Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Opony na cały rok

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
105 odpowiedzi w tym temacie

#16 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:46, 04.11.2016

Crossclimate to ciekawa opcja(...)ale patrzac na bieznik to jakos nie umiem sobie wyobrazic jej osiagow na sniegu i błocie.(...)

Bieżnik to jeden z czynników ale ten w Crossclimate jest bardzo podobny do bieżnika Vredestein Snowtrac 3, a one śnieg gryzły znakomicie. Wiec Michały może jakoś dają radę...
Choć nadal mam wrażenie, że to opona dla rejonów gdzie śnieg pojawia się sporadycznie.
  • 0

#17 SpeeDyLOCO

SpeeDyLOCO
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:57, 04.11.2016

Crossclimate to ciekawa opcja. Ja jestem ciekaw takiej w miare obiektywnej opinii. Wydawaloby sie ze z powodu dobrych osiagow na suchym to bedzie ten zloty srodek... ale patrzac na bieznik to jakos nie umiem sobie wyobrazic jej osiagow na sniegu i błocie. Dzisiaj pierwszy snieg :-) jechalem akurat civiciem taty. Te 4seasons g2 sa cholernie dobre na mokrym i niesamowicie ciche. Nie mozemy sie doczekac pierwszej jazdy w kopnym sniegu :-) wtedy bedzie wiadomo co sa warte.

W Wawie w poniedziałek zapowiadają opady więc dam znać:) Na razie tak jak pisałem jestem bardzo zadowolony po przejechaniu 1713km.


  • 0

#18 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:47, 04.11.2016

4seasons miałem przez jeden sezon. Na świeżo zaśnieżonej drodze ok 10-cm przycinałem 60-70 na godz, wyprzedzając tych co sie wlekli 30 na godz Świetnie się na nich jechało, trzymały się świetnie drogi. Nie wiem jak kolejnych sezonach bo civic poszedł na sprzedaż, być może nie było już tak fajnie
  • 0

#19 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:29, 04.11.2016

W Wawie w poniedziałek zapowiadają opady więc dam znać:) Na razie tak jak pisałem jestem bardzo zadowolony po przejechaniu 1713km.


No to obserwujmy i bądźmy krytyczni. Tylko wtedy będziemy wybierac majlepsze opcje ;)
  • 0

#20 KrzysiekosH

KrzysiekosH
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 04.11.2016

Witam 

Może ja dorzucę swoje trzy grosze.

U siebie w pracy miałem 1,5 roku temu dylemat, czy bawić się w wielosezonowe czy komplety, co pierwsze to  poczytałem testy i  wybór padł właśnie GY 4seasons, ze względu na dobre trzymanie na mokrym i śniegu.Jak ma być jeden komplet to lepiej mieć lepszej jakości. Teraz jest tak, że mamy 3 auta na tych samych oponach i ten sam rozmiar, i 2 sztuki są w magazynku jako zapas (  ostatnio jedna sztuka się przydała bo kolega na budowie rozwalił oponę) Dzięki temu dużo miejsca zaoszczędzonego w magazynku bo nie ma dodatkowych 10 sztuk lezących, auta jeżdżą praktycznie tylko miasto i krótkie odcinki itp itd. w takim wypadku to takie opony są bardzo dobrym rozwiązaniem. Auta to 2x kangoo i doblo,  i maja poniżej 100 KM. Sportu nic w nich nie ma.

 

Do aut klasy kompakt, jak jeżdżą po mieście, myślę się nadają.

Na jedno trzeba zwrócić uwagę, że nawet jak cały czas jeździmy na tych samych oponach po jakimś dystansie np 10-15 tys, powinno się przynajmniej sprawdzić wyważenie , bo w trakcje zużywania może się zmienić. 

 

W swojej Hani dziś zakładałem zimowe ( 2szt są 7 letnie i 2szt kupione rok temu a rok prod 2013) , letnie już mam złom ( popękane i stare ), ten temat daje do myślenia, czy  na lato przejść na wielosezonowe, tym bardziej ze przebieg roczny mogę mieć nie całe 5 tys km /rok. Jak będę miał komplet lato/zima to szybciej się zestarzeją niż zużyją, wiek opon nie powinien przekraczać 10 lat , przy 1 komplecie jest szansa że zużyję. Jak mam kupować lato 4 szt i na jesień 2017 szt 2, to chyba lepiej dołóżyć i  kupić lepsze wielosezonowe, to chyba każdy musi sam sobie odpowiedzieć czy chce lato/zima czy wielo... ale nie te najtańsze łatwo się zrazić.  


  • 0

#21 Mateusz2000

Mateusz2000
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • Skąd:Potok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:20, 05.11.2016

Kazdego indywidualny wybor. U mnie GY 4 season to max 2 sezony. Potem na snieg sie nie nadaja.


  • 0

Mój Accordzik --->2a175ff66901dc6f.jpg


#22 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:21, 05.11.2016

 

 ale nie te najtańsze łatwo się zrazić.  

 

Ja kupiłem obecnie jedne z tańszych po 210 zł za sztukę Imperial Ecodriver. Myślę, że są głośniejsze niż deklaruje Oponeo/producent. Zobaczyzmy jak się zachowają na śniegu. Porównanie do prawie 2 x droższych GY 4 season będę miał.


  • 0

#23 Ajlar

Ajlar
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:1.6
  • Wersja:S
  • KM:108
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:C
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 14.12.2016

Hej!

Tez kupilem wlasnie hmm 2 tyg temu komplet nowych Imperial Ecodriver - za 4 sztuki zaplacilem jakos 760 zl (https://oponafelga.pl/) - przesylka oczywiscie za darmo. Mieszkam w KrK - dojazdy tylko do pracy i do domu (caly czas miasto). Wyjazdy poza miasto - raczej wiosna/lato/jesien - w zimie - to sie siedzi w domu:P Jechalem dzien po zakupie opon do Zakopanego (przysypalo wtedy po raz pierwszy sniegiem, sypalo cala trase - jechalem drogami bocznymi, bo na zakopiance wiecej ludzi, niz w promocji po Crocsy w lidlu:P i musze przyznac, ze auto dobrze sie trzymalo drogi.

Wiadomo jak to jest - najlepiej miec 2 komplety opon i to najdrozszych - ale nie kazdy ma tyle kasy, szczegolnie, ze taki komplet opon to potrafi kosztowac polowe wartosci auta:P


  • 0

#24 Bulldog

Bulldog
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Centrum Polski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:05, 16.05.2017

W Wawie w poniedziałek zapowiadają opady więc dam znać :) Na razie tak jak pisałem jestem bardzo zadowolony po przejechaniu 1713km.

 Minęło już troszkę czasu od tego śniegu może podzielisz się z nami swoją opinią ? Jestem bardzo ciekawy ponieważ mam tylko opony letnie, które będę musiał na dniach wymienić i nie ukrywam że obserwuje opony wielosezonowe Michelin Crossclimate 225/50/R17. Cena nie jest mała bo około 630 zł za sztukę ale mam same dobre doświadczenia z firmą Michelin i wiem, że opony tej firmy na pewno wybiorę  :cwaniak:  


  • 0

#25 SpeeDyLOCO

SpeeDyLOCO
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:41, 16.05.2017

Jak wrócę do domu to napiszę coś więcej, ale jestem bardzo zadowolony z tych opon.
  • 0

#26 SpeeDyLOCO

SpeeDyLOCO
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:36, 17.05.2017

Jak wrócę do domu to napiszę coś więcej, ale jestem bardzo zadowolony z tych opon.

OK czyli tak zamontowałem je przy ~177500 teraz mam na liczniku 188098 więc prawie 10600 zrobione. Nie zawiodły mnie w żadnej z sytuacji, nawet dzisiaj gdy nieco się śpieszyłem i miałem hamowanie do 0 z ~80 bo pijaczyna z rowerem zaczął pakować się na przejście gdy auta miały zielone. Przede mną jechało Audi Q7 więc zupełnie się nie spodziewałem, że gościu na środku skrzyżowania zacznie hamować, a byłem blisko niego i na szczęście oponki lekko tylko zapiszczały ABS włączył się chyba na mniej niż sekundę i dobrze że za mną nikogo nie było.

Mokra/sucha nawierzchnia zawsze pewnie się trzyma drogi. Na poprzednich oponach zawsze pojawiała się jakaś niepewność albo brak przyczepności, tu nigdy tego nie odczułem. W zimę zachowywały się bardzo podobnie do zimówek dlatego uważam że na nasz klimat jest to jak dotąd najlepszy wybór i zakup.

Użytkownik SpeeDyLOCO edytował ten post 18:19, 28.02.2018

  • 0

#27 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 13:48, 17.05.2017

Hej :)
SpeeDyLOCO, mam gorącą i serdeczną prośbę - czy mógłbyś, dajmy na to co sezon, zdawać relację z zachowania tych opon (szczególnie zimą i na mokrej nawierzchni)?
Podejrzewam, że tak jak ja, nikt nie wątpi w ich przydatność, gdy są nowe, natomiast pozostają obawy, a przynajmniej ja je mam - jak będą się sprawowały w drugą, czy trzecią zimę...
Podróżujesz czasami w bardziej zaśnieżone miejsca (np. w góry na narty)?

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#28 SpeeDyLOCO

SpeeDyLOCO
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:52, 18.05.2017

Nie ma problemu, tylko z pamiętaniem mogę mieć problem ale jak zapytasz tu za jakiś czas to mi nie umknie bo śledzę temat i przypominajka wejdzie na maila:) 


  • 0

#29 SpeeDyLOCO

SpeeDyLOCO
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:14, 12.12.2017

U mnie chwilowo przygoda z accordem poczciwym będzie się kończyć :) Ale do tej pory - czyli mam na liczniku 199tyś - oponki spisują się doskonale. Nawet jak spadł pierwszy śnieg w Wawie, to nie było najmniejszego problemu. Tego dnia na światłach obok mnie nowe Volvo miało spory problem i buksowało kołami w miejscu a mi twarz się sama uśmiechała:) Tego dnia tak jeździłem i zauważyłem że jednak jest różnica, a inni mieli problemy na swoich oponach.

Do nowego nabytku też będę kupował CROSSCLIMATE tylko wypróbuje nowy model z "+" i nieco większy rozmiar 205/55/R16. Widziałem, że pojawiły się opony wzmacniane oznaczone XL, ale kolega trochę mnie odstraszył (co prawda mówił o innej oponie - goodyear 4 seasons) bo jego zdaniem są na tyle twardsze że na naszych drogach jest to odczuwalne na -.

A jeszcze jedno, niestety jedna oponka była naprawiana bo na naszych zajebistych drogach nie zabrakło żelastwa w postaci długich wkrętów. Ale różnicy po naprawie nie czuć :)

Użytkownik SpeeDyLOCO edytował ten post 18:22, 28.02.2018

  • 0

#30 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:01, 28.02.2018

Ja po tegorocznej wizycie w alpach stwierdzam ze wyjazd autem fwd to pewne ryzyko a caloroczne opony to raczej do miasta albo z lancuchami w bagazniku i pomalutku na zakretach. P.s. unikajcie nokian weatherproof. Po 1 sezonie na mokrym rzuca autem w zakretach.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq