Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Opony do VIII wersja przed i po liftowa czy sa roznice w specyfikacji ?

VIII Felgi OEM VIII specyfikacja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 norbertm83

norbertm83
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Pdk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:36, 07.01.2020

Czesc. Mam pytanie czy dla Acoorda VIII w wersji przed liftowej i dla wersji po liftowe sa jakies roznice co do specyfikacji opon dla rozmiaru fleg 17 cali ?

 

Moj wulkanizator mowil mi ze dla felg z przed lifta rozmiar 225/45 R17 jest jeszcze ok, ale dla wersji poliftowej juz misi byc rozmiar 225/50 R17.

 

Mialem przedlifta i jedzilem na romiarze 225/45 R17  (felga BROCK B25).

 

Teraz mam polifta  (felgi OEM 17) i musze miec juz zalozone 225/50 R17 ?

 

Czy ktos moze potwierdzic ze faktycznie tak ma byc ?


  • 0

#2 puchal

puchal
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:51, 07.01.2020

Czesc. Mam pytanie czy dla Acoorda VIII w wersji przed liftowej i dla wersji po liftowe sa jakies roznice co do specyfikacji opon dla rozmiaru fleg 17 cali ?

 

Moj wulkanizator mowil mi ze dla felg z przed lifta rozmiar 225/45 R17 jest jeszcze ok, ale dla wersji poliftowej juz misi byc rozmiar 225/50 R17.

 

Mialem przedlifta i jedzilem na romiarze 225/45 R17  (felga BROCK B25).

 

Teraz mam polifta  (felgi OEM 17) i musze miec juz zalozone 225/50 R17 ?

 

Czy ktos moze potwierdzic ze faktycznie tak ma byc ?

Cześć. Przedlift koło 17 cali, opona 225/45/17 98 V, polift tak samo... pozdrawiam


Użytkownik puchal edytował ten post 16:52, 07.01.2020

  • 0

#3 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 323 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:56, 07.01.2020

Panowie, 225/45R17 to rozmiar dla VII gen.

W VIII generacji (obojętnie przed czy po liftingu) dla 17' prawidłowy rozmiar to 225/50.
  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3855 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 198
Wzorowa

Napisano 16:57, 07.01.2020

Przedlift i polift accord VIII na oem feldze 17 cali wychodził fabrycznie na 225/50/R17

 

oraz:

215/60 R16

225/45 R18

225/40 R19

 

 

 

 

 

Accord VII/Civic 225/45R/17

 

oraz:

195/65 R15

205/55 R16

225/40 R18 (tutaj tylko polift jak się nie mylę) 

 

 

 

 

Piszę o rozmiarze Homologowanym.( Dla VII było to maksymalnie 17 cali)

 

 

Temat był też poruszany wielokrotnie, także proszę na przyszłość używać WYSZUKIWARKI. Pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#5 norbertm83

norbertm83
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Pdk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 07.01.2020

Dzieki za info.
Wiem ze OEM to 225/50 dla r17.
Ale czy faktycznie to moze byc problem ze nie uzywa sie specyfikacji producenta?
Przeklamanie na liczniku, problem z ubezpieczenim w razie wypadku / stłuczki ze nie ma rozm wg spec producenta?
  • 0

#6 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1343 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 37
Super

Napisano 18:03, 07.01.2020

Dzieki za info.
Wiem ze OEM to 225/50 dla r17.
Ale czy faktycznie to moze byc problem ze nie uzywa sie specyfikacji producenta?
Przeklamanie na liczniku, problem z ubezpieczenim w razie wypadku / stłuczki ze nie ma rozm wg spec producenta?


Również potwierdzam - nie ma różnic w specyfikacji opon dla przedlifta i polifta. 225/50/17 dla obu wersji. Wulkanizatora chyba ktoś wprowadził w błąd.

Ślepak zapomniał o jeszcze jednym homologowanym rozmiarze :-P 235/45/18

A indeksy to 98 Y
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#7 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 997 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:51, 07.01.2020

Dzieki za info.
Wiem ze OEM to 225/50 dla r17.
Ale czy faktycznie to moze byc problem ze nie uzywa sie specyfikacji producenta?
Przeklamanie na liczniku, problem z ubezpieczenim w razie wypadku / stłuczki ze nie ma rozm wg spec producenta?

 

przekłamanie na liczniku to fakt, ale co do ubezpieczenia to już różnie może być, na OC nie ma wpływu, ale na AC jak najbardziej może mieć, wszystko zależy od zapisów w OWU i tu radze poczytać


  • 0

#8 klepyn

klepyn
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 24.01.2020

A czy ktoś może zna się na prawie w Niemczech? Chciałbym do VII założyć na felgę Enkei z EP3 opony 205/50/17. Czy w przypadku kontroli u zachodnich sąsiadów czekają z tego tytułu jakieś nieprzyjemności, że jest to rozmiar niehomologowany?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3855 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 198
Wzorowa

Napisano 13:30, 24.01.2020

Wszystko zależy na kogo trafisz i od landu w którym mieszkasz, w NRW po miesiącu ścigają np zaraz za PL tablice itd, a w innych landach jeżdżą po kilka lat na PL tablicach,

nigdy podczas kontroli policyjnej nikt się nie doczepił kół u mnie,a są to między innymi 225/35/19.

W przypadku kolizji nie z mojej winy było tak samo.

Przegląd TUV, tutaj słyszałem różne historie, ja dla świętego spokoju a TUV robiłem już kilka razy, to zakładałem na tą godzinę przeglądu jakieś oem 16 z 205/55/16, a do owiewek, spoilerów nigdy nie zapytano mnie na TUV o tzw "Gutachten" czyli certyfikat części/homologacji na to, a TUV u mnie był zawsze robiony w innym rejonie mojego zameldowania, czyli przez różnych diagnostów. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#10 klepyn

klepyn
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 24.01.2020

Dzięki za odzew. Ja w Niemczech nie mieszkam, ale planuję się wybrać turystycznie+odwiedzić znajomych, stąd ciekawi mnie czy przy rutynowej kontroli coś mi grozi za innny rozmiar opon niż przewidziany przez producenta w homologacji.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3855 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 198
Wzorowa

Napisano 19:29, 24.01.2020

Dzięki za odzew. Ja w Niemczech nie mieszkam, ale planuję się wybrać turystycznie+odwiedzić znajomych, stąd ciekawi mnie czy przy rutynowej kontroli coś mi grozi za innny rozmiar opon niż przewidziany przez producenta w homologacji.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

Podczas kontroli mogą sprawdzić dokumenty, alkomat dać :P czy ogólny stan pojazdu jak wysokość bieżnika w oponie czy są wycieki oleju itp.

Reszta jak rozmiar/profil kół itp ich nie będzie interesować.

 

Warto się z tym zapoznać. Aktualny artykuł:

https://porowneo.pl/...odu-w-niemczech

 

Do tego obowiązkowa aplikacja   :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:

https://play.google....e.blitzer&hl=pl

 

Warto wykupić pro, bo wtedy możesz mieć mały widget nałożony np na jakaś nawigację. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#12 Mario M

Mario M
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Gozdowo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:47, 25.01.2020

Właśnie jestem po badaniu technicznym mojego Accorda i rozmawialiśmy na ten temat. Auto powinno poruszać się na oponach zgodnych z homologacją gdzie mamy podany zalecany rozmiar oraz alternatywne w innym przypadku mogą być być problemy z dopuszczeniem do ruchu.
  • 0

#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3855 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 198
Wzorowa

Napisano 10:21, 25.01.2020

Auto z wyciętymi dpf są dopuszczane do ruchu w PL, z lampami świecącymi w niebo i Chińskimi xenonami itd itd także,  a Panu diagnoście przeszkadzają niestandardowe rozmiary opon?

To auto powinno czy musi się poruszać na fabrycznym ogumieniu???

W przypadku Accorda VII instrukcja przewiduje 3 rozmiary i nic alternatywnego tzn. zamienniki nie są podane. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Felgi OEM VIII specyfikacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq