Skocz do zawartości


RODO w HAKP

malowanie pokrywy zaworów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:49, 21.06.2010

witam. Malował ktos w swoim samochodzie pokrywe zaworów pod kolor autka.chciałbym wiedziec dokładnie krok po kroku jak dobrze to zrobic zeby sie farba nie odparzyła?? jakie podkłady co zrobic z oryginalnym pokryciem pokrywy? fotki wykonanej roboty mile widziane :mrgreen:
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:32, 21.06.2010

Popatrz tutaj:
http://hondateam.pho...wtopic.php?t=96
  • 0

#3 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:04, 21.06.2010

Jeśli stara farba Ci się łuszczy to usuń ją jakimś środkiem do usuwania farby tak jak w tym temacie co wkleił Ci Glinuś. Jeśli Ci się nie łuszczy nic to zmatuj całą najlepiej włókniną ścierną bordową (odpowiada papierowi 240), później przetrzyj ciemno szarą ( odpowiada to wodnej 800). Czemu włóknina a nie papier? Robisz na sucho i nie bawisz się w wodnika no i zdecydowanie łatwiej dotrzeć w zakamarki. Później oczywiście całość odtłuścić, i ze dwie warstwy podkładu epoxydowego. Ważne aby podkład epoxydowy nakładać cienkimi warstwami. Najlepiej aby udało się dostać podkład w systemie "mokro na mokro" wtedy nie trzeba będzie go matować tylko można praktycznie od razu pomalować bazą. Czekasz tylko aż podkład zrobi się matowy- zależy od podkładu może to być 20 a może 45 min. No i dalej jak już tradycyjnie metalic- kładziesz bazę i na to lakier. Wielkiej filozofii nie ma- ważne jest tylko zastosowanie podkładu epoxydowego.
Jeśli chcesz to robić sprayem to od razu napiszę- daj sobie spokój :-)
  • 0

#4 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:04, 21.06.2010

:k Natepny... co wy wszyscy z tym VHT od razu...

Zrób tak:
Naucz się malować sprayem
Wypiaskuj
Przetrzyj papierkiem ściernym
Odtłuść
Kup puszke farby do wysokich temperatur ( ja miałem firmy... jakieś tam Den Braven i kosztowała po jakies nie całe 20 zeta za puszke 400 ml ) i nie daj sie wrobic w VHT które jest 2 razy droższe
Sprawdź czy umiesz malować sprayem
Malujesz
Malujesz
Malujesz
Malujesz
Jak dalej chcesz to malujesz ale myślę że 3-4 warstwy stykną z tym że te warstwy nakładaj cieniutko i nawet jak po 2 warstwie bedzie widac jeszcze pokrywke to nie przesadzaj
lepiej nałóż jedną warstwę wiecej
Wkładasz do pomieszczenia gdzie jest ciepło, bardzo ciepło
Jak już wyschnie nakładasz drobiniutki papier ścierny na jakąś kostke i szlifujesz napisy
Myjesz pokrywke z brudów i kurzów
i... efekt



Dołączona grafika
Dołączona grafika


Koniec imprezy, Dziekuję, Dobranoc :mrgreen:
  • 0

 


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:59, 22.06.2010

ja własnie nie chce sprayem chce pomalowac w kolor samochodu. dlatego pytam jakie podkłądy najlepiej dawac zeby mi sie farba nie odparzyła. no i odnosnie starego pokrycia własnie to nie wiedziałem czy całkiem ja sciągnąc czy tylko papierem sciernym, sladów odprysków nie ma idealnie trzyma ta farba co jest. a pytam bo nie wiedziałem czy gra jest warta zachodu czy to jednak syzyfowa praca? fajnie na chwile. i dzieki za pomoc wszystkim ale foto pomalowanych pokryw zaworów nadal mile widziane :mrgreen:
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:54, 22.06.2010

Kiedyś u mnie w pracy malowaliśmy malowałem pokrywe zaworów w taki sposób
-srutowanie
-podkład cynkowy
- na koniec srebny matalic

wszystko farbami proszkowymi a było to jakieś 2 lata temu i powiem szczerze że pare dni temu widziałem ten samochód i efekt był super
  • 0

#7 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:28, 14.03.2011

Zeby nie zakladac nowego tematu mam pytanie odnosnie malowanie oslony silnika do VIIgena (tej która wrzucam na zdjeciu). Matowic, odtluszczac i malowac? Nie bedzie to z tego plasiku odpadac , odpekiwac etc? I jaka farbe wtedy na ten zabieg sobie uszykowac ? :roll:

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us
  • 0

#8 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 14.03.2011

Glinuś pomalował i mu nie odpadało. Z tego co widziałem na spotach.
  • 0

#9 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:43, 14.03.2011

Farba jaka da rade to chyba kazda , ktora ma wlasciwosci odporne na wysokie temperatury? Bo typowej faby do plastiku odpornej na temperature nie moge nigdzie namierzyc :-/
  • 0

#10 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:59, 14.03.2011

BLiNK, ale przecież ta pokrywa jakoś szczególnie się nie grzeje. Normalna farba z podkładem na plastik powinna byc ok.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#11 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:10, 14.03.2011

Tak kolego, ona goraca nie jest ale jakies cieplo pochlania wiec lepiej jak to robic to wziac pod uwage jakies przekazywanie ciepla niz drapac to pozniej i robic jeszcze raz. Tylko farba temperaturowa na plastik chyba nieistnieje sama w sobie bo to sie mija z celem troche :?: Plastik i temperatura i zaczyna sie on topic :k Wiec zwyczajny spray uniwersalny z uwzglednieniem tej temperatury powinien dac rade :-)
  • 0

#12 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:15, 25.08.2011

BLiNK, stary kotlet ale może jeszcze aktualny. Pomalowałem normalnym podkładem do plastików a potem zwykłym matem Motipa. Nic nie odłazi.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#13 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:36, 25.08.2011

Widząc efekt tej powyższej pracy stwierdzam że jednak zrobię VHT.
  • 0

#14 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:17, 25.08.2011

Duszek, tylko delikanie z nią, bo bardzo długo schnie, a tak naprawdę utwardza się dopiero po porządnym wygrzaniu, najlepiej już pod maską. Ja sobie zrobiłem przez to parę kulfonów.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#15 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:38, 25.08.2011

Damy radę.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq