Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

swap K24A3 zamiast K20A4

VII swap K24A3 błąd PO30250

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 kohoshi

kohoshi
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,6
  • Wersja:iVT - CVC EE9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:htb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:48, 03.01.2020

cześć,

poszukuję rozwiązania moich problemów w K24A3 przeswapowanym do CRV w której był standardowo K20A4.

Piszę tutaj bo forum Acco było inspiracją do przeprowadzenia takiej modyfikacji.

Robił to mój mechanior najlepszy hondziarz w okolicy, dobry w mechanice  - sam słupek silnika z przepustnicą wchodzi na oryginalnym osprzęcie i z ori kompem z 2.0. Złączony z oryginalną obudową skrzyni z CRV - napęd działa ok, wymienialiśmy tylko wnętrze skrzyni na 6 biegów ze skrzyni z Acco.

Oczywiście tempomat i VSA działają również bez zastrzeżeń na każdym biegu. Jedyny mankment to brak blokady wstecznego (jest do rozwiązania ale trzeba trochę przespawać obudowę, w crv jest mechiczny ogranicznik, w acco elektryczny). Muszę także dopasować dolot bo póki co jest tylko stożek a chciałbym standardową puchę bo auto nie ma być "rakietą" tylko sprawnie przemieszczającym się suvem.

Tyle tytułem wstępu.

Silnik śmiga ładnie, wszystko działa, ale niestety co jakieś parędziesiąt km wywala P0325 - czujnik sp. stukowego, wymieniałem już czunik na ori używany z mojego starego silnika i niestety po kilkuset przejechanych km pojawiło się to samo. Regularnie wywala błąd, silnik raczej chodzi normalnie - nie czuć stukania, szarpania i zamulania.

Nie znam się na elektronice w ogóle ale czy fakt że jest to swapowane i silnik nie chodzi na oryginalnym kompie może mieć wpływ na pojawianie się tego błędu? Albo elektronika auta ma wpływ na "psucie" się czujnika?

Czy po prostu czujnik mi się uwalił już drugi (oba oem używane)?

Czy może ten błąd to objaw jeszcze czegoś innego?

 

Na upartego mogę kupić nowy oryginał za 500 pln ale nie wiem czy to jest dobra metoda na sprawdzenie...

Gazownik strojący lpg wspominał że mapy na pb są dosyć rozjechane, błąd wywala na pb i lpg.

 

Może ten nowy silnik + stary komp jako zestaw wymaga strojenia i to będzie rozwiązaniem problemu? Choć w dostępnych na forum i nie tylko materiałach nie widizałem wzmianki o tego typu problemach po takim swapie.


  • 0

#2 kazik2_h9w3

kazik2_h9w3
  • Klubowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:53, 03.01.2020

Wymaga strojenia i to na pewno

A wtryski jakie masz??


Użytkownik kazik2_h9w3 edytował ten post 11:53, 03.01.2020

  • 0

#3 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 12:01, 03.01.2020

Umow sie na wizyte u Dr Foxa ;)
Na forum nick ralfi2000
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#4 kohoshi

kohoshi
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,6
  • Wersja:iVT - CVC EE9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:htb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:13, 03.01.2020

cały ssący jest od K24A3,

do Ralfiego pisałem bo widziałem że obrabia kompy od 2.0 pod 2.4 no ale pewnie to trochę potrwa zanim się do niego zdołam umówić...


  • 0

#5 kazik2_h9w3

kazik2_h9w3
  • Klubowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:29, 03.01.2020

Nie ma co czekać dzwon pisz i umawiaj się


Użytkownik kazik2_h9w3 edytował ten post 12:30, 03.01.2020

  • 0

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:33, 06.01.2020

Czujnik stukowy dokrecony na oko czy dobrym kluczem dynamo?

Użytkownik Sacrum edytował ten post 11:33, 06.01.2020

  • 0

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:26, 06.01.2020

A kółko vtc przełożone?
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#8 kohoshi

kohoshi
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,6
  • Wersja:iVT - CVC EE9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:htb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 06.01.2020

Czujnik stukowy dokrecony na oko czy dobrym kluczem dynamo?

 

mechanior to guru Hondy - zakładam że tak, ale się upewnię.
 

 

A kółko vtc przełożone?

 

hmm, szczerze to nie wiem, a może to konkretnie mieć wpływ na takie zachowanie auta?


  • 0

#9 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:26, 07.01.2020

Jak dobrze pamiętam to chyba w k20a4 jest vtc 50 seryjnie. Może stukać bo zaubogo i zapłon nie ten do danego kata walka. W k24 kółko ma oznaczenie RBC tj w k20a6,a jak w k20a4 jest RBB to jest 50' lub na odwrót RBB w k24 a RBC w k20a4, nie pamiętam dokladnie. Dla przykladu W Civic VII 2.0 jest vtc50 oryginalnie. Sprawdź to. Wystarczy zdjąć dekiel i odczytać napis z kolka

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 08:27, 07.01.2020

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#10 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:43, 07.01.2020

tak na szybko dokleje 

 

 

k24a3 accord
14310-RBB-003 ACTUATOR ASSY., VTC
 
k20 syfik 5D
 
14310-RBC-003 ACTUATOR ASSY., VTC
 
k20a4 crv
 
 
14310-RBC-003 ACTUATOR ASSY., VTC
 
K20A2 civic type R
 
14310-RBC-003 ACTUATOR ASSY., VTC

  • 0

#11 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:27, 07.01.2020

mechanior to guru Hondy - zakładam że tak, ale się upewnię.
 
 

 
hmm, szczerze to nie wiem, a może to konkretnie mieć wpływ na takie zachowanie auta?

to ten guru musi Ci jesZcze kółko przełożyć.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#12 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:58, 07.01.2020

Nie lepiej wystroić na tym co jest?
  • 0

#13 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:45, 07.01.2020

Skoro można mieć za darmo VTC 50 zamiast 30... Heh...
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#14 kohoshi

kohoshi
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,6
  • Wersja:iVT - CVC EE9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:htb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 07.01.2020


obgadam szczegóły w weekend z mechanikiem ale silnik jest w całości wstawiony bez kombinacji więc kółko musi być od K24,

teraz nie mam czasu ani miejsca żeby dekiel zdjąć...


  • 0

#15 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:35, 07.01.2020

Nic nie musi. Komputer w takim razie powinien mieć 5 różnych map uzależnionych od kata walka. W twoim przypadku kółko przestawi się na max czyli ~ 25/30stopni gdzie komp będzie usiłował przestawić na max czyli 45-50 przez co będzie też korygowac zapłon i paliwo co w efekcie będzie skutkować stukaniem i ew błędem właśnie czujnik stukowego. Zakładając tamto kółko ingerencja s kompa może okazać się nie potrzebna a jeśli już to nie wielką. A na kółku VTC z k20a4 to 2.4 dopiero zacznie oddychać tak jak powinno :)
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, swap K24A3, błąd PO30250

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq