Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Chyba pada skrzynia VIII k24z3

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:33, 07.02.2020

Witam poczytalem troche forum ale nie znalazlem dokladnej odpowiedzi choc mysle ze sypie sie skrzynia a dokladniej tryby,
Jak przyspieszam na 1 i 2 biegu slychac takie Łłłiiiii od poczatku do ok 3 tys obrotow potem cichnie albo silnik zaglusza, na 3 i reszcie biegow tego nie ma, olej wymieniany byl przy 120 tys teraz jest 185 tys, na postoju jak jest zimny tez troche slychac jak wcisne sprzeglo to jest cisza,
Ma ktos jakies sugestie? Mysle ze tryby 1 i 2 biegu sa na wykonczeniu.
Wie ktos jakie numery skrzyni sa w Accordzie VIII 2,4?
Czy zalac nowy olej i jakies dodatki cos to da? A moze to cos innego?

Użytkownik Paciu edytował ten post 20:34, 07.02.2020

  • 0

#2 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:06, 07.02.2020

Pewnie padły łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów. A spróbuj nacisnąć trochę pedał sprzęgła ale tak by nie doszło do wysprzeglenia, tylko do tego by łapa sprzęgła tylko mocniej oparła się o łożysko oporowe, jeżeli dźwięk ucichnie to może być też i te łożysko. Pewnie skrzynia była zamulana na niskich obrotach i przy dużym obciążeniu.

Użytkownik gkill edytował ten post 21:10, 07.02.2020

  • 0

#3 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:27, 07.02.2020

Rozumiem że masz MT ?

Skrzynie MT w K24Z3 są dość trwałe ( na pewno bardziej od AT )

Ja mam ponad 300 tys na MT i zero problemów przy Twoim przebiegu to jest dziwne.

Miałem VII gen 2.4 i mam VIIII gen 2.4 i po wciśnięciu sprzęgła skrzynia zawsze pracowała ciszej także to wg mnie norma.

Ja bym podjechał do warsztatu co zajmują się naprawą skrzyń biegów żeby być pewnym że to na pewno skrzynia.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 21:28, 07.02.2020

  • 0

#4 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:36, 07.02.2020

Tak mam manual, jak kolega wczesniej pisal skrzynia mogla byc przeciazana na niskich obrotach, 2 wrzucam czesto jak auto sie toczy jak np dojezdzam do swiatel jest czerwone ale zaraz sie zmienia na zielone, takze moja wina, czyli trzeba rwac skrzynie szkoda. Podjade do jakiegos speca od skrzyn zeby obsluchal co i jak.
  • 0

#5 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:43, 07.02.2020

Doświadczony mechanik od skrzyń biegów od razu postawi ci diagnozę ( nawet nie jedź do ogólnego warsztatu co robią wszystko ).

Jeśli to naprawdę skrzynia to naprawa może okazać się nie opłacana i lepiej zakupić drugą używaną skrzynię.


  • 0

#6 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:48, 07.02.2020

Wiesz czy w VIII 2.4 byla tylko jedna skrzynia czy musze szukac jakis numerow?
  • 0

#7 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 22:33, 07.02.2020

Skrzynia ma symbol SM5M.
Od wymiany oleju przejechałeś jakieś 60tys - to chyba tak akurat pora na wymianę oleju ;) wymień olej metodą dynamiczną, filterek (jeżeli jest, bo nie pamiętam). Jakoś dużo się za to nie wykosztujesz, a będziesz wiedział w którą stronę iść z diagnozą, jeżeli objawy nie ustąpią. No i test ze sprzęgłem jak kolega wyżej radził - daj znać co z testu wyjdzie.

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#8 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:59, 07.02.2020

Jutro bede testowal, chyba tak zrobie kupie olej i podjade gdzies zeby mi go zmienili, zobaczymy co z tego wyniknie
  • 0

#9 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:15, 07.02.2020

KulawyJohn ten olej to Mtf czy mtf-3?
  • 0

#10 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:29, 07.02.2020

Doleje jeszcze ceramizera do skrzyn moze cos pomoze
  • 0

#11 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 13:15, 08.02.2020

MTF Honda. Niektórzy polecają nawet ATF, podobno lepszy jest, gdzieś był o tym temat już.

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#12 MTTC

MTTC
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Prostki/Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 09.02.2020

Jak koledzy wyżej piszą, na pierwszy ogień trzeba by wziąć łożysko oporowe sprzęgła (I być może całe sprzeglo sprawdzic)-o ile mówimy tutaj o manualu. Co do wymiany dynamicznej oleju to chyba raczej w automatach się stosuje (Ale może się nie znam, poprawcie mnie jeśli się myle). Sama wymiana oleju w skrzyni na pewno nie zaszkodzi. Co do ceramizera to nie liczył bym na cuda. Hondy są precyzyjne i trwale-tak je projektują. Skrzynia ma pracować na oleju mtf i tego trzeba się trzymać-ja bym nie ufał takim dodatkom. Może to zrobić więcej szkody niż pożytku. Trochę się rozpisalem... Dobry fachowiec od skrzyń, na poczatek łożysko oporowe i sprzęgło (niestety w znakomitej większości taka diagnoza będzie się wiązała z wyjęciem skrzyni, ale dla fachowca to kilka godzin).

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik MTTC edytował ten post 22:03, 09.02.2020

  • 0

#13 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:00, 10.02.2020

Wiec tak testy zrobione, jak przycisne lekko sprzeglo to dzwiek nie znika, 2 sprawa ze to nie jest glosne wycie, raczej dosc ciche ale jestem przewrazliwiony na punkcie wszelkich odglosow, jak wcisne sprzeglo slychac tylko silnik takze lozysko oporowe wykluczam, olej juz zamowilem i bede w sobote wymienial sprawdze czy nie ma jakis opilkow itp, ceramizera nie będę używał, nowy olej powinien wystarczyc, sprawdze tez stan oleju moze jest go zbyt malo, accord jezdzi glownie na autostradach i 2 bieg jest rzadko używany można tak powiedzieć, z tego co widziałem 1 i 2 sa na osobnym walku i jest w skrzyni chyba najwyżej, zmienię olej i dam znać, jak nie podziała bd jeździł i szukał nowej skrzyni. Dzieki za wskazówki wszystkim
  • 0

#14 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:32, 10.02.2020

Olej nic nie zmieni, zalewając Atf do manualna jest szansa na wydłużenie nieco żywotności skrzyni manualnej. Ja mam zalane:
Civic VII 1,4 MT5 z wadliwymi łożyskami, które od 150 tyś km szumią atf mannol ag55, przejechane około 40 tys km, licznikowi 270 tys km ale dodalbym conajmniej jeszcze 100 tys km
Accord 6MT liquid moly atf top tec chyba 1800 z normą DW-1 lub ta wczesniejsza, około 20 tys km licznikowi 202 tys km


Użytkownik gkill edytował ten post 22:45, 10.02.2020

  • 0

#15 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:45, 10.02.2020

Czy to nie jest czasami  tylko  tulejka wałka sprzęgła  :alien:


  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq