Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Klimatyzacja ilość czynnika/oleju BP-DIESEL/ Test klimatyzacji- słabo chłodzi.

VII klimatyzacja LO

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#31 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:22, 27.03.2020

Dzięki, super to wytłumaczyłeś, nie wpadłem na pomysł z ważeniem pojemnika 😁😁 chyba warto zakupić ten zestaw jeśli chodzi o cenę. A co do oleju to jak się go wymienia w sprężarce i jaki olej się leje nowy?
  • 0

#32 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:23, 27.03.2020

2.2 diesel : typ: olej pao 68 ilość: 160ml

2.0/2.4 benzyna : typ olej pao 68 ilość 130ml

 

Oczywiście to są dane do całkowicie pustych układów, olej daję na samym końcu w zależności ile czynnika dobiję, jako wzór wziąłem 160ml jako 100% dla 500 gram. 

 

Może być nawet to:

pol_pl_Olej-Pao-68-250-Ml-3255_1.jpg

 

dostępne na allegroszu.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#33 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:31, 27.03.2020

PAO 68 to chyba taki "uniwersalny" ? 

 

Wg ESM 

Recommended PAG oil: KEIHIN SP-10
  • P/N 38897-P13-003: 120 mL (4 fl·oz, 4.2 lmp·oz)
  • P/N 38898-P13-003: 250 mL (8 1/3 fl·oz, 8.8 lmp·oz)
  • P/N 38899-P13-A01: 40 mL (1 1/3 fl·oz, 1.4 lmp·oz) 

http://www.accordklu...ka-chłodzącego/

 

KEIHIN SP-10 = PAG 46 (najprawdopodobniej) .

Oleje podobno się nie mieszają. https://warsztatowie...em-1024x768.jpg


  • 0

#34 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:15, 28.03.2020

A jak pozbyć się starego oleju?
  • 0

#35 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:00, 28.03.2020

Stary olej pewnie i tak sam "uciekł" wraz z czynnikiem którego brakuję


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#36 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:17, 28.03.2020

Niestety nie da się pozbyć starego oleju w całości, gdyż olej jest rozprowadzony po całym układzie.Dlatego warto dbać aby ktoś nie "dolał" tam jakiegoś niekompatybilnego dziadostwa.  W ostatnim poście z linku mojego poprzedniego postu jest wykaz ile gdzie go mniej więcej się znajduje. To co nabijacze klimatyzacji nazywają "wymiana oleju maszyną" to zwykła ściema. 

Jeśli miałeś nieszczelność, to tak jak powyżej kolega napisał - część oleju wyciekło wraz z gazem. Ile ? nie wiadomo. 


  • 0

#37 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 05:21, 29.03.2020

Tylko teraz którego powinienem użyć? PAG 46 czy PAO 68?
Rozumiem, że olej wprowadzamy tak samo do układu jak czynnik?
  • 0

#38 garf78

garf78
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155/K20Z2
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:37, 30.07.2020

Pytanie wczoraj nabilem klime w moim Acc. W ukladzie mialem z odzysku z odzysku 315 gr calkiem niezle jak na 3 letnia przerwę w serwisie klimy. Wiem ze serwisant wybral na maszynie od nabijania accord Aerostar. System wbil mi 625 gr. A teraz doczytałem ze w CL 7 max to 550. Stad moje pytanie jechac w celu spuszczenia nadmiaru czy moge tak jezdzic.

Użytkownik garf78 edytował ten post 00:38, 30.07.2020

  • 0

#39 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:17, 30.07.2020

http://www.accordklu...-słabo-chłodzi/

 

Przeczytaj jeszcze to.

Musisz wiedzieć czy to 625g jest to ilość wraz z olejem, czy samego czynnika. 

Wtedy będzie wszystko jasne.

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#40 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:31, 30.07.2020

Również polecam link wklejony powyżej. 

Oleju nie da się odessać maszyną (to tylko taka ściema powtarzana przez nabijaczy że da się go w ten sposób wymienić). Maszyna odsysa tylko małą jego część. W praktyce oleju trzeba trochę dodać, a ile to zależy od tego czy był wyciek czy nie. Im więcej grzebania przy klimie tym mniej wiadomo ile jest rzeczywiście oleju w układzie. ESM podaje szacunkowe wartości oleju który należy dodać przy np. wymianie skraplacza lub innych elementów układu. 

Natknąłem się kiedyś u nabijacza, że jego dokumentacja do maszyny wskazywała że do mojego auta ma wejść 650g czynnika, podczas gdy miało go być 500-550g. 


  • 0

#41 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:33, 30.07.2020

KEIHIN SP-10 = PAG 46


  • 0

#42 adim

adim
  • Klubowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 30.07.2020

Też mnie czaka serwis klimy. Może kto podpowie jakiej maszyny najlepiej użyć do naszych Acco, a jakich unikać?


Użytkownik adimistrator edytował ten post 12:53, 30.07.2020

  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...y-adim/</a></p>

#43 Exclusive

Exclusive
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Po co..
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Wiadomo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 10.08.2020

Siemanko, pracuje na serwisie klimatyzacji, maszyna ecotechnics eck 1890, z danych online wynika że do VII generacji accorda wchodzi 525 ml czynnika oraz 16ml oleju, braki czynnika czy oleju to naturalny proces, więc nie ma co się przejmować utratą obu, gdyż żaden układ nie jest idealnie szczelny tak aby raz nabić i zapomnieć że się posiada... ważne jest aby klimatyzacja pracowała w ciągu roku, każdego tygodnia min 15 minut, aby zapobiegać zatarciu się kompresora. Oddając samochód na serwis klimatyzacji, obsługa pewnie wie co robi, gdyż została do tego przeszkolona po zakupie maszyny. Zatem nie oddajemy samochodów Stefanowi z garażu obok by nabił LPG za parę złotych, a śmigamy na serwisy :) pozdrowki
  • 0

#44 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:28, 10.08.2020

Czemu tak ważne według Ciebie jest używanie klimy raz w tygodniu na 15min? W okresie jesiennym i wiosennym nigdy nie używam bo doprowadza to tylko do zagrzybienia parownika.
  • 0

#45 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:46, 10.08.2020

Jeżeli kompresor nie pracuje to nie jest smarowany i rdzewieje od środka. Potem na wiosnę chcesz załączyć a tu kompresor zatarty :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klimatyzacja, LO

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq