Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zbieżność poprawna a krzywa kierownica

VIII zbieżność ściąga kierownica

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 mbks3006

mbks3006
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:59, 03.11.2019

Witam.
Koledzy Jestem od marca szczęśliwym posiadaczem Accorda VIII 2.4
Po zakupie zleciłem w ASO ustawienie zbieżności po montażu nowych opon letnich. Auto nie ściągało ale kierownica była lekko przestawiona w lewo. Nie zwracałem na to uwagi do czasu gdy auto zaczeło mi nie stabilnie jeżdzić przez nierówności.
Po ponownym ustawieniu juz nie w ASO gdzie wszystko było na zielono tak jak należy w tolerancjach kierownica jest teraz odchylona lekko w prawo.
Wróciłem z powrotem na warsztat a tu po ponownym podlaczeniu nic się nie zmieniło i wszystko było jak należy tak jak wyjeżdzal.
Panowie się poddali i nic już nie mogli zrobić.
Teraz jeżdzę tak iż kierownica jest lekko odchylona w prawo, auto delikatnie ściąga w prawo.
Opony nowe , koła wyważane dwukrotnie 17 cali. Zawieszenie sprawdzane za kazdym razem przed kontrolą zbieżności jest wszystko ok. Przebieg auta 140 tys bezwypadkowe.
Zamierzam założyć nowe zimówki i chciałbym to ogarnąc jak należy aby opon nie zniszczyć,.

Jakieś pomyśly z waszej strony .
Pozdrawiam
  • 0

#2 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:11, 03.11.2019

Co za problem to ustawić jeszcze raz! Takich mamy teraz fachofcuf!
Kierownice ustawiamy prosto (do jazdy na wprost) i wtedy krecimy końcówkami drążków zeby ustawić zbiezność.
Czy ktoś wogole sprawdzil jak ustawiona jest tylna oś? To ona wyznacza tor jazdy pojazdu.

Użytkownik remi_11 edytował ten post 11:11, 03.11.2019

  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 11:38, 03.11.2019

A przed ustawianiem warsztat sprawdził czy nie ma luzów? Czy nie ma czegoś skrzywionego?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#4 mbks3006

mbks3006
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:34, 03.11.2019

Tak było sprawdzane zawieszenie pod kontem luzów. I z tego co pamiętam tył także był rdgulowany. Postaram się wstawić zdjęcie z ustawienia końcowego.
  • 0

#5 mbks3006

mbks3006
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:38, 03.11.2019

Załaczam zdjęcie po ustawieniu zbieżności.

Załączone pliki


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 19:57, 03.11.2019

Z czystej ciekawości - widziałeś datę na końcu arkusza który wkleiłeś?

To jest chyba data ostatniego serwisu. Pytanie czy jakakolwiek kalibracja sprzętu odbywała się od tego czasu.

 

Sprawdzali ciśnienie w oponach przez regulacją?


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 491 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:56, 03.11.2019

Załóż zimówki i zobacz jak wtedy bedzie stać kierownica i jak auto sie bedzie prowadzic. Nowa opona to teraz tylko pojecie wzgledne


  • 0

#8 mbks3006

mbks3006
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:20, 04.11.2019

Na 14 umówiłem się do ASO na zbierzność i opony zobaczymy co zdziałają. Napewno dam znać.
  • 0

#9 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Klubowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:03, 04.11.2019

a sciąga Ci w prawo jak dodajesz gazu? Tzn masz 100 przyśpieszasz mocno do 140? A przy normalnej jeździe nie sciąga aż tak?


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#10 mbks3006

mbks3006
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 04.11.2019

Nie Bartłomiej tak nie ma. Ogólnie jak prowadzisz no równej jezdni po puszczeniu kierownicy ciągnie w prawo tak jak jest przestawiona kierownica.
  • 0

#11 makoox

makoox
  • Klubowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 04.11.2019

a sciąga Ci w prawo jak dodajesz gazu? Tzn masz 100 przyśpieszasz mocno do 140? A przy normalnej jeździe nie sciąga aż tak?

Bartłomiej, a podłączę się z pytaniem, bo chyba chciałeś coś zasugerować :) więc u mnie właśnie przy przyspieszaniu nieznacznie ściąga w prawo. Zbieżność ustawiona, luzów niby nie ma, ale obstawiam tuleję wahacza. A co chciałeś zasugerować, może mi się jakaś sugestia przyda? :)


  • 0

#12 Hank

Hank
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 05.11.2019

makoox, to może być tuleja wahacza ;) Ostatnio diagnosta mi o tym wspominał, bo zauważył że tuleja zaczyna delikatnie pękać i powiedział że gdy przy ruszaniu lub dodawaniu gazu będzie ściągać, to znaczy że skończyła żywot :)


  • 0

#13 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Klubowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:55, 09.11.2019

Bartłomiej, a podłączę się z pytaniem, bo chyba chciałeś coś zasugerować :) więc u mnie właśnie przy przyspieszaniu nieznacznie ściąga w prawo. Zbieżność ustawiona, luzów niby nie ma, ale obstawiam tuleję wahacza. A co chciałeś zasugerować, może mi się jakaś sugestia przyda? :)


U mnie wszystko nowe wszystkie tuleje OEM tylko podejrzewam nadmiar mocy i momentu :) bo wcześniej nic nie było. Myśle o poliuretanowych tulejach
  • 0

W poszukiwaniu mocy...






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zbieżność ściąga kierownica

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq