Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Airbag błąd 33 oraz 54 SRS, świeci poduszka, napinacz pasów, komputer SRS??

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 630 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 15:11, 16.03.2020


Metodą na spinacz, wychodzi błąd 33.
Żółtą wtyczkę pod fotelem kierowcy wywaliłem i zlutowałem, porządnie izolując termokurczami, błąd jest nadal.

Pytanie:
1. Jak zdiagnozować, sprawdzić czy to sam napinacz pasów czy też może wiązka?
2. Jak skasować błąd metodą domową?


Użytkownik Vice edytował ten post 21:31, 30.03.2020

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#2 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1627 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:35, 16.03.2020

Wsadzić rezystor 2,2r we wtyczkę napinacza i odczytać błąd. Jeśli napinacz jest wystrzelony to będą w nim latać metalowe kulki.
  • 0

#3 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 630 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:23, 16.03.2020

Chodzi o rezystor 2.2 Ohm ? 

 

A wtyczka siedzi w boczku u dołu obok fotela-tam gdzie pas-jak się tam dostać? 


Użytkownik Vice edytował ten post 22:25, 16.03.2020

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#4 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1627 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 10:53, 17.03.2020

Tak rezystor 2,2 ohm. Żółta złączka jest przy napinaczu, zwijaczu na dole tam gdzie wchodzi pas, pod boczkiem. 

Wpisz w googlach pasy bezpieczeństwa accord vii to zobaczysz jak to wygląda. 


  • 1

#5 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 630 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:38, 30.03.2020

Do tematu dodałem błąd 54, który się pojawił. W zasadzie błąd 33 można skasować. Zamiast niego pojawił się 54 :(

 

Czy chodzi o sam sterownik SRS - nadaje się do wymiany bądź naprawy?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1627 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:48, 30.03.2020

Błąd 54 wskazuje na uszkodzenie sterownika lub odpalenie poduszek/napinaczy. A może jest zalany? nie odgrzybiałeś ostatnio klimy? Dla testu można wsadzić inny sterownik z tym samym nr. Do przedlifta może nawet uda się i dostać europejski. 


  • 1

#7 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 630 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:12, 30.03.2020



Błąd 54 wskazuje na uszkodzenie sterownika lub odpalenie poduszek/napinaczy. A może jest zalany? nie odgrzybiałeś ostatnio klimy? Dla testu można wsadzić inny sterownik z tym samym nr. Do przedlifta może nawet uda się i dostać europejski. 

Samochód od 4-ech lat u mnie, żadnej stłuczki nawet najmniejszej, odpalenie  poduszek czy napinaczy wykluczam.  Nie odgrzybiałem klimy-znam tę procedurę "możliwości zalania sterownika SRS" :)

Wybebrałem go dzisiaj. Suchutki, bez oznak korozji czy też  utlenienia ścieżek, itp. Potraktowałem alkoholem izopropylowym  i przedmuchałem wszystkie wtyczki oraz gniazda, także płytkę wewnątrz. Założyłem z powrotem. Nadal błąd 54, który po skasowaniu powraca.   Błąd kasuję zworką w wolnej wtyczce SRS w okolicach bezpieczników. Po procedurze kasowania błędów lampka poduszek powinna zgasnąć, niestety nadal świeci, co jak wyczytałem na zagranicznych forach oznacza błąd samego komputera. Poprawcie mnie, jeżeli jestem w błędzie.

 

Oto mój komp SRS:

 

IMG-20200330-184452.jpg

 

IMG-20200330-184424.jpg

 

IMG-20200330-191342.jpg

 

 

Ktoś może  ma europejski SRS  do sprzedania?


Użytkownik Vice edytował ten post 21:15, 30.03.2020

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1627 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 04:45, 31.03.2020

Tak, 54 to internal failure. Z anglika też powinien działać, w oznaczeniu miałby mieć zamiast g812 - e812
  • 1

#9 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 630 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:16, 31.03.2020

No to szukam modułu SRS on jest P&P i ma działać?  :)

Punkciki poleciały, dzięki za pomoc :)

 

 

Może ktoś naprawiał ten moduł?  Np diagcompcar.pl oferuje takie usługi. Czy warto się w to bawić?

 

Gdzieś tu na forum wyczytałem, że włożenie modułu SRS od anglika w razie wypadku może skutkować wybuchem nie tej poduszki co potrzeba.  Czy ktoś to potwierdzi? Muszę mieć 100% pewność - to moduł odpowiadający za kalectwo lub życie... 


Użytkownik Vice edytował ten post 07:27, 31.03.2020

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#10 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 219 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:01, 31.03.2020

Troche dziwna sprawa. Zaczelo ci sie od bledu 33 - bardzo dobrze mi znany :P Samo 33 dotyczy kurtyny (tez mam tourera), jakbys podpial pod komputer to bys dostal wtedy 33-X, gdzie X to dodatkowy kod okreslajacy rodzaj zwarcia/problemu i dodatkowo strone, ktorej dotyczy. Teraz to mnie dziwi dlaczego nagle 33 zamienilo ci sie na tragiczne 54:P


  • 0

#11 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1627 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 13:45, 31.03.2020

firmy które oferują usługi naprawy zajmują się "kasowaniem" błędów z wewnętrznej pamięci po wypadku. Osobiście wolałbym dla świętego spokoju założyć używkę z bezwypadkowego auta w którym nikt nic nie kasował, jednakże znalezienie takiej może nie być łatwe. Wiem jak wygląda to kasowanie błędów i nie przekonuje mnie to, choć zwykle po takim kasowaniu działa poprawnie. Producent nie przewidział opcji kasowania, ani też nie udokumentował co usunąć. W efekcie wiele osób kasuje na chybił trafił pewne obszary pamięci eeprom tak aby tylko kontrolka zgasła. Na digital-kaos.co.uk jest wiele opisów. 


  • 0

#12 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4891 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 81
Wzorowa

Napisano 14:59, 31.03.2020

znalezienie takiego z EU jest bardzo proste - chyba nawet mam 2 szt kompletne z sensorami 


  • 1

#13 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 630 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:20, 01.04.2020

Troche dziwna sprawa. Zaczelo ci sie od bledu 33 - bardzo dobrze mi znany :P Samo 33 dotyczy kurtyny (tez mam tourera), jakbys podpial pod komputer to bys dostal wtedy 33-X, gdzie X to dodatkowy kod okreslajacy rodzaj zwarcia/problemu i dodatkowo strone, ktorej dotyczy. Teraz to mnie dziwi dlaczego nagle 33 zamienilo ci sie na tragiczne 54:P

 

A nie napinacz pasa kierowcy? Zmieniło się może dlatego, że sam moduł już szwankował i głupotami siał...

 

 

firmy które oferują usługi naprawy zajmują się "kasowaniem" błędów z wewnętrznej pamięci po wypadku. Osobiście wolałbym dla świętego spokoju założyć używkę z bezwypadkowego auta w którym nikt nic nie kasował, jednakże znalezienie takiej może nie być łatwe. Wiem jak wygląda to kasowanie błędów i nie przekonuje mnie to, choć zwykle po takim kasowaniu działa poprawnie. Producent nie przewidział opcji kasowania, ani też nie udokumentował co usunąć. W efekcie wiele osób kasuje na chybił trafił pewne obszary pamięci eeprom tak aby tylko kontrolka zgasła. Na digital-kaos.co.uk jest wiele opisów. 

Diagcompcar wycenił mi naprawę na 350pln.! Tak jak piszesz, wolę używkę i mieć pewność, że jak trzeba będzie (lepiej żeby nie) to zadziała to, co powinno.  Kolega Wołek już mi odnalazł to co trzeba od EU i z takimi numerami jak mają być :) Zobaczymy po podmianie czy będzie ok.i czy np. ten błąd 33 był siany przez wadliwy moduł SRS.


Użytkownik Vice edytował ten post 07:21, 01.04.2020

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#14 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1627 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 08:43, 01.04.2020

Fajnie że Wolek ogarnął temat. Może uda Ci się szybko i sprawnie załatwić sprawę. 


  • 0

#15 BARKA82

BARKA82
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:OLKUSZ
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:43, 17.10.2020

Witam. Mam dokładnie ten sam problem. Błąd 33 i 54. Zastanawiam się czy naprawiać w diagcompcar czy szukać nie "wystrzelonej" używki. Ciężko znaleźć taką
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq