Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dystanse

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#46 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 21:28, 14.06.2021

W 5mm dystansie nie jest możliwe zrobienie kołnierza o średnicy takiej samej jak piasta. Musiałby nieć większą średnicę. Po prostu nie ma się to czego trzymać. W przekroju kołnierz na takim dystansie byłby tak cieniutko połączony z resztą "ciała" dystansu, że to się mija z celem. Wiem co piszę, bo zamawiałem kiedyś dystanse 10mm, przy których również pytano mnie czy jestem pewien, że chcę kołnierz na tak cienkim (10mm) dystansie. Ale tu już było łatwiej, choć nadal skromnie.

 

Nie. Kołnierz finalnie nie trzyma felgi. Kołnierz tylko wstępnie centruje felgę podczas dokręcania jej do piasty, dla ułatwienia. Finalnie felga centruje się przy dokręcaniu nakrętek, nie bez powodu otwory na szpilki w felgach i nakrętki czy łby szpilek mają kształt sferyczny czy stożkowy. To właśnie one temu służą, potem na swoim miejscu felgę trzyma tylko i wyłącznie tarcie między stopką/pniakiem felgi a piastą. Na kołnierz nie mają działać żadne siły tnące, zwłaszcza broń Boże podczas jazdy...

 

Tak więc nie ma się czego obawiać, że dystanse 5mm nie mają kołnierzy. Różnica tylko taka, że trudniej się koło zakłada - tyle.


  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#47 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 06:55, 15.06.2021

Popieram słowa Kulawego. Kołnierz ma tylko za zadanie wycentrować przy montażu a resztę załatwia tarcie. Dobre 10 lat jeździłem bez pierścieni i nigdy nie miałem problemu, jedynie co to etapami dokręcałem śruby. Zresztą jaka siłę zniosłyby powszechnie stosowane plastikowe pierścienie centrujące?
Kiedyś były auta które nie miały otworów centrujacych, nawet dostawcze a śrub nie ścinało.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#48 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:20, 15.06.2021

Tak. Sam kołnierz nie przenosi żadnych obciążeń. Bez kołnierza po prostu jest loteria z centrowaniem. Zazwczyaj wystarczy centrowanie nakrętkami choć nie zawsze.
... A np Nissan czy infiniti ma płaskie gniazda w nakrętkach, które kompletnie nie centrują

Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:21, 15.06.2021

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq