Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20A3 panewki

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:11, 20.12.2019

Zakładam ten temat bo być może się kiedyś komuś przyda. Czy ktoś z Was orientuje się jakie są wymiary panewek w tym silniku? Mi udało się sprawdzić tylko korbowodowe i mamy szerokość 15mm a średnica czopu to 45mm. Główne prawdopodobnie mają szerokość 20mm a średnica czopa to 55mm. Najtaniej oryginały można zakupić bezpośrednio z Japonii za około 7-8 dolarów za sztukę do tego koszt wysyłki też koło 7 dolarów i być może cło. Być może będą pasowały w przypadku korbowodowych od silnika D17(szerokość 15,5mm) a główne być może od np. D16A1,6,9; D16Y5,7,8; ZC,D17A1,2; B20A1,3,5; F23A; D16A7 B20A2 B20A7, [F20C1; F22C1], K24A

Jeżeli napisałem coś nie zgodnego z rzeczywistością to proszę o wyprowadzenie z błędu jak i pisanie innych faktów związanych z tematem.


Użytkownik gkill edytował ten post 07:12, 20.12.2019

  • 0

#2 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:27, 22.12.2019

Tak myślałem, że nie będzie odzewu. Jak dotad zauważyłem że w tych silnikach jak padnie panewka to ludzie robią swapa zamiast naprawić. To nikt jeszcze w tym silniku panewek nie wymieniałem? Czy tu sami spacjalisci od przekładki słupka?
  • 0

#3 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:00, 22.12.2019

Według informacji, panewki korbowe: Średnica 48 mm, szerokość 19,40 mm.
Silniki B20A8 B20A2 B20A1 B20A5 B20A9 B20A4 B20A7 B20A3 H23A2 H22A2 F22A1 F20A4 H22A1 F22A3 F22A6 F22A9 F20A6 F20A2 F20A3 F20A8 F22A8 F22A7 F20Z3 H23A3 F22B2 F22B1 F20Z1 F22B5 F20B3 F22B8 H22A5 H22A7 F20B6 F20C1 F22C1 F22Z2 F22B6 F20A7 F20B5 F20B7 K20A6 R20A3 ACL 4B1912H-STD 4B1912H 4B1936H 4B1936 CLEVITE CB-1780H CB-1456AL HONDA 13211-PH3-003 13211-PH3-004 13213-PH3-003 13216-P13-0141 13217-PH3-003 FM 4-1825CP
Panewki główne Średnica 55mm, szerokość 20 mm.

Silniki: K20A4 D 16 A8 D 16 A7 D 16 A9 D 16 Z2 D16B2 D16A6 D16Z2 D16A7 D16Z5 B16A1 D16A9 B20A8 B20A2 ZC1 D16A8 D16Z6 D16Y8 B20A3 B20A1 B20A5 B20A9 B20A4 B20A7 D16Y1 D16Z7 D16Y3 D16Y2 D16Z9 D16Y6 D16Y7 D16Y5 H22A5 H22A2 F20A4 F23A7 H22A7 D16B6 F20B6 K24A2 D17A2 K20A1 K20A9 D16A D17A6 K20A2 K20A3 K24A K24A5 K24A4 K24A1 K24Z1 K24A3 K20A6 K24A8 K24A6 F20A6 F20A2 F20A3 F20A8 F20A7 F20Z1 F20Z3 F20B3 F20B5 F20B7 R20A3 D16A1 K24Z3 HONDA 13032-PH3-S10 13032-PH3-S20 13038-PH3-S10 13038-PH3-S20 13321-6-PNA-003 13321-6-PNA-004 13321-P2F-A01 13321-PG6-003 13321-PG6-004 13321-PH3-004 A178352A 13321-PM6-005 13322-P2F-A01 13325-PCA-004 13326-P2F-A01 13327-PG6-003 13327-PG6-004 13327-PM6-003 13327-PM6-004 13341-6-PNA-003 13341-6-PNA-004 ACL 5M1957 5M9350 AE AEM5554 CLEVITE MS-1804P FM 7102M GLYCO H1162/5 STD H1320/5 STD Kolbenschmidt MS-2208GP STD NDC MS-2208GP SAHIN AN 5250 LC TAIHO M458H STD
  • 0

#4 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:32, 22.12.2019

W r serii panewki korbowodowe są wąziutkie i mają około 15 mm, natomiast nie jestem pewny średnicy czopów.
  • 0

#5 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:07, 22.12.2019

Jeśli szerokość 15.5 to tylko aby znać srednice czopow. Pewno podejda od K24a3/k24z3 ale czy to "okolo 15mm" to napewno 15mm?

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 20:07, 22.12.2019

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#6 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:12, 22.12.2019

A kolejna sprawa, jesli obróciła się panewka na korbie, to korba do regeneracji lub wymiany, co suma sumarom, przewyższa koszt kupna silnika i robocizny. A kolejna rzecza jest to jakie objawy kierowały autora wątku do dobierania się do panewek? Często jest to mylone ze sworzniem na tłoku. Kilku takich klientów już mialem
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#7 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:41, 22.12.2019

Założyłem temat tak na przyszłość żeby w razie wystąpienia problemu z panewkami można było szybko zamówić nowe. Drugim powodem było to że niedawno w d14z6 wymieniałem zużyte panewki a wał był jeszcze ok. W tym starym silniku panewki były znacznie wyższej jakości niż w nowszych silnikach tj. pokryte specjalnym kompozytem takim jak w panewkach wyczynowych a więc warto by było kiedyś profilaktycznie wymienić panewki na wyższej jakości na np King racing lub acl racing.

Mam w domu korbowody od R18z4 z rocznika 2014, średnica otworu panewek to 45mm, jeżeli w r20a3 średnica to prawdopodobnie 48mm, a może taka sama jak w R18Z4?


Użytkownik gkill edytował ten post 21:58, 22.12.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq