Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Napięcie przekaźnika pompy paliwa

VII przekaźnik pompa paliwa

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:58, 26.02.2020

Cześć, 

Mój accord pewnego dnia przestał odpalać i okazało się, że do pompy nie dochodzi napięcie.

Pomierzyłem napięcia w gnieździe przekaźnika i na zacisku nr 3 jest 12v, nr 1 na początku jest 6v i powoli rośnie do 10,5/11v.

Po przekręceniu kluczyka na zapłon nie słychać przekaźnika, więc zmierzyłem napięcie między zaciskami 3 i 4 i jest tam 6v. Przekaźnik sprawdzony i zamieniony na inny, nic się nie zmieniło. Napięcie na bezpieczniku pompy 12v. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, a nawet kupiłem drugi MICU i też nic się nie zmieniło. ECU wyjąłem i rozkręciłem, w środku sucho i nie widać żadnych widocznych przepaleń.

ELM nie pokazaÅ‚ żadnych bÅ‚Ä™dów. Ma ktoÅ› może jakiÅ› pomysÅ‚ co to może być, albo co jeszcze mogÄ™ sprawdzić? SIlnik to K24A3, jeÅ›li to ma znaczenie. 

Załączone pliki

  • ZaÅ‚Ä…czony plik  pompa.png   3,81 KB   7 Ilość pobraÅ„

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:07, 26.02.2020

Wyłącznik uderzeniowy?
  • 0

#3 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 26.02.2020

Sprawdziłem, po wciśnięciu napięcie na 1 wynosi 0. Zmostkowałem styki wtyczki czujnika dla pewności, ale napięcie na 1 dalej około 4-6v i rośnie z czasem.


  • 0

#4 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:35, 27.02.2020

Które bezpieczniki sprawdzałeś i które przekaźniki ?

 

Przekaźnik pompy paliwa jest sterowany przekaźnikiem głównym PGM-FI, który z kolei jest sterowany ECM

Sprawdź bezpieczniki nr 19 i 8 (15A) i/lub 23 (7,5A) i przekaźniki 21 i 24


Użytkownik grzegorz1982 edytował ten post 14:47, 27.02.2020

  • 0

#5 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 27.02.2020

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Poddaję się i oddaję accorda do specjalisty. Dzięki za pomoc.


  • 0

#6 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:44, 27.02.2020

Byle ten specjalista nie sprawdził tego samego co Ty, potem powiedział że nie ma pomysłu i wziął za to kilka PLN , bo "wszystkiemu winne jest LPG i jedź Pan do Gazowników"

 

 

Warto by szukać gdzie indziej przyczyny w tym że nie odpala niż tylko bezpieczniki/przekaźnik(przekaźnik ze sprawnego/odpalajÄ…cego auta?) możliwe że sama pompa też nie pracuje prawidÅ‚owo. 

 

Do tego co ISTOTNE napisaÅ‚em w pierwszym akapicie: masz lpg, sama centralka, elektrozawory na reduktorze itd mogÅ‚y siÄ™ zawiesić i przez to silnik nie odpala, bo równie dobrze sam przekaźnik, ale od lpg może takie cyrki robić. 

Wiele producentów LPG ma "procedurę" awaryjnego odpalenia silnika na gazie, po odłączeniu czujnika temperatury, ciekaw jestem czy odpali na gazie.

Sam miałem dwukrotnie taki przypadek i prawie całe auto rozebrałem, a wszystko przez "CUDOWNĄ" instalację LPG.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 27.02.2020

Przekaźniki sprawdzaÅ‚em podpinajÄ…c do baterii 12v i sprawdzaÅ‚em miernikiem. PompÄ™ podÅ‚Ä…czyÅ‚em na krótko i dziaÅ‚a. Na gazie odpala i jeździ normalnie. OdÅ‚Ä…czyÅ‚em też przewody od LPG od akumulatora, ale nic siÄ™ nie zmieniÅ‚o. WedÅ‚ug schematów instalacji zacisk nr 1 w gnieździe przekaźnika jest poÅ‚Ä…czony z bezpiecznikiem od pompy i z ECU. Na bezpieczniku pompy jest 12v, a w zacisku nr 1 koÅ‚o 6v. Z tego co udaÅ‚o mi siÄ™ sprawdzić to przewód z MICU który jest poÅ‚Ä…czony z bezpiecznikiem pompy idzie do konektora nad MICU, a dalej idzie chyba do skrzynki pod maskÄ… i wraca do zacisku nr 1 przekaźnika. Wiem którymi pinami wychodzi 12v i wraca z powrotem 6v, wiÄ™c w ostatecznoÅ›ci je poÅ‚Ä…czÄ™ omijajÄ…c konektor.  Zacisk nr 4 jest bezpoÅ›rednio poÅ‚Ä…czony z pinem E17 ECU i wedÅ‚ug instrukcji przez 2 sekundy od zapÅ‚onu ma mieć 0v a później 12v, a ma caÅ‚y czas koÅ‚o 6v, wiÄ™c sÄ…dzÄ™, że to wina ECU. JeÅ›li elektryk nic nie znajdzie to pociÄ…gnÄ™ 12v z bezpiecznika bezpoÅ›rednio do pompy i dodam do tego jakiÅ› wÅ‚Ä…cznik, bo z tego co wiem pompa po odpaleniu silnika chodzi caÅ‚y czas, ale nie wiem czy to dobry pomysÅ‚.


Użytkownik lucasz edytował ten post 19:12, 27.02.2020

  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:16, 27.02.2020

A od kiedy masz auto?
Bo może byÅ‚o jakieÅ› dodatkowe odciÄ™cie pompy paliwa i padÅ‚o? 


  • 0

#9 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:01, 28.02.2020

Sprawdź czy jest pewna masa na stykach przekaźnika, bo z opisu wnioskuje ze coś nie kontaktuje jak trzeba, a przekaźnik od pompy jest bezpośrednio zasilony z bezpiecznika, skoro piszesz ze na bezpieczniku masz 12V a na przekaźniku juz nie.


  • 0

#10 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 28.02.2020

PociÄ…gnÄ…Å‚em przewód z bezpiecznika do zacisku nr 2 przekaźnika - czyli do pompy i do przewodu który idzie do ECU - nr E9 - samochód normalnie odpala i jeździ, nie ma żadnych bÅ‚Ä™dów. SprawdziÅ‚em też gniazdo przekaźnika FI MAIN. W gnieździe nr 3 jest 12v,  nr 2 jest 0,8v, wedÅ‚ug instrukcji powinno być 12v, w nr 1 jest za to 12v. Możliwe, że w instrukcji jest bÅ‚Ä…d bo reszta przekaźników ma +12v w zaciskach nr 1 i 3. WyjÄ…Å‚em też bezpiecznik nr 8 (15A FI ECU) spod maski i przekrÄ™ciÅ‚em kluczyk na zapÅ‚on - po jednej stronie gniazda mam +12v, a po drugiej +0,8v czyli gdzieÅ› jest przebicie. SprawdzÄ™ schematy instalacji i jutro bÄ™dÄ™ sprawdzaÅ‚ dalej.


Użytkownik lucasz edytował ten post 18:26, 28.02.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przekaźnik, pompa paliwa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq