Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Tempompat 6gen schematy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 dEboo

dEboo
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 12.01.2020

Witam, nie działa mi tempomat i wziąłem się za niego z manualem niestety schematy się nie zgadzają bo tam jest inny tempomat i inaczej idą przewody, czy macie może schematy tempomatu do 6gen do manuala i europy ?


  • 0

#2 dEboo

dEboo
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:25, 14.01.2020

Witam, nie działa mi tempomat i wziąłem się za niego z manualem niestety schematy się nie zgadzają bo tam jest inny tempomat i inaczej idą przewody, czy macie może schematy tempomatu do 6gen do manuala i europy ?

W manualu jest że czujnik pedału hamulca powinien mieć przejście po przekątnej przy wciśniętym i puszczonym przewodzie co dla mnie jest trochę bzdurne u mnie przejście jest na dwóch cienkich i dwóch grubych pinach. Czy tak ma być ?


  • 0

#3 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:27, 14.01.2020

Witaj

 

A co nie działa dokłądnie ?

 

Sprawdź wpierw w pedałach masz takie czujniki (przyciski) często one się wycierają i tempomat myśli że masz hamulec lub sprzęgło wciśnięte i nie będzie działał


W manualu jest że czujnik pedału hamulca powinien mieć przejście po przekątnej przy wciśniętym i puszczonym przewodzie co dla mnie jest trochę bzdurne u mnie przejście jest na dwóch cienkich i dwóch grubych pinach. Czy tak ma być ?

On ma 4 piny i tylko działa tak jak mówisz


  • 0

#4 dEboo

dEboo
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 14.01.2020

Tempomat działał, ale po przypaleniu wiązki przez blacharza partacza(popalone izolacje zabezpieczone ale żadnych kabli przerwanych nie było) po zdjęciu deski i założeniu tempomat już nie działa. Czujniki przy pedałach sprawdzone na przejście oba działają. Sprawa wygląda tak że jak włączam przycisk od tempomatu to zielona dioda się zapala ale nie reaguje na przycisk set przy żadnej prędkości. Taśma sprawdzona miernikiem na przejście i jest. Przy zdejmowaniu deski najechałem i rozwaliłem włącznik od tempomatu, zakupiłem używany drugi, ale nie wiem jak go sprawdzić czy działa bo włączniki europejski/amerykański różnią się.

 

Witaj

 

A co nie działa dokłądnie ?

 

Sprawdź wpierw w pedałach masz takie czujniki (przyciski) często one się wycierają i tempomat myśli że masz hamulec lub sprzęgło wciśnięte i nie będzie działał


On ma 4 piny i tylko działa tak jak mówisz


  • 0

#5 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:14, 18.01.2020

Mówisz o samym przycisku z deski ? Jeżeli dioda świeci to komputer pokazuje że system działa


  • 0

#6 dEboo

dEboo
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 18.01.2020

Mówisz o samym przycisku z deski ? Jeżeli dioda świeci to komputer pokazuje że system działa

Skoro system działa diota to niby pokazuje czujniki sprawne a taśma ok to co jest nie tak ?


  • 0

#7 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:12, 19.01.2020

Skoro system działa diota to niby pokazuje czujniki sprawne a taśma ok to co jest nie tak ?

A sprawdź może na krótko sam mechanizm tempomatu , odłacz kostki i sprawdź czy ciągnie się linka


  • 0

#8 dEboo

dEboo
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:32, 21.02.2020

A sprawdź może na krótko sam mechanizm tempomatu , odłacz kostki i sprawdź czy ciągnie się linka

Witam, podłączyłem na krótko mechanizm, pod pierwszy pin dałem masę a pod drugi plus i poza cykaniem nic się nie działo. A więc postanowiłem zmienić bieguny i się zjarczyło :) Znasz schemat tych styków aby sprawdzić drugi który przyjdzie i aby go też nie spalić ? A manualu jest od automatu a tam jest inny sterowany podciśnieniem schemat. Dziwna sprawa sprawdziłem czujnik maski który działa jak należy masa do niego dochodzi od niego dochodzi do skrzynki bezpieczników a jak zrobię go aby działał jak należy to alarm wariuje otwiera się i zamyka w kółko rozładowując akumulator.


Użytkownik dEboo edytował ten post 13:52, 21.02.2020

  • 0

#9 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:35, 21.02.2020

Witam, podłączyłem na krótko mechanizm, pod pierwszy pin dałem masę a pod drugi plus i poza cykaniem nic się nie działo. A więc postanowiłem zmienić bieguny i się zjarczyło :) Znasz schemat tych styków aby sprawdzić drugi który przyjdzie i aby go też nie spalić ? A manualu jest od automatu a tam jest inny sterowany podciśnieniem schemat. Dziwna sprawa sprawdziłem czujnik maski który działa jak należy masa do niego dochodzi od niego dochodzi do skrzynki bezpieczników a jak zrobię go aby działał jak należy to alarm wariuje otwiera się i zamyka w kółko rozładowując akumulator.

Schemat będzie na 100% w ESM-ie , w dziale Electrical - Cruise Control

 

Kurcze szkoda że się sfajczyło , tam jest dużo pinów , a inny jest w manalu a inny w automacie to prawda , lecz reszta jest taka sama , mi się przypomniało że miałem też w jednej hondzie tak że sam komputer mi padł od tempomatu ale tam z kolei świeciła mi dioda od przycisku

 

Mógłbyś sprawdzić przejścia czy jest z tej kostki od tempomatu do przycisku w kierownicy ( + , - przyśpieszenia)


  • 0

#10 dEboo

dEboo
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:46, 26.02.2020

Schemat będzie na 100% w ESM-ie , w dziale Electrical - Cruise Control

 

Kurcze szkoda że się sfajczyło , tam jest dużo pinów , a inny jest w manalu a inny w automacie to prawda , lecz reszta jest taka sama , mi się przypomniało że miałem też w jednej hondzie tak że sam komputer mi padł od tempomatu ale tam z kolei świeciła mi dioda od przycisku

 

Mógłbyś sprawdzić przejścia czy jest z tej kostki od tempomatu do przycisku w kierownicy ( + , - przyśpieszenia)

Silniczek wymieniony dalej nic, moduł tempomatu kupiłem drugi dalej nic, przejście w kierownicy jest sprawdzałem, czujniki przy pedałach sprawdzone działają, nie wiem jeszcze jedynie taśmy nie wymieniłem, ewentualnie sprawdzę kontrolkę od tempomatu może się przepaliła i dlatego system nie działa ? Kończą mi się pomysły.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq