Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Dziwny dzwięk zaraz po odpaleniu i na niskich obrotach

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:10, 09.03.2020

Witajcie

 

Mam problem który trwa już dość długo lecz ostatnio się nasilił , otóż zawsze po uruchomieniu samochodu następuje niesamowity PISK , tak głośny że nie da się opisać , wymieniałem paski osprzętu , rozrząd , rolki , pompę wody i nadal wyje , czy to już oznaki pompy wspomagania ?

 

Po około 1 minucie przestanie ale lubi się odezwać na niskich obrotach do max 3000 obr

 

Proszę udostępniam film , bo nie jestem pewien wciąż a może ktoś identyczny przypadek miał ?

 

 

https://drive.google...msudwId7HX8UCJR

 

 

Rozwiązany :

 

Alternator stawiał opór mimo że ładował książkowo i nie było żadnych innych objawów , po wyjęciu go i wymianie na inną używkę ULGA :)

 

Jako ciekawostkę dodam że ktoś przede mną wymieniał już altka i nie było śruby blokującej regulacje paska stąd pewnie chodził sobie jak chciał :ckm: :diabelgrin:


Użytkownik TommyH edytował ten post 15:45, 15.03.2020

  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:14, 09.03.2020

Przed odpalaniem wystarczy zdjąć pasek pk i by było wszystko jasne, tak wymieniłeś prawie wszystko to została pompa wspomagania, ale żeby się upewnić zdejmij pasek. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:49, 09.03.2020

Przed odpalaniem wystarczy zdjąć pasek pk i by było wszystko jasne, tak wymieniłeś prawie wszystko to została pompa wspomagania, ale żeby się upewnić zdejmij pasek. 

 

Oczywiście zdejmę jeszcze ale wole się upewnić bo 3 razy paski wymieniałem


  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 00:16, 10.03.2020

Zdjęcie paska wyjaśni temat myślę ostatecznie co do diagnozy. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 00:20, 10.03.2020

a ja obstawiam pasek alternatora  :diabelgrin: pompę łatwo nastawić i zablokować, a alternator ma dość specyficzną blokadę i jak przy napinaniu pójdzie choćby minimalnie ze skosa, to po krótkim czasie pasek się luzuje i ślizga  :zoltek:

poza tym procedura przy nowym pasku jest taka, że najpierw napinamy pasek mocniej, odpalamy auto na 10-20 min (nie pamiętam dokładnie na tą chwilę), a później luzujemy do wartości paska używanego (pasek alternatora dla jasności).


  • 0

#6 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:28, 10.03.2020

a ja obstawiam pasek alternatora  :diabelgrin: pompę łatwo nastawić i zablokować, a alternator ma dość specyficzną blokadę i jak przy napinaniu pójdzie choćby minimalnie ze skosa, to po krótkim czasie pasek się luzuje i ślizga  :zoltek:

poza tym procedura przy nowym pasku jest taka, że najpierw napinamy pasek mocniej, odpalamy auto na 10-20 min (nie pamiętam dokładnie na tą chwilę), a później luzujemy do wartości paska używanego (pasek alternatora dla jasności).

A widzisz! To jest trop , no nic trzeba spróbować bo od paru dni slędze tematy innych i to jest typowy dzwięk paska prawda


  • 0

#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:32, 10.03.2020

Tylko że pasek bez przyczyny nie piszczy, coś stawia "opór" i jest uszkodzone, a z tego co wymieniłeś do tej pory to tylko pompy wspomagania nie sprawdzałeś. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:24, 10.03.2020

Tylko że pasek bez przyczyny nie piszczy, coś stawia "opór" i jest uszkodzone, a z tego co wymieniłeś do tej pory to tylko pompy wspomagania nie sprawdzałeś. 

Tak oczywiście ale pompa powinna mięć inny dżwięk ponoć dlatego specjalnie nagrałem film , zobacze na dniach oby tylko były to paski :)

 

Winowajca znaleziony to alternator


Użytkownik TommyH edytował ten post 21:28, 10.03.2020

  • 0

#9 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:46, 10.03.2020

normalka  :diabelfaja: to samo u mnie było jak miałem zmieniony rozrząd. źle pasek naciągnęli i mało zawału nie dostałem jak na zimnym odpaliłem z tym piskiem  :diabelzadowol:


  • 0

#10 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:31, 11.03.2020

normalka  :diabelfaja: to samo u mnie było jak miałem zmieniony rozrząd. źle pasek naciągnęli i mało zawału nie dostałem jak na zimnym odpaliłem z tym piskiem  :diabelzadowol:

No właśnie to jest mega dla kogoś w środku ale na zewnątrz to się gapią dopiero :diabelfaja: :depresja:


  • 0

#11 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:29, 12.03.2020

Na moje to jakby od alternatora ponieważ zaczyna piszczeć jak altek zaczyna ładować.
  • 0

#12 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:42, 15.03.2020

Na moje to jakby od alternatora ponieważ zaczyna piszczeć jak altek zaczyna ładować.

Dokładnie tak altek stawiał opór , mimo że ładował książkowo i było żadnych innych objawów


  • 0

#13 FGK8123

FGK8123
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:6
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:37, 24.03.2020

Witam, nie będę zakładał nowego tematu tylko napiszę tutaj...Od kilku miesięcy zmagam się z piszczeniem mojej Hondy ( zawsze odwlekam ze zrobieniem tego - no bo przecież da się jezdzić...). Samochód przeważnie piszczy na zimnym silniku, gdy próbuję dodawać gazu pisk nasila się, ale za chwilę znika. Czasami jest tak, że nawet nie zapiszczy mi na zimnym przez kilka dni jeżdżenia, a czasami potrafi zapiszczeć po odpaleniu i dodatkowo znowu zapiszczeć przy ruszaniu na skrzyżowaniu  po przejechaniu np. 5km . Nie mogę dokładnie zobaczyć skąd ten pisk dobiega, bo zawsze jak próbuję w tym czasie otworzyć maskę przestaje, ale wydaję mi się że hałas dobiega z lewej strony maski. Zauważyłem też, że chyba częściej piszczy mi przy dodaniu gazu i skręcie ( przypadek? ) i jak wrzucę na jedynkę i dodam gazu to też częściej piszczy niż dodawanie gazu na luzie ( przypadek? ).

Tutaj wrzucę jedyny filmik, który udało mi się nagrać : 

I zdj pasków - https://imgur.com/a/3Hvvrr5 / https://imgur.com/a/v5BTxoz

Z góry dzięki za pomoc ^^


Użytkownik FGK8123 edytował ten post 16:38, 24.03.2020

  • 0

#14 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:21, 24.03.2020

Odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz w tym temacie. Przeniosłem do aktualnego tematu. 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#15 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 02:42, 25.03.2020

Koszt nowych pasków to jakieś 70-80 zł max (Gates, Contitech). Nie wymienia się ich co roku przecież (no chyba, że pływają cały czas w oleju z pompy wspomagania), więc koszt znikomy  :diabelfaja: Zdjęcia sprawiają wrażenie, że paski już swoje przeżyły, ale bez ściągnięcia nie da rady sprawdzić ich stanu :zoltek: Strona pracująca jest z drugiej mańki paska ;) Dodatkowo wyglądają na zalewane olejem z pompy wspomagania, co może sprzyjać ślizganiu się pasków :zoltek: W pierwszej kolejności ogarnął bym na Twoim miejscu pompę wspomagania, żeby była sucha (tu koszta różne ... samodzielne uszczelnienie to około 100-150 zł, regenerować nikt nie chce, używki to loteria, ale przeca OEM'u za 2 kafle nikt o zdrowych zmysłach nie kupi :diabelgrin: są też patenty na przeróbkę pompy na tą z V gen'a ... musisz pogrzebać trochę na forum ;) ). Przy cieknącej pompie nawet bym tematu nie dotykał, bo jak zaleje nowe paski, to będzie powtórka z rozrywki ... jak nie masz zamiaru naprawiać pompy, to musisz przywyknąć do tych pisków :diabeljezyk: Po usunięciu wycieku zdjął bym paski, przeczyścił i odtłuścił (dalej zakładając, że robimy po kosztach :zoltek: ). Jak po takim zabiegu dalej będą piszczeć (o ile będą poprawnie naciągnięte), to wypadało by wymienić je na nowe ;) Ba, ja będąc na Twoim miejscu ogarnął bym samemu wyciek, podskoczył do sklepu po nowe paski i wymienił je po zakupie od razu pod sklepem  :diabelzadowol: (nie no żartuję z tą wymianą pod sklepem  :diabelek2: ale wymiana tych pasków to jakieś 10-20 min max :diabelmruga: dłużej schodzi się z regeneracją pompy wspomagania, choć do trudnych nie należy, to trzeba do niej podejść ostrożnie, bez pośpiechu).


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq