- A ja proszę o pisanie w istniejących tematach:
http://www.accordklu...2004-22-i-ctdi/
Tematy połączyłem.
- Jak EGR w porządku to do wymiany/przeczyszczenia IMRC:
http://www.accordklu...-cdti/?p=955805
Lub kontrola samej turbosprężarki, w tym czy przypadkiem geometria nie stanęła.
DTC P1401:
- Niedostateczny przepływ EGR
UWAGA: Jeśli w tym samym czasie wskazywany jest DTC P1236 i DTC P1401, najpierw usunąć usterkę DTC P1236, a następnie sprawdzić występowanie DTC P1401.
1. Włączyć zapłon (II).
2. Zanotować te dane zatrzymane:
•Prędkość obrotowa silnika
•Szybkość jazdy
3. Skasować kody DTC za pomocą HDS.
4. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.
5. Wykonać TEST EGR w MENU INSPEKCJA używając HDS.
Czy wynik jest prawidłowy?
TAK - Przejść do 6.
NIE - Oczyścić wnętrze zaworu EGR i chłodnicy EGR, a następnie przejść do punktu 14.
Jeżeli wskazywany jest DTC P0223, wymienić zawór EGR, a następnie przejść do punktu 14.
6. Za pomocą HDS wykonać SPRAWDZANIE CIŚNIENIA DOŁADOWANIA w MENU INSPEKCJA.
Czy wynik jest prawidłowy?
TAK - Przejść do 7.
NIE - Przejść do 9.
7. Przeprowadzić kilkuminutową jazdę próbną w zakresie zanotowanych danych zatrzymanych.
8. Za pomocą testera HDS sprawdzić STAN OBD pod względem obecności DTC P1401 w MENU DTC.
Czy na ekranie został wyświetlony komunikat NEGATYWNY?
TAK - Przejść do 9.
NIE - Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY jest to usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 7 i sprawdzić ponownie.
9. Wyłączyć zapłon.
10. Sprawdzić, czy przewód podciśnienia sterowania turbosprężarką nie jest poluzowany lub uszkodzony:
•Pompa podciśnienia i elektrozawór sterowania ciśnieniem doładowania
•Elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania i przepona sterująca ciśnieniem doładowania
Czy przewód jest dobry?
TAK - Przejść do 11.
NIE - Naprawić lub wymienić wadliwe przewody elastyczne, następnie przejść do punktu 14.
11. Odłączyć przewód podciśnienia (A) od elektrozaworu (B) sterującego ciśnieniem doładowania i podłączyć pompkę/wskaźnik podciśnienia © do elektrozaworu.
12. Włączyć zapłon i wytworzyć podciśnienie w przewodzie elastycznym.
Czy działa przepona sterująca ciśnieniem doładowania?
TAK - Wymienić elektrozawór sterowania ciśnieniem doładowania, następnie przejść do punktu 14.
NIE - Przejść do 13.
13. Wymienić zespół turbosprężarki.
14. Podłączyć wszystkie złączki i przewody elastyczne.
15. Włączyć zapłon (II).
16. Wyzerować ECM za pomocą HDS.
17. Przeprowadzić kilkuminutową jazdę próbną w zakresie zanotowanych danych zatrzymanych.
18. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P1401, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach zaworu EGR, elektrozaworu sterowania ciśnieniem doładowania oraz modułu ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Przejść do 19.
19. Za pomocą testera HDS sprawdzić STAN OBD pod względem obecności DTC P1401 w MENU DTC.
Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?
TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n
NIE - Jeśli wyświetlany jest komunikat NEGATYWNY, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach zaworu EGR, elektrozaworu sterowania ciśnieniem doładowania oraz modułu ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 17 i sprawdzić ponownie.