Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Demontaż klamki

VI klamka accord vi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:07, 01.10.2017

Cześć,

 

Mam pytanie odnośnie demontażu tylnej prawej klamki, gdyż złamała mi się jedna część. W tym tasku http://www.accordklu...zedniej-vi-gen/ jest informacja, że należy odkręcić cały zamek by dostać się do drugiej śruby, odkręcając 3 śruby zamka. 

 

"Widzimy już śruby, które trzeba odkręcić żeby uwolnić klamkę. Ale najpierw trzeba odkręcić cały zamek, żeby dostać się do drugiej śrubki. Więc odkręcamy 3 śruby od zamka:"

 

 

Fotki są tam niestety już nieaktualne, więc nie bardzo wiem gdzie są te dodatkowe 3 śrubki. Poniżej zamieszczam fotkę zamka, więc gdyby ktoś mi podpowiedział gdzie one są to byłbym wdzięczny.

 

klamka.jpg

 

A to część, która mi się odłamała

 

odlamana_czesc.jpg

 

 

Osobna kwestia to kwestia koloru. Otóż na tabliczce znamionowej pod maską znalazłem info, iż mój kolor to NH605P. Na jednej z aukcji http://allegro.pl/ho...42.html#thumb/1 znalazłem klamkę niby w tym kolorze, choć gdy porównam to z kolorem drzwi na poniższym zdjęciu to wydaje mi się znacznie ciemniejsza. Co o tym sądzicie, to może być ten sam kolor i jest to tylko kwestia fotki na aukcji i braku przepolerowania klamki (stąd ten mat)?

 

drzwi1.jpg

 

Z góry dzięki za pomoc


  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 12:36, 02.10.2017

Śruby o które chodzi, zaznaczyłem dla Ciebie na czerwono ;)
t6mCJud.jpg


Użytkownik gons edytował ten post 12:37, 02.10.2017

  • 0

#3 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:00, 02.10.2017

Cholera nie wpadłbym na to że mam ich szukać na zewnątrz :-) Dzięki za info. 

 

Niestety na razie nici z odkręcania bo się okazało że klamka na aukcji jest po prostu czarna plastikowa :-). Nie brałem pod uwagę tego, że w innych modelach mogą być klamki nie w kolorze nadwozia :-)


A czy z Waszego doświadczenia kolor B92P bardzo się różni od NH605, bo spotykam też często właśnie ten kolor na aukcjach np. http://allegro.pl/kl...6918789640.html i na pierwszy rzut oka wygląda podobnie. Czy może on bardziej wpada już w czarny?


  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 06:23, 03.10.2017

Ja bym na twoim miejscu naprawił starą ;) długi wkręt do drewna, klej dwuskładnikowy i heja ;) Tylko wcześniej mały otwór nawierć przez obie części, żeby wkręt plastiku nie rozsadził ;)


  • 0

#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:11, 04.03.2020

Tematy połączyłem. Proszę korzystać z wyszukiwarki.

 

Odpowiedź jest powyżej. Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:14, 04.03.2020

https://japancars.ru...&nplblk=B__5410

Znajdziesz tu schemat.

Myślałem że przednia klamka ma tak samo śruby na zewnątrz jak i tylna...bynajmniej tak jest np. w VII genie.

 

 

Prosze:

 

Tutaj znajdziesz więcej informacji jak wyjąć klamkę:

http://www.accordklu...zna-lewy-przód/

http://www.accordklu...ciągnąć-klamkę/


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:52, 04.03.2020

Nigdy tego nie robiłem w VI genie.

Jak wyjmiesz klamkę to potem pokombinujesz z tym prętem :) 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:46, 04.03.2020

Nigdy tego nie robiłem w VI genie.

Jak wyjmiesz klamkę to potem pokombinujesz z tym prętem :)

nie ma opcji, żeby wyjął klamkę z wpiętym prętem ;)

 

No i jest jakiś trop bo tego pierwszego linku nie widziałem wcześniej. Tylko jeszcze muszę dopytać bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Mianowicie mam wypiąć ten cieńszy pręt, wyjąć klamkę poprzez pociągnięcie od zewnątrz do siebie i w dół i wykręcić ten grubszy pręt? Klamka ma wyjść z tą blaszką czy blaszka zostanie w środku?

żeby się nie męczyć zbytnio z tą blachą, wystarczy odkręcić zamek w drzwiach (te duże śruby na rancie, w połowie drzwi od strony słupka - to co trzyma drzwi z budą :diabeljezyk:) i go opuścić w dół wraz z blachą.
jeśli chodzi o ten 'pręt', to ile jest ludzi, tyle sposobów :zoltek: patentem jest ten biały plastik, który trzeba ścisnąć (pomiędzy prętem, a plastikiem klamki, albo z drugiej strony plastiku klamki - nie pamiętam, bo poziom nerwów był dość wysoki :diabelzadowol:). póki nie odczepisz tego druta, nie wyjmiesz klamki bez uszkodzenia lakieru w okół niej, albo ją połamiesz  :diabeljezyk:

cytując samego siebie, teoretycznie ten biały plastik trzeba by było rozszerzyć, ale miejsca jest tam tyle, że nie wiem co Ci polecić do tego manewru :zoltek:
http://www.accordklu...by-gons/page-11 )

ogólnie praca przy tych klamkach, czy to tył, czy przód, to katorga :zoltek: ale raz wyjętą, jak szlak znowu ją trafi (oby nie ... tfu, tfu), to łatwo idzie ogarnąć, bo ten biały plastik już tak nie trzyma tego cięgna ;) chyba, że kupiłeś OEM w ASO  :diabelek2:


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, klamka, accord vi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq