmy i kombinacje są niewskazane. 

 

Zacznij od sprawdzenia/wymiany sprzęgła, tym bardziej że stronę wcześniej piszą chłopaki o tulejce sprzęgła i podają taki temat:

http://www.accordklu...dczas-ruszania/

 

Gdy skrzynia będzie "uszkodzona" to kpl. sprzęgło i tak przełożysz do "nowej" skrzyni. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#29 radkohondziarz

radkohondziarz
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 13.04.2020

Ja też jestem zdania żeby syfu nie lać. Tak tylko podałem przykład innego członka z forum. A ten głos tulejki na sprzęgle to mam od zakupu samochodu, ale nauczyłem się tak ruszać Hondą, że tej tulejki w ogóle nie słychać. Szwagier w siódemce Accordzie ma ten głos już wiele lat i nic się nie dzieje. Tulejką na wałku sprzęgła się nie przejmuje, ale będę monitorował pracę skrzyni biegów. Na razie da się jeździć bez problemu, ale ja niestety jestem taki, że wsłu*cenzura*e się w każdy głos samochodu.
  • 0

#30 Kunako

Kunako
  • Klubowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Liftback
  • KM:180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:45, 14.04.2020

Miałem (raczej nadal mam) to samo u siebie.
Problemem jest łapa wybieraka sprzęgła w skrzyni. 
wymieniając sprzęgło, nikt nie ogarną, że pod łapą wybieraka jest cypelek sterczący który mógł się zetrzeć = łapa wybieraka sprzęgła opada w dół = szumi jak jest luźno.

Ja dosłownie użyłem trytytki by je lekko unieść. Dosłownie wieszasz je lekko, mocując trytytki na końcu łapy wybieraka i do czegoś na silniku. 

Jakby co, to mogę spróbować zrobić fotę jak u mnie to dynda na trytytkach, bo tak ten szum/świergot wyeliminowało.
Przy następnej wymianie sprzęgła, zlecę ogarnięcie tego, lecz można tak jeździć.


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, skrzynia biegówdziwne dźwięk

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq