Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Napięcie przekaźnika pompy paliwa

VII przekaźnik pompa paliwa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:58, 26.02.2020

Cześć, 

Mój accord pewnego dnia przestał odpalać i okazało się, że do pompy nie dochodzi napięcie.

Pomierzyłem napięcia w gnieździe przekaźnika i na zacisku nr 3 jest 12v, nr 1 na początku jest 6v i powoli rośnie do 10,5/11v.

Po przekręceniu kluczyka na zapłon nie słychać przekaźnika, więc zmierzyłem napięcie między zaciskami 3 i 4 i jest tam 6v. Przekaźnik sprawdzony i zamieniony na inny, nic się nie zmieniło. Napięcie na bezpieczniku pompy 12v. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, a nawet kupiłem drugi MICU i też nic się nie zmieniło. ECU wyjąłem i rozkręciłem, w środku sucho i nie widać żadnych widocznych przepaleń.

ELM nie pokazał żadnych błędów. Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być, albo co jeszcze mogę sprawdzić? SIlnik to K24A3, jeśli to ma znaczenie. 

Załączone pliki

  • Załączony plik  pompa.png   3,81 KB   5 Ilość pobrań

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Klubowicz
  • 7637 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 59
Super

Napisano 19:07, 26.02.2020

Wyłącznik uderzeniowy?
  • 0

#3 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 26.02.2020

Sprawdziłem, po wciśnięciu napięcie na 1 wynosi 0. Zmostkowałem styki wtyczki czujnika dla pewności, ale napięcie na 1 dalej około 4-6v i rośnie z czasem.


  • 0

#4 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Klubowicz
  • 905 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:35, 27.02.2020

Które bezpieczniki sprawdzałeś i które przekaźniki ?

 

Przekaźnik pompy paliwa jest sterowany przekaźnikiem głównym PGM-FI, który z kolei jest sterowany ECM

Sprawdź bezpieczniki nr 19 i 8 (15A) i/lub 23 (7,5A) i przekaźniki 21 i 24


Użytkownik grzegorz1982 edytował ten post 14:47, 27.02.2020

  • 0

#5 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 27.02.2020

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Poddaję się i oddaję accorda do specjalisty. Dzięki za pomoc.


  • 0

#6 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 127
Super

Napisano 18:44, 27.02.2020

Byle ten specjalista nie sprawdził tego samego co Ty, potem powiedział że nie ma pomysłu i wziął za to kilka PLN , bo "wszystkiemu winne jest LPG i jedź Pan do Gazowników"

 

 

Warto by szukać gdzie indziej przyczyny w tym że nie odpala niż tylko bezpieczniki/przekaźnik(przekaźnik ze sprawnego/odpalającego auta?) możliwe że sama pompa też nie pracuje prawidłowo. 

 

Do tego co ISTOTNE napisałem w pierwszym akapicie: masz lpg, sama centralka, elektrozawory na reduktorze itd mogły się zawiesić i przez to silnik nie odpala, bo równie dobrze sam przekaźnik, ale od lpg może takie cyrki robić. 

Wiele producentów LPG ma "procedurę" awaryjnego odpalenia silnika na gazie, po odłączeniu czujnika temperatury, ciekaw jestem czy odpali na gazie.

Sam miałem dwukrotnie taki przypadek i prawie całe auto rozebrałem, a wszystko przez "CUDOWNĄ" instalację LPG.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#7 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 27.02.2020

Przekaźniki sprawdzałem podpinając do baterii 12v i sprawdzałem miernikiem. Pompę podłączyłem na krótko i działa. Na gazie odpala i jeździ normalnie. Odłączyłem też przewody od LPG od akumulatora, ale nic się nie zmieniło. Według schematów instalacji zacisk nr 1 w gnieździe przekaźnika jest połączony z bezpiecznikiem od pompy i z ECU. Na bezpieczniku pompy jest 12v, a w zacisku nr 1 koło 6v. Z tego co udało mi się sprawdzić to przewód z MICU który jest połączony z bezpiecznikiem pompy idzie do konektora nad MICU, a dalej idzie chyba do skrzynki pod maską i wraca do zacisku nr 1 przekaźnika. Wiem którymi pinami wychodzi 12v i wraca z powrotem 6v, więc w ostateczności je połączę omijając konektor.  Zacisk nr 4 jest bezpośrednio połączony z pinem E17 ECU i według instrukcji przez 2 sekundy od zapłonu ma mieć 0v a później 12v, a ma cały czas koło 6v, więc sądzę, że to wina ECU. Jeśli elektryk nic nie znajdzie to pociągnę 12v z bezpiecznika bezpośrednio do pompy i dodam do tego jakiś włącznik, bo z tego co wiem pompa po odpaleniu silnika chodzi cały czas, ale nie wiem czy to dobry pomysł.


Użytkownik lucasz edytował ten post 19:12, 27.02.2020

  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Klubowicz
  • 7637 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 59
Super

Napisano 22:16, 27.02.2020

A od kiedy masz auto?
Bo może było jakieś dodatkowe odcięcie pompy paliwa i padło? 


  • 0

#9 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Klubowicz
  • 905 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:01, 28.02.2020

Sprawdź czy jest pewna masa na stykach przekaźnika, bo z opisu wnioskuje ze coś nie kontaktuje jak trzeba, a przekaźnik od pompy jest bezpośrednio zasilony z bezpiecznika, skoro piszesz ze na bezpieczniku masz 12V a na przekaźniku juz nie.


  • 0

#10 lucasz

lucasz
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 28.02.2020

Pociągnąłem przewód z bezpiecznika do zacisku nr 2 przekaźnika - czyli do pompy i do przewodu który idzie do ECU - nr E9 - samochód normalnie odpala i jeździ, nie ma żadnych błędów. Sprawdziłem też gniazdo przekaźnika FI MAIN. W gnieździe nr 3 jest 12v,  nr 2 jest 0,8v, według instrukcji powinno być 12v, w nr 1 jest za to 12v. Możliwe, że w instrukcji jest błąd bo reszta przekaźników ma +12v w zaciskach nr 1 i 3. Wyjąłem też bezpiecznik nr 8 (15A FI ECU) spod maski i przekręciłem kluczyk na zapłon - po jednej stronie gniazda mam +12v, a po drugiej +0,8v czyli gdzieś jest przebicie. Sprawdzę schematy instalacji i jutro będę sprawdzał dalej.


Użytkownik lucasz edytował ten post 18:26, 28.02.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przekaźnik, pompa paliwa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq