Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Accord VI dławi sie

VI dławi się

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • SkÄ…d:BeÅ‚chatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:12, 08.09.2016

Nie mam już pomysłów, więc poradzę się na forum. Jeżeli było to proszę o link, bo nie znalazłem wraz z ostatnimi tematami nt sondy i nierównej pracy silnika.
U mnie objawy się następujące:
W momencie gdy odpalam na zimnym i ruszam nic się nie dzieje. Następne parę metrów do wyjazdu z parkingu jest super, zatrzymuję się i ruszam - nic. Problem pojawia się w momencie gdy jadę już jakiś czas i silnik jest w fazie między całkowicie zimnym, a na tyle ciepły, że przerzuci się na gaz. W tym momencie gdy chcę ruszyć samochód dostaje całkowitego zdławienia. Nie reaguje na gaz i po 1-2sec rusza normalnie żwawo jakby nic się nie stało.
Druga sprawa to czasami spadające obroty. Sprawa wygląda tak, że 90% czasu jest wszystko okej. Jednak czasami po prostu przy hamowaniu gdy automat wrzuca luz obroty potrafią spaść do 500 i wracają. W reszcie sytuacji idealnie spadają na 1000 po czym powoli obadają do 750-800~. Na gazie i na benzynie to samo.

Z tego co zauważyłem:
Przy wydechu słychać jakby lekko nierówną pracę silnika i trzęsą się końcówki.
Silnik trzęsie się także dość mocno, ale wydaje się, że pracuje równo. Na gazie jak i na benzynie.
Ostatnio coś przy przejeżdżaniu przez próg jakby mi strzeliło z tyłu wydechu i owo spadanie obrotów jakby się wzmocniło jednak tylko na pewien czas. Teraz jest tak jak było.

Co zrobione:
Poduszka przednia silnika wymieniona - szrot totalny był
Zawory regulowane
Przewody zmienione na Tesle - o wiele lepiej jeżeli chodzi o dławienie przy ruszaniu jednak nadal występuje.
Świece zmienione - stare wyglądały idealnie
Zmienione złącze elastyczne - puszczało już
EGR zaślepiony
Przepustnica i krokowy czyszczony

Co według mnie może być? Może krokowy do wywalenia, a może sonda coś szaleje. Albo lewe powietrze? Nie chcę wymieniać nagle połowy osprzętu czy nie daj Boże sondy za 500zł, bo mam lepsze wydatki. Jednak spalanie jest jakie było (w lato na 17 jakieś 13L gazu co przy mojej jeździe i autoamcie jest raczej normalne. W zimę schodziłem do 10L ale to na 15 i w trasie). Oleju bierze z 1L od wymiany do wymiany. W sumie nie dziwne, bo ze mną łatwo nie ma i często obroty idą wysoko.
Może jestem przewrażliwiony i w sumie można z tym jeździć, bo oprócz uważania przy ruszaniu na zimnym nic innego nie jest czymś strasznym. Ale niestety musi wszystko mi grać jak w zegarku ; p.
  • 0

#2 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:SuÅ‚kowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:23, 08.09.2016

http://www.accordklu...nda#entry764162

Sonda :) Całe szczęście do twojej wersji to koszt jakieś 150-180zł.


Użytkownik kslavek edytował ten post 16:24, 08.09.2016

  • 0

#3 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • SkÄ…d:Å»ory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:09, 08.09.2016

wiecie co dziwnego zauwazylem, osoby piszace o tyvch problemach  maja LPG.


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:31, 08.09.2016

Rewan
Walczyłem z tym długi czas. Nie było wiadomo o co chodzi, bo nie było jak podłączyć się i sprawdzić korekt wtrysków benzyny.
I nareszcie się udało. Efekt jest taki, że korekty pomimo wystrojenia gazu normalnie na mapę się rozjeżdżały.
Aktualnie nie mam żadnego problemu. Wystarczyło tylko wystroić gaz na korekty.

U mnie jak się delikatnie dodawało gazu było ok, ale normalne ruszenie i już był problem bo obroty spadały.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • SkÄ…d:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:31, 08.09.2016

Mam to samo, po nagrzaniu przy ruszaniu jakby go coÅ› dÅ‚awiÅ‚o. Przy wyciskaniu sprzÄ™gÅ‚a też czasami spadajÄ… do 500-600 obr ala zaraz wracajÄ…. I tak samo mam przy odpalaniu silnika gdy jest nagrzany, Å‚apie obroty ok 800 poczym spadajÄ… do 500 i wracajÄ… już do 700-750. Regulacja zaworów byÅ‚a i nie wiem jak z tÄ… sondÄ…, Przewody byÅ‚y wymienione  wraz ze Å›wiecami


  • 0

#6 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • SkÄ…d:BeÅ‚chatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:12, 09.09.2016

@kslavek
No właśnie ostatnio widzę tylko sonda, sonda, sonda. Każdemu nagle pada sonda. Nie jestem pewien w 100% dlatego piszę temat.

@przemkowal
Niby inny Acco ale może mieć z tym coś wspólnego. Czyli mówisz, że gaz do wystrojenia? Niby byłem u gaziarzy to mówili, że mapy są idealne. Jednak mi coś nie gra, bo według mnie ma mniej mocy na gazie i to odczuwalnie co mnie irytuje bardzo.
  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:29, 09.09.2016

Ja walczyłem z tym długo. Korekty po temperaturach nie wychodziły a nie chciałem dawać za dużych zmian w mieszance żeby jakichś problemów nie zrobić.

 

U Ciebie polecałbym pobawić się korektami po temperaturze gazu.

Tylko najpierw trzeba by wyłapać temperaturę przy której są problemy i max temp ustawić wyżej niż problemy.

 

Można też ustawić żeby korygowaÅ‚ skÅ‚ad do temp 80C pÅ‚ynu chÅ‚odniczego i wtedy bawić siÄ™ wartoÅ›ciÄ… korekty. 

Jak to zrobić to już zależy od kompa gazu który masz. 


  • 0

#8 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • SkÄ…d:BeÅ‚chatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:40, 09.09.2016

Hm. Ale problem głównie jest do momentu przełączenia na gaz. Wiem, że kiedyś temp na której przełącza się na gaz została zmniejszona.
Stag 300 ale który dokładnie nie pamiętam, musiałbym w domu spojrzeć w papiery.
  • 0

#9 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • SkÄ…d:BeÅ‚chatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 12.09.2016

Dubluje ale mam nowe info.
Wczoraj zrobiłem 1000km. Ogólnie wszystko było raczej spoko. W trasie latała aż miło. Trochę coś jej się rozregulowało, bo obroty ma koło 700 na wolnych. Jaja są na gazie. Rano jadę do pracy, wciskam gaz do redukcji biegu i na gazie 5tys obrotów i stoi, rozpędza się jakby chciała, a nie mogła. Zmiana na benzynę i ciągnie aż miło.
Wczoraj poszła 190 na benie także wsio raczej okej.
Spalanie przy 140 około 12l, przy jeździe średnio z 90około 10-11l. Oleju lekko ubyło ale wracałem 200km z prędkością 160-190.
Dławienie dzisiaj jeszcze większe. Walnięty jest czujnik od pokazywania temp silnika na blacie ale to raczej nie ma znaczenia (raz na jakiś czas wariuje).
Sonda raczej dobra w takim razie. Może gdzieś jakaś dziura w dolotowym?
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:17, 12.09.2016

Filtry gazu na poczÄ…tek.

Nie zatankowałeś na jakiejś nowej stacji?


  • 0

#11 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • SkÄ…d:BeÅ‚chatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:30, 12.09.2016

Tankowałem ale w trasie wsio było okej. Filtry wymienionr z 10tys temu wraz z serwisem oleju co 10tys. Ogólnie na gazie wolniej się zbiera. Może już coś zaczyna padać i zalewa mi samochód? Ale znowu na ciepłym jest git. I co do tego by miało to przyduszenie na zimnym.
  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:24, 12.09.2016

Przyduszenie na zimnym to tak jak pisałem. Mapa i strojenie na korekty albo sondę. Przynajmniej u mnie pomogło.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:23, 13.09.2016

U mnie przyduszanie na zimnym silniku po przeÅ‚Ä…czeniu siÄ™ na gaz i przy ruszaniu wyeliminowaÅ‚a zmiana przewodów i Å›wiec . 


  • 0
Jak siÄ™ nie ma co siÄ™ lubi , to siÄ™ lubi co siÄ™ ma ...

#14 Paprot

Paprot
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • SkÄ…d:Malbork
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:47, 13.09.2016

Do jakiej mniej więcej temperatury tobie dławi? Próbowałeś podczas dławienia docisnąć pedał gazu od razu do końca?


  • 0

#15 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • SkÄ…d:BeÅ‚chatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:12, 14.09.2016

Dzisiaj jestem umówiony do gaziarza, a z tego co zobaczyłem po lataniu na benzynie to z rana ten objaw nie występuje jak i potem gdy silnik nie jest dogrzany. Świece i przewody zmienione.

@Paprot
Nie próbowałem. Ale w ogóle nie reagował na nic, a po 1-2sec rwał jak należało do przodu.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, dławi się

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq