Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Długo kręci, szarpie,kopci, nie odpala,gaśnie,brak mocy itp P2004 2.2 i-ctdi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
389 odpowiedzi w tym temacie

#76 1jarcio

1jarcio
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:19, 04.12.2015

Tak dokładnie powyżej zachowuje się normalnie, a zastanawia mnie fakt czemu przy pominięciu owego zaworu auto jedzie normalnie tj. powiedzmy od 1900-2000 rpm i jakie skutki mogą być przy takim połączeniu.

Pozdrawiam


Użytkownik 1jarcio edytował ten post 14:20, 04.12.2015

  • 0

#77 pxx1

pxx1
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Skąd:Siemiatycze
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:192
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cn1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:23, 04.12.2015

Niemozliwe, zeby po ominięciu gruszki w całym zakresie obrotów silnik miał pełną moc. Gruszka steruje zmienną geometria w turbinie wiec jesli nie pracuje to cisnienie doładowania nie jest osiagane. Jesli chcesz podjąc sie wysterowania sztangi turbiny to mogę napisac Ci jak to się robi. A jak nie to jedz do zakładu ktory Ci tubo  regenerowal i niech poprawnie ustawia sztangę.


  • 0

#78 1jarcio

1jarcio
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:43, 05.12.2015

Niemozliwe, zeby po ominięciu gruszki w całym zakresie obrotów silnik miał pełną moc. Gruszka steruje zmienną geometria w turbinie wiec jesli nie pracuje to cisnienie doładowania nie jest osiagane. Jesli chcesz podjąc sie wysterowania sztangi turbiny to mogę napisac Ci jak to się robi. A jak nie to jedz do zakładu ktory Ci tubo  regenerowal i niech poprawnie ustawia sztangę.

Tak masz rację auto nie jest takie jak było wcześniej i nie ciągnie w pełnym zakresie ale jest różnica po ominięciu nie duża ale jest. Wracając do setna sprawy , byłbym bardzo wdzięczny gdybyś napisał jak wysterować sztangę bo chciałbym to zrobić sam, a jak nie dam rady to wówczas pojadę do człowieka, który regenerował turbo choć on mówi, że sztangi nie ruszał.

Pozdrawiam i zgóry dziękuję za zainteresowanie tematem.


  • 0

#79 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:00, 05.12.2015

Po regeneracji zawsze się ustawia gruszkę na stanowisku i oddaje turbo już wyregulowane no chyba że robi to ktoś w garażu bez odpowiedniego stanowiska.Sprawdzić możesz płynność poruszania sztangi pompką podciśnienia.


  • 0

#80 1jarcio

1jarcio
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:23, 05.12.2015

Dzwoniłem do człowieka który regenerował i mówił że sprawdzał ja na stanowisku. Jest jednym z lepszych w Olsztynie ale różnie to bywa. Dziś tak sobie jeździłem jeszcze i zauważyłem, że auto zaczyna tak delikatnie ciągnąć od około 1600rpm a później od 2500rpm jest strzał i ciągnie tak jak powinno. Najdziwniejsze jest ze gdy dawałem do regeneracji wszystko byli ok tzn dobrze się zbierał, a po juz nie wiec faktycznie może ta sztanga jest do regulacji.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik 1jarcio edytował ten post 13:30, 05.12.2015

  • 0

#81 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:30, 05.12.2015

A co sie dzieje gdy juz zacznie ciągnąć i nagle odpuścisz gaz, nie słychać przy tym charczenia i odbijania powietrza w filtrze?
  • 0

#82 1jarcio

1jarcio
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:17, 05.12.2015

A co sie dzieje gdy juz zacznie ciągnąć i nagle odpuścisz gaz, nie słychać przy tym charczenia i odbijania powietrza w filtrze?

 

Sparwdziłem i żadnych odgłosów dziwnych nie ma po odjęciu gazu ale za to jest takie charczenie przy dodawaniu gazu gdy dostaje moc coś ala chrobotanie i poźnie już tego nie ma a auto ciągnie dalej.


  • 0

#83 pxx1

pxx1
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Skąd:Siemiatycze
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:192
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cn1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:07, 05.12.2015

e31c96d80ffc.jpg

Zaczynasz od poluzowania zaznaczonej na czerwono kontry. Śruba regulacyjna która wydłuża lub skraca długość sztangi jest zaznaczona na żółto. Kręcisz zaznaczonym na żółto pokrętłem, wydłużając sztangę, maksymalnie ile się da ( wtedy ogranicznikiem dla zmiennej geometrii będzie ogranicznik w turbo ) Następnie kręcisz żółtą śrubą do momentu aż sztanga zacznie wciągać zaznaczoną na zielono dzwignię (to dzwignia od vnt) TAK ABY OGRANICZNIKIEM BYŁA SZTANGA A NIE OGRANICZNIK KTORY JEST W TURBO! Musisz dobrze wyczuć moment wciągania zielonej dzwigni, ma to być minimalny ruch. Jak juz wyczujesz ten moment to wtedy tylko dokręć kontre i powinno być ok. Mam nadzieje, że w miarę zrozumiale to napisalem :) MIlej zabawy :) Z tego co napisałes to troche to chrobotanie mnie niepokoi...


Użytkownik pxx1 edytował ten post 19:08, 05.12.2015

  • 0

#84 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 05.12.2015

Masz zle zmontowana geometrie lub wstawiony zly wirnik. Nie baw sie z tym i oddaj te turbo do poprawki. Charczenie to zbyt mocno uchlone lopatki w geometrii. Tak z ciekawości, ile kosztowała regeneracja?
  • 0

#85 pxx1

pxx1
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Skąd:Siemiatycze
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:192
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cn1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:31, 05.12.2015

Zle zmontowana geometrie? Ciekawe w jaki sposób można tam cos zle zmontowac? Robiłem to wieloktrotnie i nie da sie tam nic źle złożyć.


  • 0

#86 1jarcio

1jarcio
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:16, 05.12.2015

No praca przy regulacji sztangi nie wygląda aż tak na skomplikowaną ale nie wiem czy ruszać skoro kolega "madazaw" pisze żeby oddać do poprawy. Koszt regeneracji to 950zł i moja robocizna tzn wyjęcię i wstawienie jej.


  • 0

#87 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:52, 06.12.2015

950zl to cena taka sobie, ale ok. Po co sie grzebac z regulacją, która wg mnie nic ciekawego nie wniesie. Tam jest błąd w środku, geometra za mocno sie wychyla i hamuje wirnik, juz mialem takie sytuacje. Dałeś 950 to masz mieć gotowy produkt do montazu, a nie jakiś połprodukt do regulacji. Oddawaj ja, a jak nie chcą robic to niech oddają kasę i przywracają do stanu sprzed naprawy. Jeśli bedziesz potrzebował to napisze ci gdżie ja wysłać, do sprawdzonego zakładu, w którym pracują normalni ludzie i wcale drożej ani gorzej nie będzie. Nie daleko olsztyna.
W tym miejscu chciałbym wszytkich wyczulić na takie tematy: ludzie nie dajcie sie dymać tym wszystkim fachowcom, jeśli mówia ze zrobią a nie robią i nie działa to czy tamto to zwrot kasy i uderzajcie do kogoś kto potrafi. Czytam te posty na forum i tu co drugi jest o tym jak warsztat czegoś nie potrafi zrobic albo zasłania sie "ten typ tak ma". Pytam ...co to ku..wa byc?
  • 0

#88 1jarcio

1jarcio
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:08, 06.12.2015

Chyba innego wyjścia nie ma jak tylko jechać do człowieka żeby poprawił to. Tylko najgorsze jest to, że trzeba będzie ją wytargać z auta i ponownie zamontować no i oczywiście znów oliwa nowa, a bez kanału to cieżka robota.

Powiedz jakich argumentów użyć przy oddawaniu jej do poprawy.


Użytkownik 1jarcio edytował ten post 11:17, 06.12.2015

  • 0

#89 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 06.12.2015

Brak mocy, charczenie, zle działajæca regulacja vtg. Jeśli pan regenerator postawi sie mocniej to bez patyczkowania, zwrot kasy. Oliwy nie zmieniaj, przecież sie nie zużyła, kasa w piach. Tylko pamietaj..zanim ja zaczniesz reklamowac musisz byc pewny SWOJEJ roboty i tego ze wszystko dobrze zmontowałeś. Jeszcze jedno, napisz czemu ją regenerowałeś.
  • 0

#90 1jarcio

1jarcio
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:46, 06.12.2015

Regenerowałem z uwagi na to że miałem problem bo przy mocnym wciśnięciu w gaz ale tylko na biegach 1,2 czasami na 3 przy redukcji miałem odcinkę i totalny brak mocy - czyli przeładowanie i ta usterka została usunięta i jest już dobrze. Po demontażu człowiek, który naparawiał powiedział, że cieło ponieważ wykręciła się śrubka w tej geometrii i wadząc uszkodziła te łopatki i została wymieniona.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq