Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czym smarowac piny zacisku?

VII smarowanie zacisk

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 ferby22

ferby22
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:32, 02.02.2020

Z tego co widzialem profesor chris na kanale youtube, ktory dla mnie jest naprawde autorytet uzywa normalnie na te piny tez

ATE BREMSZYLINDER  ten od tloczkow..ja tego nie robie aczkolwiek pewnie wie co robi.
  • 0

#17 przemkowal

przemkowal
  • Klubowicz
  • 7590 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 55
Super

Napisano 21:34, 02.02.2020

Z tego co widzialem profesor chris na kanale youtube, ktory dla mnie jest naprawde autorytet uzywa normalnie na te piny tez ATE BREMSZYLINDER ten od tloczkow..ja tego nie robie aczkolwiek pewnie wie co robi.

Tylko tutaj nie piszemy o tłoczkach a o prowadnicach
  • 0

#18 ferby22

ferby22
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:36, 02.02.2020

Tylko tutaj nie piszemy o tłoczkach a o prowadnicach

dokladnie o te prowadnice mi chodzi te piny..nie o tloczek...on je wlasnie  smarowal tym ATE BREMSZYLINDER


Użytkownik ferby22 edytował ten post 00:58, 03.02.2020

  • 0

#19 przemkowal

przemkowal
  • Klubowicz
  • 7590 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 55
Super

Napisano 21:46, 02.02.2020

Smar jest dopuszczony do kontaktu z gumą i płynem hamulcowym więc nie powinno puchnąć po nim. Mam na myśli ten do tłoczków.
Smary do prowadnic mają większą odporność na naciski powierzchniowe a niekoniecznie są dopuszczone do kontaktu z płynem hamulcowym.

Tak że smarowanie smarem do tłoczków prowadnic zacisku nie spowoduje że guma spęcznieje ale smar może ulec degradacji że wzgledu na zbyt duże naciski.
  • 0

#20 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1489 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 37
Super

Napisano 22:22, 02.02.2020

Ate bremszylinder jest rzadki, wygląda jak częściowo rozpuszczona wazelina. U mnie po wymianie hamulców na małych nierownosciach zacisk stukał. Prowadnice były wtedy nasmarowane smarem do łańcuchów o-ring. Rozebralem, wyczyscilem i poskladalem na nowo na smarze silikonowym który ma konsystencję bardzo gęstego oleju przypominającą miód, jest bardzo lepki i kleisty. Stukanie ustało. Smar silikonowy ma właściwości samopoziomujące co sprawia że po czasie rozlewa się po całej prowadnicy. Czas pokaże jak się sprawdzi ale jestem dobrej myśli.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 23:52, 02.02.2020

  • 0

#21 ferby22

ferby22
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:41, 02.02.2020

Zgadzam sie , moim zdaniem ATE BREMSZYLINDER jest za rzadki zdecydowanie...


  • 0

#22 muloj

muloj
  • Forumowicz
  • 226 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:13, 03.02.2020

Ja używam tego i jest spoko

[https://www.googlead...gQICxBD&adurl=]


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#23 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5880 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 59
Super

Napisano 20:18, 03.02.2020

Niech sobie profesor chris czego chce- ale jesli uzywa smaru do tloczkow do smarowania pinow to naprawde nie mam pytan.....
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#24 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 1031 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:51, 03.02.2020

Ja używam ATE Plastilube. Dziś robiłem profilaktykę zacisków, bo jak wiadomo, w VIII bywają problemy z tylnymi zaciskami. Ostatnio zaglądałem do nich jakoś chyba rok temu. Nic a nic się gumeczkom nie dzieje, póki co wszystko działa cacy :)

Tapniynte ze szajsunga
  • 0
Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek
Moja "Czarnula" http://www.accordklu...nula-kulawego/'

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"

#25 megipan

megipan
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:29, 04.02.2020

Do pinów prowadnic  na sworznie należy użyć smaru silikonowego syntetycznego wysokotemp . po oczyszczeniu jak i otworów w jarzmie który jest odporny na temp. i nie działa agresywnie na gumę , w zasadzie jest to ten sam montażowy do tłoczków , nie jest to ten sam który stosuje się przeciw piskom [pasta ] na styk klocek cylinderek ani jak niektórzy zalecają styk prowadnice klocki , jarzmo , te miejsca powinny być oczyszczone ,nałożenie smaru powoduje z czasem  wytarcie i luz , smar zbiera syf powstaje pasta ścierna , niektóre zaciski hondy posiadają takie blaszki z twardej stali na prowadnice które są wymienne z kompletem klocków , jest tylko tarcie na nich są wymienne , zacisk nie dostaje w tyłek.


  • 0

#26 gregor77

gregor77
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:04, 05.02.2020

zapytalem w ubiegłym roku o to w Brake Parts , poniżej odpowiedź:

„.. do prowadnic zalecamy ATE Bremszylinder, ponieważ stosowanie ATE Plastilube może powodować pęcznienie gumowych osłon prowadnic.
(Na tylne blachy klocków można stosować ATE Plastilube.)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#27 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2580 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 01:02, 06.02.2020

U mnie do prowadnic zamiennie pe i plastilube lub te tar ceratec i na tyle złożonych kompletów nigdy nie było problemu. U mnie sprawdzam wszystko co pół roku bo tyle wytrzymują klocki i zarówno w acco jak i wcześniej w preli zero problemów. Również klienci którzy wracają po czasie nigdy nie mają problemów i wszystko działa ideolo

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, smarowanie zacisk

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq