Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Brak zasilania radia i zapalniczek - Honda CR-V IIIgen. 2010r

VIII zasilanie radio

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 toolpusher

toolpusher
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:JASŁO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:re
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:36, 28.11.2019

Witam Panie i Panowie,

Postanowiłem to napisać w desperacji - być może przez analogię miał ktoś podobnym problem w swoim Accordzie gdyż dużo części jest wspólnych. Poza tym forum CR-V jest bardzo małe w porównaniu do Waszego i trudno tam o pomoc. Kupiłem navi od majfrenda i źle podłączyłem  - zamiast 2 przejściówek dałem jedną. Efekt brak zasilania na radiu po stacyjce (podtrzymanie jest)  w kostce 17pin oraz brak zasilania 3 gniazd zapalniczek. Wszystkie bezpieczniki dobre sprawdzane multimetrem również te główne pod maską. Każde gniazdo zapalniczki ma bezpiecznik 20A oraz przekaźnik. Napięcie dochodzi do bezpiecznika w  kabinie ale do przekaźnika który jest koło licznika już nie. W momencie podłączania nie zauważyłem jakiś objawów zwarcia, swądu palonych kabli albo coś.  Nawet jakby się kabel upalił to ten od radia bo te od zapalniczek są dość grube i musiało by śmierdzieć spalenizną.

Za wszelką pomoc dziękuję.


  • 0

#2 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:17, 28.11.2019

Może być tak że przejściówki źle złożone są, popularny problem. Schemat by się przydał dla sprawdzenia.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka
  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#3 toolpusher

toolpusher
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:JASŁO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:re
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:48, 28.11.2019

Przejściówki były nie ok i to spowodowało problem. I teraz nic nie działa. Dlaczego nie działają gniazda zapalniczek?. Radio jest już odłączone i w tej chwili mam dziurę w konsoli bo starego radia nie ma co wstawiać bo i tak nie działa.

Wygląda na to że jakby to wszystko było jeszcze na dodatkowym bezpieczniku albo coś. Bo przecież nawet kabel do gniazda zapalniczki w bagażniku idzie już inną wiązką niż radio i gniazda w desce rozdzielczej i konsoli. Więc obstawiam, że to nie przerwa na kablach jednak.


  • 0

#4 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:05, 28.11.2019

To jest kłopot, w takim układzie podejrzewam że upaliłeś gdzieś przewody.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka
  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#5 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 11:34, 28.11.2019

musisz poszukać schematu instalacji, no i później szukać co jest przyczyną, innego wyjścia nie ma, przy nieodpowiednim podłączeniu mogło "polecieć" w zasadzie wszystko

w accordzie w zależności od wersji systemu audio, na zasilaniu jest albo 3 bezpieczniki dla zwykłego radia (jeden bezpiecznik pod maską 40A i 2 pod kierownica 10 i 7,5A) albo 4 dla PSS (jeden pod maską 40A i 3 pod kierownicą 10, 20 i 7,5A),

zapalniczka jest zasilana dwoma bezpiecznikami pod kierownicą (15A - zabezpiecza samą zapalniczkę i 7,5A - ten zabezpiecza obwód cewki przekaźnika), i jednym bezpiecznikiem pod maska - ten sam który zasila radio - nr 15 40A, on jest takim wspólnym mianownikiem dla radia i zapalniczki, no i bezpiecznik nr 32 7,5A - po stacyjce i z niego zasilane jest radio i przekaźnik zapalniczki, jest też bezpiecznik nr 23 50A pod maską ale on zasila stacyjkę i raczej gdyby był padnięty to nie działałoby więcej rzeczy

 

jak jest w crv nie wiem, bez schematu to jak szukanie igły w stogu siana...


Użytkownik rafisz edytował ten post 11:42, 28.11.2019

  • 0

#6 toolpusher

toolpusher
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:JASŁO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:re
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 28.11.2019

musisz poszukać schematu instalacji, no i później szukać co jest przyczyną, innego wyjścia nie ma, przy nieodpowiednim podłączeniu mogło "polecieć" w zasadzie wszystko

w accordzie w zależności od wersji systemu audio, na zasilaniu jest albo 3 bezpieczniki dla zwykłego radia (jeden bezpiecznik pod maską 40A i 2 pod kierownica 10 i 7,5A) albo 4 dla PSS (jeden pod maską 40A i 3 pod kierownicą 10, 20 i 7,5A),

zapalniczka jest zasilana dwoma bezpiecznikami pod kierownicą (15A - zabezpiecza samą zapalniczkę i 7,5A - ten zabezpiecza obwód cewki przekaźnika), i jednym bezpiecznikiem pod maska - ten sam który zasila radio - nr 15 40A, on jest takim wspólnym mianownikiem dla radia i zapalniczki, no i bezpiecznik nr 32 7,5A - po stacyjce i z niego zasilane jest radio i przekaźnik zapalniczki, jest też bezpiecznik nr 23 50A pod maską ale on zasila stacyjkę i raczej gdyby był padnięty to nie działałoby więcej rzeczy

 

jak jest w crv nie wiem, bez schematu to jak szukanie igły w stogu siana...

 

Rafisz - napisałem jak jest w CR-V w pierwszym poście. Mam serwisówkę od CRV. Brak zasilania  radia nie tłumaczy braku prądu  w bagażniku. Jeśli by coś zwarło to by poszły bezpieczniki. Żeby upalić kabel do zapalniczki wiesz jaki prąd musiałby pójść? W kabinie by było siwo. Sprawdzałem główne bezpieczniki pod maską do 70A  i wszystkie dobre. Jedynie co nie sprawdzałem to główny bezpiecznik 100A no ale jak by był on spalony to nie działało by nic. W kabinie trzy bezpieczniki 20A od gniazd zapalniczki są dobre i 7,5A od radia też jest dobry.  Co do kabli w tych nowych modelach to jest masakra  - to są kilometry kabli powiązane w wiązki a te w jeszcze większe wiązki z dziesiątkami rozgałęzień. A w serwsówce są pokazane tylko wiązki kabli nie ma rozrysowane gdzie idzie dokładnie jeden kabelek. 

Nic trza szukać pewnie dobrego elektryka.


Użytkownik toolpusher edytował ten post 18:18, 28.11.2019

  • 0

#7 toolpusher

toolpusher
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:JASŁO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:re
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 01.01.2020

Sprawa rozwiązana. Winny był bezpiecznik nr 34 7,5A od radia. Sprawdziłem go jeszcze raz tym razem próbówką i okazał się spalony. Na tym bezpieczniku jest również zasilanie od przekaźników gniazd zapalniczek dlatego wszystko razem nie działało. Nauczka na przyszłość - sprawdzać bezpieczniki nie multimetrem i wizualnie tylko pod obciążeniem. 


Użytkownik toolpusher edytował ten post 11:54, 01.01.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zasilanie radio

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq