Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

2.4 turbodoładowanie

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#16 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 16:20, 19.01.2020

Soul, chodziło mi o to, czy warto wydawać 20 koła i w górę aby uzyskać 20 30 koni więcej?jak można mieć serię 300KM i wszystko jest pod to przygotowane.jezdzilem 3.7 V6 i porównując serię 2.4 to niemów że nye na różnicy.

Nigdzie nie napisałem, że nie ma różnicy, po prostu po takiej mocy spodziewałem się większego zaskoczenia. Ja jeździłem KB1, choć moc prawie taka sama. 

 

Czy warto? jasne, że nie choć widać to nasze zdanie, druga sprawa piszemy poza tematem ;-) 


  • 0

#17 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:26, 19.01.2020

No niby tak, ale 300 KM z NA i 300 KM z np. Turbo jest nie do porównania, bo turbosetup zjada momomentem.

W przypadku kompresora, jest troche inaczej - bo przebiegi krzywych są inne, ale NA i dołądowanie ciężko porównać po samych cyferkach.

 

Jest też druga strona medalu - niemodzony furman bedzie duzo bardziej niezawodny niz grzebany.


  • 0

#18 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 13:33, 29.01.2020

Witam,
Szukałem, ale nie znalazłem więc piszę.
Jak wygląda sprawa z turbosprężarką do tego silnika ?
Ile można wyciągnąć z auta?
Jaki koszt i co trzeba przy okazji zrobić żeby to miało ręce i nogi?
Czy po takim zabiegu auto będzie paliło mniej przez założenie turba?
I ostatnie najważniejsze pytanie.. czy jest sens w ogóle? Auto używam codziennie, nie chcę z niego zrobić wyścigówki tylko poprawić osiągi.

Dzięki z góry !

Marek,  300 kucy to max bez rozbierana silnika , są gotowe e zestawy do tego silnika ,ale jak piszą koledzy .. na sprzedaż jest 7 gen w turbo za 26 tys i nikt tego nie chce kupić, bo modzone . Co do szpery to jest rozwiązanie, ale kosztuje to jakieś  6 tys...Kupujesz inne auto, mała modyfikacja za 3 tys i masz 400-500 kucy


  • 0

#19 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 17:50, 29.01.2020

A jakby wrzucić inną skrzynię, do której istnieją szpery? Albo same bebechy zmienić? Jest to wykonalne?


  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#20 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:01, 29.01.2020

Będzie ciezko
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#21 Guest_komandoskiel_*

Guest_komandoskiel_*
  • Guests

Napisano 10:44, 02.02.2020

Witam A co powiecie o tym? https://www.ebay.com/itm/272719337649
  • 0

#22 jafa

jafa
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Opole/Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:312KM / 311Nm N/A
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:29, 02.02.2020

Marek,  300 kucy to max bez rozbierana silnika , są gotowe e zestawy do tego silnika ,ale jak piszą koledzy .. na sprzedaż jest 7 gen w turbo za 26 tys i nikt tego nie chce kupić, bo modzone . Co do szpery to jest rozwiązanie, ale kosztuje to jakieś  6 tys...Kupujesz inne auto, mała modyfikacja za 3 tys i masz 400-500 kucy

Widziałem tego Accorda 7  turbo za 26tys, był na zlocie "Osaka" Ralfi go stroił później. Tam nikt nic nie wie ,czy zakuty, brak wykresu z hamowni.Koputer pod nogami pasażera ,kable wiszą . Za 10 Tys bym nie kupił chyba  


  • 0

#23 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 16:45, 02.02.2020

Widziałem tego Accorda 7  turbo za 26tys, był na zlocie "Osaka" Ralfi go stroił później. Tam nikt nic nie wie ,czy zakuty, brak wykresu z hamowni.Koputer pod nogami pasażera ,kable wiszą . Za 10 Tys bym nie kupił chyba  

Jest dobrze znany ten naped w Wawie, a auto samo w sobie strasznie zapuszczone...  tam raczej tylko zawartosc komory jest warta zainteresowania.

 

Ale wracając k24 300km bez otwierania.... no trochę nie doceniacie tych Silników na turbo. dobrze zrobione setupy to na starcie maja 300-320Koni.

Silnik Paroovy jesli dobrze pamietam bez kuciny prawie 400 pokazał..

 

a Może kojarzycie ATR z k24 pod macha kila lat temu? z moim informacji wynika ze to kute nie bylo a 400 było i jezdził ponad 3sezony na tej mocy. Kwestia odpowieniego dobrania komponentow no i Tunera.


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#24 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:11, 02.02.2020

Z jednej strony masz racje, że silniki K serii są dosyć wytrzymałe, ale zdarzały się, że nawet seryjne motory umierały.

 

Jak jest z głową zrobione, na dobrych częściach, dobrze wystrojone to powinno chodzić i do 400km i to długo.

W turbo jest jeden zasadniczy "problem", jak się coś spieprzy (wastegate, blowoff, itp) to latwo przeladować motor i wtedy draka. Dla tego dobrze komponenty to klucz do sukcesu - ale to taniości to nie łatwo zrobić.

Między innymi z tego powodu zrezygnowałem z turbo na rzecz kompresora - który jest dużo bardziej niezawodnym rozwiązaniem (mimo, że daje mniejszy potencjał mocy przy podobnym doładowaniu).

 

Druga kwestia też ile i jak jeżdzone i jak serwisowane.


  • 0

#25 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:18, 02.02.2020

Witam A co powiecie o tym? https://www.ebay.com/itm/272719337649

Mi to nie jest dedykowany zestaw, bedzie wymagal sporo zabawy, czy to z orurowaniem czy to innymi rzeczami. Chlodnica oleju wielka - wydaje mi sie niepotrzebna do softa, ale do wiekszych mocy juz tak - ale tutaj wymagane jest doswiadczenie w doborze, bo znam przypadek "zbyt efektywnego" chlodzenia oleju i olej byl "niedogrzany".

Na pewno srednio podejdzie do VIII. W K24Z3 jest z jednym wyjściem, wieć na pewno kolektor wydechowy nie podejdzie, wiec już jeden element układanki wypada.

 

Podsumowując, chyba lepiej cos samemu złożyć z komponentów dostepnych na rynku niż isć w kit, z którego pewnie polowa nie będzie sie nadawała.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq