Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wypadanie zapłonu

VII Cylindry wypadanie zapłon

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:32, 10.12.2019

Witam

 

Auto Honda Acoord 2.4 benzyna + LPG, przebieg 380000 Km

 

Dzisiaj z rana spotkała mnie niemiła sytuacja :)

 

No więc biorę młodego żeby zawieźć do przedszkola, odpalam auto (odpala od strzała) chwile czekam i jade. Z racji tego że silnik był zimny i pracował na ssaniu , a do tego pali mi sie cały czas CHECK ( błąd katalizatora), to nie odczułem niczego niepokojącego. Dopiero po chwili kapnąłem się że CHECK miga. Pod przedszkolem już czułem że silnik chodzi nie równo. Tak jakby nie na wszystkie gary.

Wracając do domu czułem że nie ma pełnej mocy. Do tego CHECK potrafił na chwile przestać migać i czułem że na chwile auto jedzie normalnie.

 

Błędy jakie mi wyrzuciło to P0301 P0302 P0303 P0304 i P0300 Czyli pełen zestaw.

 

Na tą chwile silnik odpala od razu. Nie chodzi na wszystkie gary. Z wydechu mam wrażenie że coś śmierdzi ale sam juz nie wiem czy to nie przepalone paliwo czy może coś innego. Dzieje się to na benzynie jak i na LPG

 

Od czego by tutaj zacząć ?


  • 0

#2 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:25, 10.12.2019

A tak mnie jeszcze naszło coś. Wczoraj jak rano odpaliłem to coś jakby zadzwoniło. Cały dzien było ok i tak jak pisałem dzisiaj rano zaczęły się cyrki. Może łańcuch przeskoczył ? Jak to sprawdzić w najprostszy sposób ?

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7765 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 11:28, 10.12.2019

sprawdź czy nie miałeś zwierzątka pod maską i nic nie pogryzło na początek.


  • 0

#4 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:00, 10.12.2019

No dobra. Coś wiem już wiecej.

Pojechałem do znajomego żeby zmierzyć kompresje na cylindrach.

Wyszło 1c  11,9 2c 11,9 3c 12,0 4c 11,5  Czy to są parametry mieszczące się w normie ?

 

Z racji tego że świece mieliśmy wyjęte, a znajomy miał inne, to zrobiliśmy podmiankę. Po odpaleniu silnik chodził nadal nierówno.

No to zaczęliśmy odpinać po kolei cewki żeby zobaczyć czy coś się zmieni. Wyjęliśmy 1 cewkę i silnik chodził tak samo. Wsadziliśmy  z powrotem i kolej na drugą. Po odpaleniu było gorzej. No to wyjęliśmy wszystkie, wsadziliśmy świece w cewki i kręce. No i brak iskry na 1 cewce. Zamiana kolejności świec i cewek, dała odpowiedź że padła jedna cewka. Jutro podmienię cewkę na inną, bo mam gdzieś w piwnicy i zobaczę co się wydarzy.

 

Jednyne co mnie zastanawia to dlaczego błąd jest na wszystkich cylindrach a nie na tym gdzie nie ma iskry ? Co odpowiada za napiecie na cewkach ? Tzn co rozdziela iskre na każdą cewke ? W VI gen był palec i kopułka, a w VII ?


  • 0

#5 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:02, 12.12.2019

Wymiana cewki załatwiła robote. Wszystko wróciło do normy. Gdyby nie to że wywaliło błąd na każdym cylindrze to sprawa by było oczywista i nie trzeba by było zakładać tematu na forum :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Cylindry, wypadanie, zapłon

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq