Witam
Dzisiaj wracając z pracy do domu moją Acco VIII zauważyłem pewien bardzo nietypowy problem ze skrzynią biegów( manual 6 biegów).
jadąc ok 80 km/h nie mogłem wkleszczyć 5 biegu.
Jak próbowałem zapiąć 6 bieg to usłyszałem dźwięk włączających się czujników cofania ( montowane we własnym zakresie) takie piszczenie kontrolne jak się uruchamiają czujniki, na szczęście nie wdusiłem biegu R do końca.
Wtedy dotarło do mnie, że coś poszło z blokadą biegu R podczas jazdy do przodu, a 5 i 6 biegu nie mogłem wkleszczyć, bo lewarek za bardzo wpada "na prawo" i bez problemu mógł bym usiłować wcisnąć bieg wsteczny. Oczywiście nie mściłem się.
Ale jak już spokojnie wycelowałem odgięcie lewarka w prawo na bieg 5 i 6 to spokojnie je również mogłem wpiąć
Auto ma nalotu 130kkm, skrzynia do dzisiaj chodziła idealnie, nie wyje, nie stuka, standardowe problemy tego układu napędowego wyczytane na forum oczywiście występują tj:
- bardzo sporadyczy problem wykleszczenia jedynki na postoju
- piszczenie sprzęgła podczas ruszania na ciepłym ( problem z tulejką ) ale nie ślizga, nie szarpie tylko się odzywa . Wiadoma sprawa w tym modelu.
Ale powyższego nie wiązałbym absolutnie z moim problemem.
Nie wiem jaki mam model skrzyni, ale mam kompa więc jeżeli on coś jest w stanie pokazać to podepnę i w odpowiednich zakładkach poszukam.
Pytanie do Was czy to jest jakaś elektroniczna blokada , czy mam pierwsze oznaki sypiącej się skrzynii w środku jakiś element padł
Doszukałem się jednego wątku z jakimś "Inicjatorem" ale tam problem był rozwiązany na zasadzie :wtyczka wpięta i wątek urwany..... co to, gdzie to, czy to o to chodzi tez u mnie??
Z góry dziękuję i pozdrawiam