Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord VII jakie ET najniższe/najwyższe oraz szerokość felgi.

VII Platin

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#76 jakjaro

jakjaro
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 30.11.2019

Dostałem 4 takie felgi jak w tytule, po jakimś SUV-ie bo z oponami 225/60/17.

Dziś przy okazji wymiany opon na zimowe, wziąłem jedno koło, wulkanizator znalazł oponę 215/55/17 i mi założył na próbę. Przymierzyłem sobie, i o ile z tyłu nie wystaje poza obrys to z przodu mam mieszane uczucia. Wzrokowo nie rzuca się w oczy:

441e4320fdce2808med.jpg

 

dcb2518c1f2562b7med.jpg

 

df0683d6c2359809med.jpg

 

ale przykładając poziomnicę widać że bok opony wystaje około 1,5-2cm.

c41d6bc5b9e8cd85med.jpg

 

Niestety samochód stał na koziołkach/lewarkach przy pozostałych 3 kołach (one były w tym czasie u wulkanizatora) stąd przypuszczam że gdyby stał na wszystkich kołach to by jeszcze trochę siadł i może ten bok opony wystawałby nieco mniej, ale nie sądzę żeby doszło do zlicowania z obrysem.

 

Mam teraz dylemat, przestudiowałem tutaj wątek o maksymalnym ET i w większości głosy są że przy 7" ET40 to jest max przy którym nie wystaje, ale w moim konkretnym przypadku nie do końca tak jest. Zakładać i się nie przejmować czy lepiej wystawić na sprzedaż i szukać czegoś z większym ET? Co byście radzili?

 

Do tego też nastawiałem się na opony 215/50, ale przy tej którą miałem dziś założoną tj. 215/55 i właśnie tej feldze auto bardzo mi się podoba (nie lubię opon typu obrączki, na glebę też sobie nie mogę pozwolić z racji drogi dojazdowej do domu) i teraz mnie kusi (jeżeli te felgi bym jednak założył) właśnie na 215/55 (tak, wiem że średnica większa 3,6cm niż 205/55/16). Czytałem w jednym z wątków, że kolega takie założył i przy większych zakrętach i dziurach mu obcierało, ale on miał felgę 7,5". Jeżeli ktoś ma i w takim względzie jakieś doświadczenie to również bym prosił o komentarz, w ostateczności jak się zrobi martwy sezon w wulkanizacji podjadę sobie na spokojnie i poprzymierzam i posprawdzam "organoleptycznie".


Użytkownik jakjaro edytował ten post 10:06, 01.12.2019

  • 0

#77 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 922 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 21
Super

Napisano 22:39, 30.11.2019

Popraw fotki, bo nie świecą.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek

Moja "Czarnula" http://www.accordklu...rnula-kulawego/


#78 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2437 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 98
Super

Napisano 23:30, 30.11.2019

Masz auto z zawieszeniem niezależnym. Także takie rzeczy to się sprawdza gdy auto stoi na czterech kołach.

Dla ścisłości maksymalne ET to 8J i ET40 a nie 7J.

 

Teraz mam założone na zimę kolejne 8j i et40  :diabelgrin:    z oponą 215/55/17, tylko że samochód obniżony.

 

8528167600_1575153199_thumb.jpg 9374962300_1575153199_thumb.jpg 

 

Bez obniżenia z tą oponą samochód mocno pójdzie do "góry". Do tego przekłamania prędkości są takie że jadą 60 według licznika, to gps pokazuje 63/64 km/h .

 

Optymalny wybór to jednak 225/50/17 =  656.8 mm lub 215/50/17= 646.8 mm

 

przy 215/55/17668.3 mm

 

I Tobie polecam te dwie pierwsze opcje, patrząc na to że nie masz auta obniżonego i oczekujesz komfortu. 

 

Skoro znalazłeś już inne tematy to pisz w nich, a nie zakładasz nowy temat. Przeniosłem.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#79 jakjaro

jakjaro
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 01.12.2019

Masz auto z zawieszeniem niezależnym. Także takie rzeczy to się sprawdza gdy auto stoi na czterech kołach.

Dla ścisłości maksymalne ET to 8J i ET40 a nie 7J.

 

Miałem tylko to jedno koło i niewiele czasu na przymiarkę.

Jeżeli maks co można włożyć to 8" i ET40 to przecież ET40 przy 7" tym bardziej powinno się mieścić.

Co do opon to chyba faktycznie musiałoby by być 215/50/17, tym bardziej przy tej marnej mocy 155KM.

 

Zdjęcia przeniosłem na fotosik, mój hosting najwyraźniej blokuje wyświetlanie na forach.


Użytkownik jakjaro edytował ten post 10:16, 01.12.2019

  • 0

#80 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2437 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 98
Super

Napisano 10:58, 01.12.2019

Dlatego wkleiłem zdjęcia i napisałem o parametrach bo te felgi co chcesz założyć będą pasować :)
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#81 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 922 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 21
Super

Napisano 12:14, 01.12.2019

Będzie dobrze ;)
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek

Moja "Czarnula" http://www.accordklu...rnula-kulawego/


#82 jakjaro

jakjaro
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:27, 01.12.2019

No to zostają, dzięki!

Na wiosnę wrzucę zdjęcia jak to będzie wyglądać.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Platin

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq