Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Brak blokady biegu wstecznego podczas jazdy do przodu R20A3 + Manual 6

VIII skrzynia brak blokady wstecznego wsteczny bieg problem ze skrzynią biegów skrzynia acco VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:00, 30.03.2020

Witam

 

Dzisiaj wracając z pracy do domu moją Acco VIII zauważyłem pewien bardzo nietypowy problem ze skrzynią biegów( manual 6 biegów).

jadąc ok 80 km/h nie mogłem wkleszczyć 5 biegu.

Jak próbowałem zapiąć 6 bieg to usłyszałem dźwięk włączających się czujników cofania ( montowane we własnym zakresie) takie piszczenie kontrolne jak się uruchamiają czujniki, na szczęście nie wdusiłem biegu R do końca.

Wtedy dotarło do mnie, że coś poszło z blokadą biegu R podczas jazdy do przodu, a 5 i 6 biegu nie mogłem wkleszczyć, bo lewarek za bardzo wpada "na prawo" i bez problemu mógł bym usiłować wcisnąć bieg wsteczny. Oczywiście nie mściłem się.

Ale jak już spokojnie wycelowałem odgięcie lewarka w prawo na bieg 5 i 6 to spokojnie je również mogłem wpiąć

Auto ma nalotu 130kkm, skrzynia do dzisiaj chodziła idealnie, nie wyje, nie stuka,  standardowe problemy tego układu napędowego wyczytane na forum oczywiście występują tj:

- bardzo sporadyczy problem wykleszczenia jedynki na postoju

- piszczenie sprzęgła podczas ruszania na ciepłym ( problem z tulejką ) ale nie ślizga, nie szarpie tylko się odzywa . Wiadoma sprawa w tym modelu.

Ale powyższego nie wiązałbym absolutnie z moim problemem.

 

Nie wiem jaki mam model skrzyni, ale mam kompa więc jeżeli on coś jest w stanie pokazać to podepnę i w odpowiednich zakładkach poszukam.

 

Pytanie do Was czy to jest jakaś elektroniczna blokada , czy mam pierwsze oznaki sypiącej się skrzynii w środku jakiś element padł??

Doszukałem się jednego wątku z jakimś "Inicjatorem" ale tam problem był rozwiązany na zasadzie :wtyczka wpięta i wątek urwany..... co to, gdzie to, czy to o to chodzi tez u mnie??

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

 

 

 


  • 0

#2 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:31, 30.03.2020

Problem pojawił się tuż po instalacji czujników cofania?


  • 0

#3 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:59, 30.03.2020

Problem pojawił się tuż po instalacji czujników cofania?

Nie, absolutnie czujniki tu nic nie maja wspólnego. Są dołożone jako niezależny układ, wpięte pod zasilanie lampy wstecznej, a całość była robiona w ASO po kupnie nowego auta 8 lat temu.


  • 0

#4 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:33, 05.04.2020

Nie, absolutnie czujniki tu nic nie maja wspólnego. Są dołożone jako niezależny układ, wpięte pod zasilanie lampy wstecznej, a całość była robiona w ASO po kupnie nowego auta 8 lat temu.

Dzisiaj przeglądałem wszystkie instrumenty elektryczne  dochodzące do szkrzyni biegów, wypiąłem i wpiąłem kostki. Moją uwagę przykuł element elektryczny który znajduje się na szkrzyni  od razu przy tych wzystkich dzwigniach , które łączą się z linkami lewarka zmiany biegów . Jest tam kostka elektryczna wpięta do poziomo ułożonego cylindrycznego elementu jakby na kształt cewki.  Czy to nie jest przypadkiem elektryczna blokada wychylenia lewarka do wkleszczenia biegu R jak się pojazd porusza do przodu?? Tym bardziej , że ta jakby cewka jest na umieszczona na dźwignie poruszanej lewarkiem prawo / lewo. Jeżeli to jest element elektryczny odpowiadający właśnie za tą blokadę to zapewne HDS będzie mógł go przetestować, tylko pod jakim podzespołem tego szukać??


  • 0

#5 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:02, 01.05.2020

Dla ułatwienia o czym piszę wrzucam zdjęcie elementu , który prawdopodobnie odpowiada za całe zamieszanie, tylko proszę o potwierdzenie , czy to na pewno to.

89e735cf2f72db0bmed.jpg

bc126cfb896e76b8med.jpg


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, skrzynia, brak blokady wstecznego, wsteczny bieg, problem ze skrzynią biegów, skrzynia acco VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq