Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Adaptacja czujnika zakresu położenia skrzyni AT

VII skrzynia biegów automat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 bialy1920

bialy1920
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Bialystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:46, 11.06.2017

Witam.
Mam problem z moim autem podczas zmiany biegów na P (automat) coś nie łączy i nie wskakuje bieg na zegarach. Skrzynia po wciśnieciu hamulca sie odblokowuje i bieg wchodzi normalnie ale nie pokazuje go na zegarach(nie dam rady wyjąć kluczyka ze stacyjki)po poruszaniu wajchą do przodu i tylu załapuje i zapala sie P. Jest też problem z wstecznym R i drivem D. D3 wchodzi normalnie i neutral. Gdzie szukac przyczyny?

Pozdrawiam
  • 0

#2 bialy1920

bialy1920
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Bialystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 14.06.2017

Bylem dzis u mechanika. Na komputerze odczytalismy blad:wylacznik/przelacznik automatycznej skrzyni biegów: otwarty przewód. Ok kabel jest przetarty ale gdzie jest ten wylacznik?bo tego nawet mechanik nie wiedzial. Przy wybieraku nic nie ma...
  • 0

#3 Łapa6

Łapa6
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Automat
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 15.06.2017

Od wybieraka biegnie cięgno do takiej dźwigienki na skrzyni. Obstawiałbym, że gdzieś w tamtych okolicach trzeba byłoby szukać. Jest tam na dole od strony lewego koła takie plastikowe pudełeczko przykręcone do obudowy, może to właśnie ta elektryka. Druga opcja to sam wybierak- na samym wybieraku są chyba 2 wtyczki, jedna z nich, 2-przewodowa jest do siłownika odblokowującego lewarek, a druga ma więcej przewodów. Dwa z nich do podświetlenia, a pozostałe może od tego przełącznika?

Już nie pamiętam dokładnie jak to wszystko tam wygląda, więc mogłem coś pomieszać, ale warto byłoby żebyś to sprawdził bo wydaje mi się że to będzie któraś z tych dwóch możliwości.

 

 

Jak trochę pomyślałem to bardziej skłaniałbym się do tego pudełeczka plastikowego. Wychodzi z niego wiązka z taką duża, szarą wtyczką. 


Użytkownik Łapa6 edytował ten post 14:57, 15.06.2017

  • 0

#4 Twinkle

Twinkle
  • Klubowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 11.03.2019

Mam podobny problem i w związku z nim pytanie.

 

Początkowo objawy były takie że przy jeździe na D czasami mrugało D3. Kilka razy złapał błąd P0705/P0706. Zdemontowałem czujnik przy skrzyni w nadziei na to że da się go jakoś zreanimować, ale okazało się że jest nierozbieralny. Popsikałem tylko styki i kable i założyłem z powrotem -  na przewodach nie znalazłem śladów uszkodzeń. I teraz objaw jest taki że D i N nie świecą wcale - D zapala się jak trzymam dźwignię "pomiędzy" D i D3, a N jak trzymam pomiędzy D i N. Po puszczeniu i zaskoczeniu przełożenia lampki gasną. Pozostałe przełożenia tj. P, R, D3, świecą normalnie. Auto jeździ normalnie w każdym trybie. I teraz pytanie - ktoś rozbierał ten czujnik podobnie jak np czujnik położenia pedału gazu i próbował jakiejś naprawy? Czy w grę wchodzi tylko wymiana czujnika?


  • 0

#5 bialy1920

bialy1920
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Bialystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:28, 11.03.2019

Już niestety mam hondy. Ale moge napisać, że był uszkodzony czujnik położenia skrzyni biegów. Za nowy z wymianą skasowali mnie 1500zl to bylo około rok temu. Używany na allegro kosztował 800zl. Stary był nierozbieralny.
  • 0

#6 Twinkle

Twinkle
  • Klubowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:54, 11.03.2019

Już niestety mam hondy. Ale moge napisać, że był uszkodzony czujnik położenia skrzyni biegów. Za nowy z wymianą skasowali mnie 1500zl to bylo około rok temu. Używany na allegro kosztował 800zl. Stary był nierozbieralny.

Teraz czujnik w ASO 560. O wymianę nie pytałem, bo to 20 minut roboty własnej. Haparts ma w podobnej cenie od ręki, ale mogą ściągnąć z Japonii za połowę ceny, jedyne co, to 8 tygodni czekania.

Edit: póki co pomogła regulacja czujnika na śrubach. Po przekręceniu delikatnie w prawo kontrolki świecą prawidłowo. Może to była przyczyna migania D3 i błędów.

Użytkownik Twinkle edytował ten post 18:18, 13.03.2019

  • 0

#7 Twinkle

Twinkle
  • Klubowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:47, 17.02.2020

Cześć.

 

Wymieniał/demontował ktoś może taki czujnik i po takiej wymianie robił jakąś adaptację? Spotkałem się z taką procedurą na forum innej marki, w Hondzie też jest taka możliwość? Jakaś opcja w HDSie?


  • 0

#8 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4313 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 125
Super

Napisano 13:56, 17.02.2020

Ishift tak

W hydrauliku nie robiłem tego jeszcze..
  • 0

wyszukanie aut typowo pod zamówienie - specjalizacja japończyki

mechanika: regulacja luzu zaworowego wszystkie Hondy, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników - etc, zapraszam na pw..opinie /klik/


#9 Twinkle

Twinkle
  • Klubowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 17.02.2020

Edson, nie robiłeś w hydrauliku bo nie musiałeś, czy po prostu nie ma przewidzianej takiej procedury?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, skrzynia biegów, automat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq