Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Długo kręci, szarpie,kopci, nie odpala itp itd P2004 2.2 i-ctdi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#76 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 767 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:46, 10.12.2019

Jakby to była benzyna to był powiedział, że rozrząd przestawiony, ale dieslu, to chyba nie możliwe.

Straszne problemy masz z tym motorem. Możesz go pod kompa podpiąć i pojeździć, by popatrzeć co mu dolega?

 

 

Czy możecie kogoś mi polecić z Warszawy bądź okolic gdzie ze spokojem ducha będę mógł wstawić auto i odebrać naprawione? 

OSA Motors. Tam mój accord był serwisowany


Użytkownik podlez edytował ten post 22:51, 10.12.2019

  • 0

#77 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 23:03, 10.12.2019

Zrobiłem tak jak doradzałeś, wleciała dzisiaj listwa z 2008 i dalej dupa :(

Czujnik tez rozebrany i wyczyszczony, niestety zero poprawy.

Chyba czas na pompę ech, dzisiaj zauważyłem ze nawet na biegu jałowym nie chce się wkręcić na obroty trwa to strasznie długo :(

 

Rozcinałeś potencjometr gazu? czy jaki czujnik dokładnie czyściłeś? 

Odłączałeś wtyczkę od potencjometru? 

 

Mi to wygląda na typowe problemy z paliwem, także pompa lub zawór na niej, warto też tak jak napisałem wcześniej zrobić w kilka minut test przelewowy wtrysków. 

 

Błędów żadnych nie ma? "check" normalnie się zapala i gaśnie? 

 

Dokładnie, Wolek pisał mi też o OSA motors i jeszcze jakimś warsztacie.

 

Mam jeszcze jak byś chciał namiar do człowieka z Stoczek Łukowski, też ma pojęcie o tych silnikach, w tym rozrząd itd. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#78 Kondzix

Kondzix
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:43, 10.12.2019

Dzięki Panowie, jak z ta pompa nie wypali to postaram się umówić z OSA.

Czujnik czyściłem według manuala na forum, rozcinalem itd

Tez myślałem o rozrządzie, ale to się zaczęło dziać w trakcie „trasy” najpierw lekkie praktycznie niewyczuwalne poszarpywanie a później coraz gorzej i gorzej. Na desce zero błędów.

Podpinalem go pod kompa przez program PCMS CAN ale to raczej taki prymitywny twór ze można fiata punto tym zdiagnozować a nie silnik tego typu jedyny błąd jaki był to zaraz po zakupie bodajże egr ze się nie domykał coś takiego już nie pamietam dokładnie ale wszystko rozbierałem i czyściłem. Później już nic nie pokazywał. Próbowałem odpinać przepływomierz ale poza kontrolka check engine nic się nie zmieniło. Auto było u dwóch „mechaników” którzy sprawdzali właśnie pod kątem kompa, UPG, wtrysków i nic im nie wyszło nie wiem co to za jakaś technologia kosmiczna ze nikt nie umie tego zdiagnozować. Mam nadzieje, ze ta pompa załatwi temat.

Ogólnie szkoda mi tego auta, mam w domu teraz w sumie 3 diesle, owy przypadek, 2.0 bmw e90 143KM i 2.0 VW Passat b6 140KM. Powiem szczerze ze Honda bije na głowę swoją kultura pracy i osiągami (o ile jest sprawna) tutaj wspomniane. Nie wspomnę już o spasowaniu wnętrza i tak prozaicznej rzeczy jak chociażby dźwięk zamykania drzwi. Pomimo iż tamte może maja bardziej bogate i nowoczesne wyposażenie to Honda ma w sobie to coś i chciałbym znowu moc w nia wsiąść i cieszyć się jazda :)
  • 0

#79 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 00:15, 11.12.2019

OK, czyli jak rozumiem check normalnie się zapala po włączeniu zapłonu i gaśnie tak? 

Czy poza przepływomierzem odłączałeś wtyczkę od potencjometru? 

 

Zanim kupisz pompę zrób tak jak napisałem, zwykły test przelewowy, oraz obejrzyj dokładnie przewody od Turbo czy IC czy wszystko siedzi na swoim miejscu czy nie jest uszkodzone, do tego podciśnienia przy turbo jak i sam zawór:

 

http://www.accordklu...di-139700-0870/

 

Rozumiem że IMRC przedmuchałeś jakimś silikonem i wszystko pracuję jak ma? 

 

https://autotechnika...es-imrc-szelepe

 

 

Filtr paliwa jest dobrze założony? nikt odwrotnie przewodów nie założył ?? 

 

Filtr powietrza jest czysty bez plam oleju?(chodzi mi po głowie też sama turbina) doładowanie w czasie jazdy w ogóle jakieś jest? mam tu na myśli odczyt z elm, lub czy czujesz przy ok 2000 tyś obr że turbo działa i samochód wtedy lepiej przyśpiesza? 

 

 

Na spokojnie posprawdzaj to co napisałem, jak to nie pomoże to potem dalsze zakupy. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#80 Kondzix

Kondzix
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:42, 11.12.2019

Tak, check zapala się i gaśnie normalnie.

Wtyczkę odpinalem żeby wyjąc potencjometr na stół i go przekroić o ile o tym samym potencjometrze myślimy :)

Przewody podciśnienia jak i od turbo wyglądają okej, wszystkie siedzą sztywno i nie widać na nich uszkodzeń. Ogolnie cały silnik jest suchutki i taki nazwijmy to świeży wiec raczej nie przypuszczałem żeby to było coś tego typu jednak jak najbardziej wszystko sprawdziłem już na samym początku.

Co do czujników MAP, przepływka itd wszystko czyściłem specjalnym sprayem.

Wydaje mi się, ze nie ruszałem tego IMRC tzn ta klapę pod nim wyjmowałem o czyściłem ale samego czujnika czy to sterownika nie wiem jak to nazwać nie ruszałem. Szukałem na forum (pewnie słabo) jak to się czyści i znalazłem nawet Twój post z jakimś schematem i ze czyscisles nr 5 i 9 plus psikales w wężyki. Te czujniki się jakos rozbiera czy trzeba kroić i kleić? :)

Próbę zrobie, chociaż była robiona u mechanika, sprawdzał tez korekty i powiedział ze wszystko jest ok, chyba 1 wtrysk ma delikatny odchyl ale to taki w granicach normy.

Logow żadnych nie mam, tak jak pisałem pod spec komputerem nie była (chyba ze u mechaniora) spróbuje z tym IMRC i pompa - jak nie pomoże to się poddaje :(

Pytałeś jeszcze o filtr, filtr czysty ogolnie w dolocie o dziwo raczej sucho, paliwowy założony jest ok ori bosch. Auto chodziło jak wściekłe jak na swoją moc naprawdę. Katalizatora czy tez DPF nie wiem co tam było nie ma, także to tez odpada. Teraz do ok 2k rpm nie jedzie w ogóle maluch go weźmie na jedynce nawet jak mam gaz w podłodze, 2k rpm coś tam zaczyna ospale wstawać, 2.5 zaczyna się dopiero dziać ale turbo słychać ze pompuje no i czuć jak już „zaskoczy”. Już myślałem ze może kolektor wydechowy pękł i gdzieś gubi spaliny ale nic nie widzę. Najprościej to wszystko opisać na przykładzie starego skutera motorka cokolwiek, pełny gaz silnik się dusi nierówno pracuje wraz ze wzrostem obrotów zaczyna chodzić coraz lepiej i lepiej aż przy 2,5 - 3 tys łapie trochę mocy po czym przy 3 tys znowu spadek i chmura dymu

Użytkownik Kondzix edytował ten post 10:49, 11.12.2019

  • 0

#81 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 11:13, 11.12.2019

Trzymaj :P: 

 

http://www.accordklu...4-czujnik-imrc/

 

Masz nawet link ode mnie ze schematem, nic nie rozbierasz, tylko rurki ściągasz i w każdym kierunku silikon w sprayu i przedmuchać.Dwa lata temu jak widzisz z tym walczyłem i po dziś dzień spokój. 

 

Pisałem Ci też o świecach, kolejna robota na 5 minut, miernik i zmierzyć oporność świec. Ten silnik korzysta ze świec nawet w czasie jazdy do szybszego się "nagrzewania" no i te wszystkie eko pierdoły... 

 

Widzisz...sprawdzał korekty przez komputer... chodzi mi właśnie o zwykły test przelewowy, a nie to co "komputer" pokazuje, bo te małe odchyłki według komputera to w rzeczywistości będą pewnie lejącym wtryskiem. 

 

Ten silnik u mnie ciągnie bez zająknięcia do 4000 tyś obrotów a turbo wstaje przy 1800.

 

Na chłopski rozum...auto nie jedzie a  kopci......czyli ma za mało paliwa(wtryski,pompa wraz z zaworem) lub za mało powietrza czyli turbo, podciśnienia, zawory sterujące. 

 

Zrób proszę to co napisałem powyżej, do tego zdejmij rurę od strony wirnika i zobacz czy tam przypadkiem nie ma Armagedonu( uszkodzony wirnik) lub co ważne czy działa geometria od turbo.... to ramie nad turbo koło "gruszki" podciśnienia. 

 

Trzeba działać etapowo... to wbrew pozorom prosty diesel na tle konkurencji, a psują się rzeczy w kółko te same, tylko trzeba ustalić przyczynę :)

 

 

P.S połączyłem "twój" temat z innym bardzo podobnym tematem. Także miłej lektury i czekam na relację :P 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#82 Kondzix

Kondzix
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 11.12.2019

Jasne, dziękuje, jak coś tylko uda mi się podziałać to będę dawał znać jaki to przyniosło efekt :)

Turbo jest okej, sztanga tez chodzi płynnie. Ogólnie trochę pojęcia o mechanice mam bo już nie jedna rzecz naprawiałam a nawet odbudowywałem hobbystycznie terenówki, po prostu ten silnik mnie przerasta :(
  • 0

#83 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 21:18, 11.12.2019

To teraz imrc, test przelewowy, świece i cała reszta co napisałem,a na końcu zmiana pompy dopiero.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#84 BARKA82

BARKA82
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:OLKUSZ
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 14.01.2020

Witam. Wie ktoś może jakie są prawidłowe wskazania z przepływomierza powietrza na biegu jałowym w silniku 2.2 ictdi przedlift. Podejrzewam,że u mnie jest do wymiany lub czyszczenia
  • 0

#85 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:51, 14.01.2020

6.5g/s do 13g/s na rozgrzanym silniku.


  • 0

#86 BARKA82

BARKA82
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:OLKUSZ
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 14.01.2020

U mnie 7g/s na rozgrzanym pokazuje. Spróbuję przeczyścić
  • 0

#87 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 22:18, 14.01.2020

Imrc,map,maf to się czyście regularnie przy tym silniku. Także warto też się resztą zainteresować. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#88 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:20, 15.01.2020

U mnie 7g/s na rozgrzanym pokazuje. Spróbuję przeczyścić

Do czyszczenia przepływki polecam Liqui Moly 4066 + przedmuchanie kompresorem. Fizyczna próba czyszczenia, czyli wpychanie wacika lub pędzelka skończy się jego zejściem. Czyścik hamulcowy też wykończy przepływkę, wiem z własnego doświadczenia. :depresja: Na szczęście, nasze przepływki są stosowane w wielu modelach więc z dostępnością nie ma problemu.

 
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq