Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.4 turbodoładowanie

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#16 Kuba18p

Kuba18p
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 19.01.2020

Dzięki za szybką odpowiedź!!

Jest jakiś mniej kosztowny zabieg na ożywienie samochodu na niższych brotach ?

Jest, trzeba sprzedać i kupić turbo benzynę :-) sam przez wiele lat jeździłem tb i teraz czuję się jak grzyb zmieniając biegi przy 3 kRPM. Accord ma fajny bagażnik (mam trumniaka) i dlatego go kupiłem. A żeby wsadzić 20k+ w samochód warty 30k to trzeba być kolekcjonerem albo kochać Hondę bardziej niż żonę ;-) racjonalnych powodów nie ma :-)
  • 0

#17 magol

magol
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:siemianowice śląskie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:type-s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:36, 19.01.2020

Jezdziles Legendem? Ma to co prawda 300km, ale ja mialem srednie odczucia i serio dupy nie urywa ze startu. Skrzynia mocno kastruje te auta. Nawet glupie filmiki na youtubie to pokazuja. A kolejna sprawa ceny i dostepnosc czesci to juz nie poziom Accorda, choc jak ktos chce pchac trubo to pewnie mu to nie robi ;)

Wysłane z mojego *cenzura*ałeja PDwudziechy przy użyciu Tapatalka


  • 0

#18 magol

magol
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:siemianowice śląskie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:type-s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 19.01.2020

Soul, chodziło mi o to, czy warto wydawać 20 koła i w górę aby uzyskać 20 30 koni więcej?jak można mieć serię 300KM i wszystko jest pod to przygotowane.jezdzilem 3.7 V6 i porównując serię 2.4 to niemów że nye na różnicy.
  • 0

#19 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1663 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:za mało
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 38
Super

Napisano 16:20, 19.01.2020

Soul, chodziło mi o to, czy warto wydawać 20 koła i w górę aby uzyskać 20 30 koni więcej?jak można mieć serię 300KM i wszystko jest pod to przygotowane.jezdzilem 3.7 V6 i porównując serię 2.4 to niemów że nye na różnicy.

Nigdzie nie napisałem, że nie ma różnicy, po prostu po takiej mocy spodziewałem się większego zaskoczenia. Ja jeździłem KB1, choć moc prawie taka sama. 

 

Czy warto? jasne, że nie choć widać to nasze zdanie, druga sprawa piszemy poza tematem ;-) 


  • 0

#20 FairFaX

FairFaX
  • Klubowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:200+ ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 19.01.2020

No niby tak, ale 300 KM z NA i 300 KM z np. Turbo jest nie do porównania, bo turbosetup zjada momomentem.

W przypadku kompresora, jest troche inaczej - bo przebiegi krzywych są inne, ale NA i dołądowanie ciężko porównać po samych cyferkach.

 

Jest też druga strona medalu - niemodzony furman bedzie duzo bardziej niezawodny niz grzebany.


  • 0

#21 muzyczka

muzyczka
  • Moderator
  • 2910 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:33, 29.01.2020

Witam,
Szukałem, ale nie znalazłem więc piszę.
Jak wygląda sprawa z turbosprężarką do tego silnika ?
Ile można wyciągnąć z auta?
Jaki koszt i co trzeba przy okazji zrobić żeby to miało ręce i nogi?
Czy po takim zabiegu auto będzie paliło mniej przez założenie turba?
I ostatnie najważniejsze pytanie.. czy jest sens w ogóle? Auto używam codziennie, nie chcę z niego zrobić wyścigówki tylko poprawić osiągi.

Dzięki z góry !

Marek,  300 kucy to max bez rozbierana silnika , są gotowe e zestawy do tego silnika ,ale jak piszą koledzy .. na sprzedaż jest 7 gen w turbo za 26 tys i nikt tego nie chce kupić, bo modzone . Co do szpery to jest rozwiązanie, ale kosztuje to jakieś  6 tys...Kupujesz inne auto, mała modyfikacja za 3 tys i masz 400-500 kucy


  • 0

#22 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 1118 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 27
Super

Napisano 17:50, 29.01.2020

A jakby wrzucić inną skrzynię, do której istnieją szpery? Albo same bebechy zmienić? Jest to wykonalne?


  • 0
Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek
Moja "Czarnula" http://www.accordklu...nula-kulawego/'

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"

#23 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 609 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:01, 29.01.2020

Będzie ciezko
  • 0
Najlepiej żyć w milczeniu...

#24 komandoskiel

komandoskiel
  • Klubowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Niemcy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:44, 02.02.2020

Witam A co powiecie o tym? https://www.ebay.com/itm/272719337649
  • 0

#25 jafa

jafa
  • Klubowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Opole/Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:245KM / 284Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:29, 02.02.2020

Marek,  300 kucy to max bez rozbierana silnika , są gotowe e zestawy do tego silnika ,ale jak piszą koledzy .. na sprzedaż jest 7 gen w turbo za 26 tys i nikt tego nie chce kupić, bo modzone . Co do szpery to jest rozwiązanie, ale kosztuje to jakieś  6 tys...Kupujesz inne auto, mała modyfikacja za 3 tys i masz 400-500 kucy

Widziałem tego Accorda 7  turbo za 26tys, był na zlocie "Osaka" Ralfi go stroił później. Tam nikt nic nie wie ,czy zakuty, brak wykresu z hamowni.Koputer pod nogami pasażera ,kable wiszą . Za 10 Tys bym nie kupił chyba  


  • 0

#26 93karol

93karol
  • Moderator
  • 2697 postów
  • Skąd:STW/TBG
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS-V
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 27
Super

Napisano 16:45, 02.02.2020

Widziałem tego Accorda 7  turbo za 26tys, był na zlocie "Osaka" Ralfi go stroił później. Tam nikt nic nie wie ,czy zakuty, brak wykresu z hamowni.Koputer pod nogami pasażera ,kable wiszą . Za 10 Tys bym nie kupił chyba  

Jest dobrze znany ten naped w Wawie, a auto samo w sobie strasznie zapuszczone...  tam raczej tylko zawartosc komory jest warta zainteresowania.

 

Ale wracając k24 300km bez otwierania.... no trochę nie doceniacie tych Silników na turbo. dobrze zrobione setupy to na starcie maja 300-320Koni.

Silnik Paroovy jesli dobrze pamietam bez kuciny prawie 400 pokazał..

 

a Może kojarzycie ATR z k24 pod macha kila lat temu? z moim informacji wynika ze to kute nie bylo a 400 było i jezdził ponad 3sezony na tej mocy. Kwestia odpowieniego dobrania komponentow no i Tunera.


  • 0

#27 FairFaX

FairFaX
  • Klubowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:200+ ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:11, 02.02.2020

Z jednej strony masz racje, że silniki K serii są dosyć wytrzymałe, ale zdarzały się, że nawet seryjne motory umierały.

 

Jak jest z głową zrobione, na dobrych częściach, dobrze wystrojone to powinno chodzić i do 400km i to długo.

W turbo jest jeden zasadniczy "problem", jak się coś spieprzy (wastegate, blowoff, itp) to latwo przeladować motor i wtedy draka. Dla tego dobrze komponenty to klucz do sukcesu - ale to taniości to nie łatwo zrobić.

Między innymi z tego powodu zrezygnowałem z turbo na rzecz kompresora - który jest dużo bardziej niezawodnym rozwiązaniem (mimo, że daje mniejszy potencjał mocy przy podobnym doładowaniu).

 

Druga kwestia też ile i jak jeżdzone i jak serwisowane.


  • 0

#28 FairFaX

FairFaX
  • Klubowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:200+ ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 02.02.2020

Witam A co powiecie o tym? https://www.ebay.com/itm/272719337649

Mi to nie jest dedykowany zestaw, bedzie wymagal sporo zabawy, czy to z orurowaniem czy to innymi rzeczami. Chlodnica oleju wielka - wydaje mi sie niepotrzebna do softa, ale do wiekszych mocy juz tak - ale tutaj wymagane jest doswiadczenie w doborze, bo znam przypadek "zbyt efektywnego" chlodzenia oleju i olej byl "niedogrzany".

Na pewno srednio podejdzie do VIII. W K24Z3 jest z jednym wyjściem, wieć na pewno kolektor wydechowy nie podejdzie, wiec już jeden element układanki wypada.

 

Podsumowując, chyba lepiej cos samemu złożyć z komponentów dostepnych na rynku niż isć w kit, z którego pewnie polowa nie będzie sie nadawała.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq