Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Ciężko wchodzące biegi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#46 spooky14

spooky14
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:SPORT
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:CR2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 05:32, 02.05.2019

Płyn w wysprzegliku wymieniany? Jak tak to pozostaje raczej wymiana samego wysprzeglika
  • 0

Accord VII Type S ==> ACCORD IX SPORT


#47 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:00, 02.05.2019

Sprzęgło jest na hydraulice, a nie linkach:)

 

 

Pewnie padnie zaraz następne pytanie także wchodzi dokładnie 2.2/2,3L oleju MTF i wlewamy oryginalny olej!

 

 

Ja do swojej 6MT zalewam ATF, do civic VII 5MT również, więc nie musi być oryginalny MTF.


Użytkownik gkill edytował ten post 06:01, 02.05.2019

  • 0

#48 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:13, 02.05.2019



Płyn w wysprzegliku wymieniany? Jak tak to pozostaje raczej wymiana samego wysprzeglika

 Już o to pytałem, kolega wymieniał wszystko:) Objawy uszkodzonego "nieszczelnego"wysprzęglika już opisałem powyżej. Chodź z drugiej strony koszt jego nie jest wielki i nie trzeba rozbierać skrzyni, a użytkownicy Hond wiedzą że to dość typowa usterka.

 



Ja do swojej 6MT zalewam ATF, do civic VII 5MT również, więc nie musi być oryginalny MTF.

 

Zalać można i kujawski, 10w40 itp.

ATF?? (automatic transmission fluid) do manualnej skrzyni???  :diabelgrin:  NIE BARDZO się nadaje... 

Jakoś Ci co zalali inny olej niż OEM(nawet niby ze specyfikacją hondy) to potem narzekali na skrzynię że ciężko biegi wchodzą i ble ble. Po zlaniu "wynalazku" ze skrzyni na to co zaleca producent problemy ustąpiły. 3 litry MTF kosztują raptem 150 PLN także po co kombinować????????

Z resztą tematów o olejach tych do skrzyń i do silników jest od XXX. Kolejny uważam za zbędny.

 

 

 

 

Majtez, to że masz przebiegu 210tyś przebiegu o niczym nie świadczy, jedni wymieniali sprzęgła po 100 tyś a inni po 300. Kwestia użytkowania, miasta/traso itd tym bardziej że docisk właśnie to najsłabszy punkt całej układanki.

U mnie sprzęgło było wymieniane "przy okazji", przebieg to 280 tyś i wielkich śladów zużycia nie miało, a na pewno już nie nadawało się do wymiany.

Dlatego tak jak napisałem wcześniej warto przejechać się inną 7 z n22. 

Zaglądałeś może do wybieraka skrzyni biegów? Podważasz ten plastik wokół lewarka i ciągniesz do góry wraz z mieszkiem. I zobaczysz coś takiego:

8062699600_1556781209_bigthumb.jpg 

 

Tam gdzie jest ta kulka powinno być nasmarowane jakimś smarem. 

Przed chwilą na próbę wsiadłem do auta zimnego, odpaliłem i po wciśnięciu sprzęgła 1 2 3 itd bieg wszedł dosłownie jednym palcem. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#49 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:01, 02.05.2019

 Już o to pytałem, kolega wymieniał wszystko:) Objawy uszkodzonego "nieszczelnego"wysprzęglika już opisałem powyżej. Chodź z drugiej strony koszt jego nie jest wielki i nie trzeba rozbierać skrzyni, a użytkownicy Hond wiedzą że to dość typowa usterka.

 


 

Zalać można i kujawski, 10w40 itp.

ATF?? (automatic transmission fluid) do manualnej skrzyni? ??  :diabelgrin:  NIE BARDZO się nadaje... 

Jakoś Ci co zalali inny olej niż OEM(nawet niby ze specyfikacją hondy) to potem narzekali na skrzynię że ciężko biegi wchodzą i ble ble. Po zlaniu "wynalazku" ze skrzyni na to co zaleca producent problemy ustąpiły. 3 litry MTF kosztują raptem 150 PLN także po co kombinować ??? ??? ??

Z resztą tematów o olejach tych do skrzyń i do silników jest od XXX. Kolejny uważam za zbędny.

Dla mnie najlepszy możliwy wybór do manuala to ATF, zresztą nie jestem jedynym co leje atf do manuali w hondzie i wielu innych markach. Biegi wchodzą znacznie lepiej niż na mtf hondy.


Użytkownik gkill edytował ten post 09:02, 02.05.2019

  • 0

#50 matjez

matjez
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:59, 02.05.2019

 

Tam gdzie jest ta kulka powinno być nasmarowane jakimś smarem. 

Ok jeszcze tam zajrzę i przelecę tę kulkę. Może akurat coś się poprawi :D


  • 0

#51 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:37, 02.05.2019

Ok jeszcze tam zajrzę i przelecę tę kulkę. Może akurat coś się poprawi :D


Na „haczenie” biegów na pewno nie ma to wpływu
  • 0

#52 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:38, 02.05.2019

Mam podobny problem ale na mniejszą skalę. Z tym że ja wiem że moje sprzęgło domaga się wymiany. Jeszcze w tym miesiącu oddaje auto aby to zrobić. U mnie pedał sprzęgła chodzi ciężko, łapie już od samej podłogi i przy wyższych obrotach rzędu 5 tyś nie wbiję już wyższego biegu. Czasami przy dojeździe do ronda mam problem aby wbić 2 bieg, sporadycznie coś haczy. Olej w skrzyni wymieniłem, w układzie sprzęgła również. Załozyłem shorta, przesmarowałem wszystkie "kulki". Te czynności poprawiły sytuację na tyle na ile mogły, kończącego się sprzęgła nie przeskoczę :) 


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#53 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:40, 03.05.2019

Kurcze u mnie ta kula jest sucha. Nie raz rozbierałem już tą ramkę i nawet zastanawiałem się co mogę z tym zrobić. Dziwne, że problem jest tylko z drugim biegiem. Przy włączonym silniku i wciśniętym sprzęgle, wszystkie biegi płynnie wchodzą.  Na wyłączonym też. W zasadzie to dwójka wbija się za każdym razem ale to haczenie jest irytujące. Dziwne, że też nie za każdym razem, ale dość często. 


  • 0

#54 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:20, 03.05.2019

Mam podobny problem ale na mniejszą skalę. Z tym że ja wiem że moje sprzęgło domaga się wymiany. Jeszcze w tym miesiącu oddaje auto aby to zrobić. U mnie pedał sprzęgła chodzi ciężko, łapie już od samej podłogi i przy wyższych obrotach rzędu 5 tyś nie wbiję już wyższego biegu. Czasami przy dojeździe do ronda mam problem aby wbić 2 bieg, sporadycznie coś haczy. Olej w skrzyni wymieniłem, w układzie sprzęgła również. Załozyłem shorta, przesmarowałem wszystkie "kulki". Te czynności poprawiły sytuację na tyle na ile mogły, kończącego się sprzęgła nie przeskoczę :)

Próbowałeś czy możesz podregulować na pedale?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#55 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:16, 04.05.2019

Dziś zobaczę tą regulację, samo branie przy podłodze mi nie przeszkadza, problemem jest brak możliwości wbicia biegu przy wyższych obrotach

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#56 matjez

matjez
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 04.05.2019

Z tego co wnioskuje od starszych stażem kolegów z forum to regulacja ci pomoże jesli pedał bierze nisko.
Ja się jednak na to nie skusiłem bo sam się po prostu boje coś spieprzyć a i opinie o moim przypadku mechaników i kolegów z forum są takie ze to nie za dużo wniesie.
Co do tej ramki - jak to wyjmować żeby tego nie połamać ?
Rozumiem ze od góry podważamy i ciągniemy czy jeszcze trzeba jakoś poluzować boki ?
Nie chciałbym tego szukać potem na Allegro :/
Aha no i rozwiązując moj przypadek - zbieram na sprzęgło i koło ;)
Jak kiedyś wymienię napisze czy problem się rozwiązał.
Przy wymianie pomyśle tez nad zmiana wysprzeglika żeby mieć już autko odpicowane.
  • 0

#57 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:59, 04.05.2019

Z tym kołem DKZ to się wstrzymaj, chyba że przy odpalaniu i gaszeniu silnika już je słychać. U mnie koło siedzi cały czas oryginalne, tak jak pisałem wcześniej najsłabszymi elementami układu napędowego w VII dieslu jest docisk.  Z drugiej strony za 20/50 tyś kilometrów jak się dwumas odezwie, to głupio będzie płacić drugi raz za tą samą robotę demontażu skrzyni ;) Także też jestem ogólnie zdania że jak robić to raz a porządnie, a nie na raty :)  


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#58 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:59, 08.05.2019

Z tego co wnioskuje od starszych stażem kolegów z forum to regulacja ci pomoże jesli pedał bierze nisko.
Ja się jednak na to nie skusiłem bo sam się po prostu boje coś spieprzyć a i opinie o moim przypadku mechaników i kolegów z forum są takie ze to nie za dużo wniesie.
Co do tej ramki - jak to wyjmować żeby tego nie połamać ?
Rozumiem ze od góry podważamy i ciągniemy czy jeszcze trzeba jakoś poluzować boki ?
Nie chciałbym tego szukać potem na Allegro :/
Aha no i rozwiązując moj przypadek - zbieram na sprzęgło i koło ;)
Jak kiedyś wymienię napisze czy problem się rozwiązał.
Przy wymianie pomyśle tez nad zmiana wysprzeglika żeby mieć już autko odpicowane.

Do ściągnięcia ramki najlepszy będzie kawałek cienkiego plastiku albo ściągacz do tapicerki. Lekko wychodzi. Już kilka razy wyjmowałem jak wymieniałem gałkę z mieszkiem na skórzaną. Wkładasz przy rogu i podważasz. Jak ci puści jeden zatrzask to reszta praktycznie formalność. Możesz też cienkim płaskim śrubokrętem ale owiń końcówkę jakąś szmatką, żeby plastików nie porysować. 


Użytkownik metallica81 edytował ten post 23:01, 08.05.2019

  • 0

#59 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:33, 24.07.2019

wątek przeczytałem cały ale odpowiedzi na mój problem nie znalazłem.

 

od pewnego czasu dośc cięzko wchodza mi biegi, jest jakby haczenie przy zmianie, czasem wchodzą ze zgrzytem. na nieodpalonym silniku wszystko chodzi lekko i płynnie. jak odpalam samochód na biegu na wciśniętym sprzęgle to tak jakby do końca sprzęgło nie rozłączało, bo jest lekkie szaprnięcie autem w przód lub tył, w zalezności od tego czy wrzucona jedynka czy wsteczny.

czy regulacja na pedale coś pomoże?

pod pedałem sprzęgła jest tłoczek i tam chyba można coś wyregulować ale nie chcę się za to zabierać jak nie będę pewny czy to ma sens, bo dostęp tam kiepski i trzeba się nieźle nagimnastykować. najpierw kontrę zluzować na samym tłoczku, potem chyba zawleczkę trzpienia pedału sprzęgła wyjąć i trzpień wyziągnąć, następnie odchylić do góry pedał (najpierw chyba zluzować taką blaszkę oporową pedału bo inaczej nie da się go odchylić go do góry). dipero po tym wszystkim można przekręcić o wielokrotnośc 180 stopni mocowanie pedału (ten elementu z trzpieniem) i złozyć wszystko z powrotem.

teoretycznie taki zabieg spowoduje, że tłoczek będzie mozna bardziej wciskać pedałem is przęgło będzie wyżej brało? napiszcie czy to coś da i i ile stopni (wielokrotnośc 180 musi być) to przekręcić, bo jak za mocno to znowu może się chyba ślizgać sprzęgło. patrząc na gwint niewielka tam regulacja jednak jest, tak 3-4mm).


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#60 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:02, 24.07.2019

Regulacja na trzpieniu ma sens i powiem ze jest niezbędna nawet.

Ja to robię w 3-5 min. Nic nie trzeba zdejmować - luzujesz kontrę i działasz z tłoczkiem. Uważaj tylko na jedna rzecz, żeby nie wkręcać tłoczka zbyt głęboko bo wtedy jakby skracasz skok tłoczka. Według mnie najlepiej TYLKO zlikwidować luz. Możesz dołożyć jeszcze skok pedału, zmieniając go śrubą na stelarzu pedalow - znajdziesz na pewno. Pedał pójdzie trochę w gore, ale zwiększasz wtedy skok tłoczka pompki sprzęgła. Ja w ten sposób zlikwidowałem haczenie biegów 

...no i drugie zagrożenie - jak za dużo podniesiesz pedał i zlikwidujesz luz na tloczku, to żeby ci gwintu starczyło. 


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 21:11, 24.07.2019

  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq