Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Kręci ale nie odpala, gasną kontrolki

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 wadol

wadol
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Sierpc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:38, 21.01.2016

Witam. Nie znalazłem odp na forum na mój problem w VI więc potrzebuje pomocy. Mam problem z moją Hanią, nie odpala z rana. Kręci i nie zapali. Problem zaczął się kilka dni temu, wcześniej mimo temp po -17 stopni palił na dotyk. Hania odpala jak się ją pociągnie. Podjechałem na komputer wskazał 3 błędy, kodów nie znam wiem to co mi powiedział mechanik, uboga mieszanka paliwa i 2 błędy cylindra 1 i 3. Skasował błędy i było ok przez 3 dni i problem od nowa. W tym sęk że teraz komputer nie wykrywa żadnych błędów a auto bez popychu nie chce odpalić. Samochód u mechanika stoi już 2 dzień i biedak nie ma pojęcia co jest przyczyną. Może ktoś podpowie co może się dziać.


  • 0

#2 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:52, 21.01.2016

Kiedy była regulacja zaworów? Kable,świece sprawdzone? Błędy były sprawdzane przy połączeniu kompa czy samodiagnostyka? Kontrolki wszystkie po przekręceniu stacyjki gasną? I najważniejsze czy podczas kręcenia jest na świecach iskra?


  • 0

#3 wadol

wadol
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Sierpc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 21.01.2016

przewody i świece były wymieniane w sierpniu jak zmieniałem parownik do gazu. Nie wiem co robił tyle co mi powiedział jakie były błędy po podłączeniu kompa. kontrolki gasna, zawory były sprawdzane w lipcu jak był wymieniany rozrząd a na nim zrobiłem ok 12 tyś km


  • 0

#4 dawidek106

dawidek106
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 21.01.2016

przewody i świece były wymieniane w sierpniu jak zmieniałem parownik do gazu. Nie wiem co robił tyle co mi powiedział jakie były błędy po podłączeniu kompa. kontrolki gasna, zawory były sprawdzane w lipcu jak był wymieniany rozrząd a na nim zrobiłem ok 12 tyś km

Sprawdź kopułkę i palec


  • 0

#5 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:02, 22.01.2016

Poproś mechanika żeby każdą świece sprawdził czy ma iskrę. Jak wykluczymy brak iskry zakładając iż nic z zapłonem/rozrządem się nie stało (np. nie został przestawiony) zostanie szukać w dawce paliwa/powietrza a na koniec kompresja. 


  • 0

#6 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:32, 22.01.2016

Sprawdź świece, ale spróbuj odpalić inaczej (przy mniej jak -18stopni tak robiłem i paliła praktycznie na dotyk).
1. Przekręcasz klucz na zapłon -> usłyszysz pompę paliwa -> przekręcasz kluczyk tak, aby rozrusznik poprostu wykonał delikatny obrót, będziesz to słyszał.
2. Ponownie przekręć kluczyk na zapłon -> usłyszysz pompę paliwa -> i teraz już normalnie przekręcasz tak jak do odpalenia.
Mi przy bardzo dużych mrozach odpalał elegancko, nawet jak przez 3-4 dni stał na dworzu. Nawet, jeśli wcześniej był pozostawiony na gazie. :-)


Wysłane z Lumia 920

Użytkownik Palo edytował ten post 10:34, 22.01.2016

  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:14, 22.01.2016

Jakie kable masz założone?


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 wadol

wadol
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Sierpc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:43, 22.01.2016

Mechanik stwierdził ze iskra jest na każdej świecy przewody nie mają przebicia (przewody bosh i świece ngk wymienione w sierpniu) samochód jak cieply to pali na dotyk w mrozy po -17 stopni tez palil. Mi osobiście wydaje się ze może juz silnik stracił ciśnienie
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:36, 22.01.2016

Masz stare przewody?
Jeśli tak to załóż na próbę.
Do tego zanim zgasisz auto zakręć zawór w butli niech się sam przełączyć na benzynę i na drugi dzień sprawdź czy odpala.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:38, 22.01.2016

1. Sprawdzić ciśnienie na cylindrach

2. Po jeździe autem przełącz na benzynę niech chwilę pochodzi na benzynie i zgaś, kolejnego dnia zobacz jak odpali.

3. Sprawdzić ciśnienie paliwa

 

I nie odpalaj na hol bo może przeskoczyć rozrząd


Użytkownik pawel84j edytował ten post 19:39, 22.01.2016

  • 0

#11 wadol

wadol
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Sierpc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:58, 23.01.2016

W zimę przy minusowych temperaturach zawsze gaszę samochód na benzynie. W poniedziałek powiem mechanikowi aby sprawdził zawory cylindry. Grzebiąc w necie na ten temat natknąłem się na cos takiego jak zapowietrzony układ paliwa, jezeli po odkręceniu korka nie ma sykniecia powietrza oznacza zapowietrzony układ który może być przyczyną problemów z zapaleniem auta. Ktos cos wie na ten temat?
  • 0

#12 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:06, 23.01.2016

To bardziej dotyczy diesla niż benzyny, w dieslach często dochodzi do zapowietrzenia układu z powodu nieszczelności przy filtrze paliwa.


  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:09, 23.01.2016

Ale jeśli reduktor puszcza podciśnieniem lub wtrysk któryś to będzie zalewać silnik i nic nie da gaszenie na benzynie.
Proste do sprawdzenia bez żadnych kosztów.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:24, 23.01.2016

Ale jeśli reduktor puszcza podciśnieniem lub wtrysk któryś to będzie zalewać silnik i nic nie da gaszenie na benzynie.
Proste do sprawdzenia bez żadnych kosztów.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Niech odepnie kabel od zaworu w zbiorniku zapali auto i niech pracuje na gazie aż zgaśnie wtedy mamy pewność że gazu nie ma. Wówczas niech zapali na benzynie chwilę niech pochodzi i kolejnego dnia luz za parę godzin kiedy silnik jest zimny  próbuje zapalić oczywiście zawór od gazu nadal zostawiając rozłączony. Wtedy można będzie wyeliminować gaz lub potwierdzić jego przyczynę


Użytkownik pawel84j edytował ten post 08:37, 23.01.2016

  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:46, 23.01.2016

A jak elektrozawór puszcza?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq