Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czym smarowac piny zacisku?

VII smarowanie zacisk

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 ferby22

ferby22
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:42, 30.01.2020

Witam
 
Jak w temacie..
 
Czym smarujecie piny w zacisku? Te 2 pod gumowymi sprężynkowymi osłonkami?
 
Ja używałem do dziś bosch superfit 100. Ale część źródeł podaje, że jedynie na prowadnice klocków w których chodzą..inne, że i na te piny można dać. Wiec jestem ciekaw....Widziałem, że sporo osób używa 3m silocone pastę bezbarwny środek..
 
Ja po 2latach rozbierałem zacisk tył przy wymianie klocków i tarcz, sprawdzałem co i jak..wszystko chodziło pięknie płynnie w sumie bo tym Bosch'u, ale wyczyściłem i położyłem od nowa ten sam bosch superhit 100. Jedynie co, to zmienił kolor na czarny z żółtego po 2latach

Użytkownik ferby22 edytował ten post 20:44, 30.01.2020

  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 428 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:51, 31.01.2020

ATE Plastilube

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Administrator
  • 4874 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 79
Super

Napisano 20:43, 31.01.2020

bosch superfit jak najbardziej ok

albo 

permatex ceramiczny syntetyczny smar

 

najsensowniejszy wybór 


  • 0

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków pomiar bicia tarcz - pomoc przedzakupowa pełna diagnostyka HDS Opinie <<<--- KLik
wszystkie nowe i używane części do Twojej Hondy - zapraszam   

przekładki silników 6 7 i 8 gen


#4 ferby22

ferby22
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:51, 31.01.2020

ATE Plastilube

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

dzieki


bosch superfit jak najbardziej ok

albo 

permatex ceramiczny syntetyczny smar

 

najsensowniejszy wybór 

no wlasnie ten superfit po 2latach..dziala idealnie wiec chyba jest ok....przednie piny tez sie smaruje bo juz nie pamietam..a bede wymienial przod na dniach tez.


  • 0

#5 Marcin7

Marcin7
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:23, 01.02.2020

Jak nie masz smaru dedykowanego (z reguły dodawany do markowych tarcz lub dostępny w sklepach motoryzacyjnych) można też ratować się zwykłym smarem. Ważne żeby prowadnice dobrze oczyścić aby pracowały bez oporów, a środek smarujący zapobiega zapiekaniu się oraz nie dopuszcza wody. 


  • 0

#6 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2504 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 09:02, 01.02.2020

trzeba stosować smar który nie niszczy elementów gumowych, a przeważnie wszystkie smary i oleje niszczą gumę, więc nie ma co kombinować tylko stosować smary takie co wolek napisał.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#7 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5882 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 59
Super

Napisano 09:58, 01.02.2020

bosch superfit - najlepszy w sumie i nie ma co kombinować

 

permatex tak - tyle że duuuuuzo drozszy

 

cx80 ceramiczny do układów hamulcowych również- niewymywalny absolutnie przez wode

 

ATE plastilube absolutnie nie! guma puchnie po nim w oczach

 

A najgorsze co można zrobić to użyć miedzianego

 

 

ratowac to sie można i olejem kujawskim- jak najbardziej pomoże na chwilę - ale czy to o to tu chodzi?


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 Marcin7

Marcin7
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:23, 01.02.2020

trzeba stosować smar który nie niszczy elementów gumowych, a przeważnie wszystkie smary i oleje niszczą gumę, więc nie ma co kombinować tylko stosować smary takie co wolek napisał.


Miałem tu na myśli najpopularniejszy ŁT-43. Ten raczej destrukcji nie poczyni. Ale oczywiście należy stosować produkty, które są przewidziane do danych elementów. Bez dwóch zdań :)

Użytkownik Marcin7 edytował ten post 13:27, 01.02.2020

  • 0

#9 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2504 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 13:28, 01.02.2020

łt -43 to jest smar do łożysk, a tam nie ma elementów gumowych, więc krótko mówiąc poczyni destrukcje w gumowych elementach i to dość szybko.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#10 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 596 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:30, 01.02.2020

Właśnie ze są. Uszczelniacze gumowe. Łt43 gumy nie ruszy
  • 0
Najlepiej żyć w milczeniu...

#11 Marcin7

Marcin7
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 01.02.2020

łt -43 to jest smar do łożysk, a tam nie ma elementów gumowych, więc krótko mówiąc poczyni destrukcje w gumowych elementach i to dość szybko.


A w przegubach przypadkiem nie ma smarów litowych?
  • 0

#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1489 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 37
Super

Napisano 16:09, 01.02.2020

W jednym z aut używałem smaru łt43 z orlenu i gumki spuchły i sparciały po kilku latach. Teraz używam smar silikonowy gdyż jest bardzo gęsty ale przy okazji płynny-lejący dzięki czemu wycisza prowadnice zacisków.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 16:10, 01.02.2020

  • 0

#13 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2504 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 17:30, 01.02.2020

Właśnie ze są. Uszczelniacze gumowe. Łt43 gumy nie ruszy

pewnie mówisz o simeringach które są wykonane ze specjalnej gumy olejoodpornej, zwykłą gumę na pewno ruszy bo to jest smar na bazie ropopochodnej, poza tym łt43 to jest tak słaby smar że szkoda się o nim rozpisywać, potrafi się zbrylić i stracić swoje właściwości po paru latach, robię w ciężarówkach to wiem jakie to jest badziewie, w życiu bym tego nigdzie nie zastosował, chyba że zmienili skład tego smaru bo gdzieś od 10 lat już go nie stosuje.
 


Użytkownik Maxell edytował ten post 17:33, 01.02.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#14 Marcin7

Marcin7
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:58, 01.02.2020

Nie broniąc wcale "towotu" bo tak to się kiedyś nazywało ten smar ma swoje przeznaczenie i warunki pracy określone w karcie charakterystyki. Pisząc kilka postów wyżej zastosowałem sformułowanie "ratunkowo" czyli w moim rozumieniu stosować w ostateczności, lub jak napisał Seth w tym samym sensie dać olej do kotleta jako alternatywa.  W motoryzacji faktycznie ŁT-43 może mieć marginalne zastosowanie. Aczkolwiek dalej jest to środek smarny i to dość popularny. Zastosowane osłony gumowe prowadnic bywają również różnej jakości i może się zdarzyć, iż mimo zastosowania dedykowanego środka smarnego w krótkim czasie stracą swoje właściwości czyli przede wszystkim elastyczność. Tak samo dzieje się w przypadku osłon przegubów. 

 

Stosujmy więc środki zgodnie z ich przeznaczeniem. Ale jeśli trafi się taka "sytuacja podbramkowa" to może takie dyskusje pomogą wybrać najlepszą alternatywę, która nie nie spowoduje zniszczenia elementów współpracujących, a może będzie właśnie takim kołem ratunkowym na jakiś czas.


  • 0

#15 ferby22

ferby22
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:28, 02.02.2020

bosch superfit - najlepszy w sumie i nie ma co kombinować

 

permatex tak - tyle że duuuuuzo drozszy

 

cx80 ceramiczny do układów hamulcowych również- niewymywalny absolutnie przez wode

 

ATE plastilube absolutnie nie! guma puchnie po nim w oczach

 

A najgorsze co można zrobić to użyć miedzianego

 

 

ratowac to sie można i olejem kujawskim- jak najbardziej pomoże na chwilę - ale czy to o to tu chodzi?

 

Czyli nie zmieniam jade na superfix..Ate plastilube jak patrze to raczej jest od wibracji..smaruje sie na plecki klocka i na prowadnice w jarzmie..nie na piny


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, smarowanie zacisk

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq