Ja się pytam tylko dlaczego znów ?? trzeci rok czytania o oponach imperial,chińskie oponki które testy zaliczają na końcu stawki :
43 miejsce na 50
49 miejsce na 51
48 miejsce na 50
41 miejsce na 53
Inne modele tak samo tragicznie wypadają.
https://www.reifenla...osport-2/#tests
Tak, plastikowe opony się nie zużywaja, wytrzymają i 80 tysięcy, te markowe zużywaja się szybciej zauważalnie,jedyny minus, o ile można to nazwać minusem heh,wole jednak bezpieczeństwo i krótką drogę homowania.
Do tego poczytaj czym są opony XL i hit tygodnia: łożyska szybciej padły z powodu 17 calowych kół i ich wagi oraz zbyt wysokiego ciśnienie w kołach... Wolę już naprawdę czytać o hyundai i Mazdzie w dieslu.
Odważnie mając Niemieckie tablice jazdy na niehomologowanym rozmiarze, tuv na OEM rozmiarze to jedno, dociekliwy policjant lub kolizja i będą ich interesować Twoje imperiale niestety to drugie, nie życzę Tobie szczerze rozbicia komuś fury za grube €€€, bo wtedy to pierwsze co robią szukają partypacji w kosztach poprzez Twoje błędy,a chory wzrost cen naprawdę wszyscy powariowali i szukają tylko sposobu żeby zapłacić/ wypłacić jak najmniej, jeszcze pięć lat temu bym o tym nawet nie pisał.
Spoko, temat opon jest nam znany, każdy niech sam postępuje według swojej intuicji oraz doświadczenia w latach spędzonych za kierownicą 😉 Mimo wszystko, dziękuję Tobie za życzenia oraz za twój pogląd do sprawy.
Skoro posiadam trzeci sezon te opony, to naturalną rzeczą jest, że zdaję relację z ich użytkowania, milczenie w tym przypadku byłoby jednak niestosowne.
Odkąd z tyłu wymieniłem tarcze hamulcowe na nowe wraz z klockami, z przodu dałem nowe klocki, auto też znaczenie lepiej hamuje i wyraźnie to czuję, wytrącając szybko prędkość przy nagłym hamowaniu.
Owszem, masz zapewne rację, w testach te opony nie wypadły najlepiej, tylko pamiętajmy, testy to jedno, a rzeczywistość i konkretny model auta to drugie, jakoś też nie wyskoczyły bąble na bokach, koła nie biją i nie drga kierownica ani przy hamowaniu, czy też jeździe ponad 200 km/h tam gdzie można, czyli w Niemczech, więc jest jak jest, co tu dużo mówić.
Jest takie przysłowiowie: nie strasz nie strasz, bo się ze...sz, nie piszę tego złośliwie, tylko jako taką dygresję do tego, jak wszystko przedstawiasz odnośnie tej kwestii negatywnie😉😄
"To już wolę czytać o Maździe czy Hyundaiu", takie conajmniej dziwne masz kolego podejście w tej kwestii. Bo co w tym jest złego mówiąc nawiasem, że Mazda jako jedyna prawie wypuszcza na rynek diesla w miękkiej hybrydzie w sześciu cylindrach, który jest w miarę prosty konstrukcyjnie, a Hyundai z kolei ma silnik, który jest dobry pod gaz?? Dodatkowo gwarancje odpowiednio 6 i 5 lat.
Co w tych kwestiach Honda robi, ano nic, pokazuje nam środkowy palec, tak mówiąc nawiasem... Diesle jeszcze mimo wszytko mają sens, jak ktoś robi długie trasy.
Mało tego, nowy Civic ceną szokuje, ale w negatywnym tego słowa znaczeniu, dokładasz do jego ceny 10-15 tysięcy Euro i masz porządnego suva z zasięgiem około lub ponad 1000 kilometrów, który może być i niewykluczone, że będzie hitem sprzedaży, sam być może zdecyduję się na niego, bo Honda w tym zakresie nic ciekawego nie ma w ofercie...
Wracając jednak do tematu z racji tego, że nawet z uwagi na parametry tej opony (do 240 km/h), przy szybkiej jeździe w zakrętach auto nie pływa tak, jak na zwykłych 16 tkach, to też jest jak dla mnie plus, ja tylko przypuszczam, że może przez większy i szerszy rozmiar opony plus jej twardość i większą oraz cięższą felgę, łożyska uległy przyspieszonemu zużyciu, ale może się mylę...
Jak kupowałem te opony, to w opisie w sklepie pod tym rozmiarem co do akceptacji przez stacje diagnostyczne w Niemczech było napisane, żeby skonsultować ten rozmiar, czy wolno go mieć, czy nie. Więc, to też takie nie do końca pewne, że jest ten rozmiar zabroniony tutaj, oficjalnie niby nie można, ale realnie możnaby być może to inaczej zinterpretować.
Bo dziwne zaiste jest to, że w USA można na tym rozmiarze opony jeździć, a w Europie nie. To na jakiej podstawie Dekra to stwierdza, że taki rozmiar jest niedopuszczony w DE do użytku?
To tu jest inny asfalt oraz na przykład inne powietrze, czy jak?
Zobacz, jeżdżę cały czas do jednej Dekry na TÜV co dwa lata, do tej pory było ok, do świateł dziennych się nie czepiali a ostatnio jeden nadgorliwy zmierzył metrówką i powiedział, że dwa centymetry za bardzo jest w głąb i trzeba światła rozstawić o te dwa centymetry. Na trzech przeglądach nikomu to nie przeszkadzało, a na czwartym uparł się i zapisał, że trzeba to poprawić.
To samo z tylną tarczą hamulcową, dwa lata wcześniej mały rant na tylnej tarczy hamulcowej z powodu nie do końca równomiernego docisku klocka nie przeszkadzał nikomu, test hamulcowy wypadł dobrze, a teraz ostatnio już i do tego się doczepił pomimo tego, że w teście nie było dużej różnicy w sile równomiernego hanowania na tylnej osi, tak nawiasem mówiąc.
To dlatego też trochę dziwne też wydaje mi się to, że tak wygląda tu kestia z tym rozmiarem opony...