cześć,
poszukuję rozwiązania moich problemów w K24A3 przeswapowanym do CRV w której był standardowo K20A4.
Piszę tutaj bo forum Acco było inspiracją do przeprowadzenia takiej modyfikacji.
Robił to mój mechanior najlepszy hondziarz w okolicy, dobry w mechanice - sam słupek silnika z przepustnicą wchodzi na oryginalnym osprzęcie i z ori kompem z 2.0. Złączony z oryginalną obudową skrzyni z CRV - napęd działa ok, wymienialiśmy tylko wnętrze skrzyni na 6 biegów ze skrzyni z Acco.
Oczywiście tempomat i VSA działają również bez zastrzeżeń na każdym biegu. Jedyny mankment to brak blokady wstecznego (jest do rozwiązania ale trzeba trochę przespawać obudowę, w crv jest mechiczny ogranicznik, w acco elektryczny). Muszę także dopasować dolot bo póki co jest tylko stożek a chciałbym standardową puchę bo auto nie ma być "rakietą" tylko sprawnie przemieszczającym się suvem.
Tyle tytułem wstępu.
Silnik śmiga ładnie, wszystko działa, ale niestety co jakieś parędziesiąt km wywala P0325 - czujnik sp. stukowego, wymieniałem już czunik na ori używany z mojego starego silnika i niestety po kilkuset przejechanych km pojawiło się to samo. Regularnie wywala błąd, silnik raczej chodzi normalnie - nie czuć stukania, szarpania i zamulania.
Nie znam się na elektronice w ogóle ale czy fakt że jest to swapowane i silnik nie chodzi na oryginalnym kompie może mieć wpływ na pojawianie się tego błędu? Albo elektronika auta ma wpływ na "psucie" się czujnika?
Czy po prostu czujnik mi się uwalił już drugi (oba oem używane)?
Czy może ten błąd to objaw jeszcze czegoś innego?
Na upartego mogę kupić nowy oryginał za 500 pln ale nie wiem czy to jest dobra metoda na sprawdzenie...
Gazownik strojący lpg wspominał że mapy na pb są dosyć rozjechane, błąd wywala na pb i lpg.
Może ten nowy silnik + stary komp jako zestaw wymaga strojenia i to będzie rozwiązaniem problemu? Choć w dostępnych na forum i nie tylko materiałach nie widizałem wzmianki o tego typu problemach po takim swapie.