Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pomiar kompresji accord vii 2006 lift 2.2 i-cdti

VII accord vii 2.2 i-cdti kompresja lift

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 ciachosky

ciachosky
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 30.10.2019

Cześć
Przepraszam jeśli powieliłem temat ale przeszukałem forum i nigdzie nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

Otóż przymierzam się do wykonania kilku zabiegów w moim accordzie pacjent ma na blacie już ponad 220 tysięcy w kołach i chcę profilaktycznie poczęstować kolektor dolotowy specyfikiem do czyszczenia z nagaru, przeprowadzić procedurę czyszczenia układu wtryskowego i dodatkowo zastosować płukankę silnika przed zmianą oleju.

Chciałbym zweryfikować czy faktycznie to wszystko działa i ma jakiś sens dlatego chciałbym przed płukanką zmierzyć kompresję w mojej hani i mam do was pytanie jak prawidłowo krok po kroku to zrobić?

Planuję dokonać pomiaru przez świece żarowe ale zastanawiam się, czy nie powinienem jakoś "odłączyć" paliwo żeby wtryski nie rozpylały w cylindrach paliwa.

 

Przechodząc do sedna czy jest ktoś wstanie mi powiedzieć jak prawidłowo krok po kroku to zrobić?

Zastanawiałem się czy nie ma jakiegoś przekaźnika albo bezpiecznika, który odłączy pompę wtryskową i nie będzie ona podawała paliwa. Zrobiłem nawet zdjęcia skrzynki bezpieczników na wszelki wypadek i czy może mi ktoś wskazać gdzie tego szukać? A może całkowicie źle myślę i inaczej dokonuje się pomiaru.

Z góry dziękuję za pomoc

Załączone pliki

  • Załączony plik  4.jpg   29,78 KB   14 Ilość pobrań

Użytkownik ciachosky edytował ten post 20:01, 30.10.2019

  • 0

#2 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:06, 30.10.2019

Zeby paliwo nie leciało trzeba odłączyć wtyczki z wtryskiwaczy, przynajmniej ja bym tak zrobił. Kolektor dolotowy oczyścić z nagaru można raczej tylko mechanicznie demontujac go i czyszczac od środka.

Użytkownik remi_11 edytował ten post 22:07, 30.10.2019

  • 0

#3 ciachosky

ciachosky
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 30.10.2019

Wiem, że najlepiej czyścić jest zdemontowany ale mam "siuwaks" to co mi zależy spróbować. No i mi zależy na tym żeby klapę w przepustnicy wyczyścić.
Wracając do układu paliwowego, myślisz że po zdjęciu wtyczek pompa nie będzie pompowała paliwa? Czy po prostu będzie ono bezpośrednio trafiać przelewem ponownie do zbiornika? No i pozostaje pytanie czy komputer nie zacznie świrować po odpięciu wtyczek?
  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 01:04, 31.10.2019

samo zdjęcie wtyczek zapobiega dostawania się do cylindrów 'resztek paliwa', które wtryskiwacze mogą tam przepuścić, dlatego wypadało by zdjąć wtyczki z wtryskiwaczy, odłączyć pompę paliwa dla świętego spokoju i dla zasady :D

czyszczenie kolektora dolotowego na aucie - bez sensu :zoltek: szkoda silnika (ten cały syf od 'siuwaksu' nie wyjdzie z powrotem  :diabeljezyk:) i szkoda 'siuwaksu'  :diabelek2: lepiej go użyć w praktyczniejszych celach  :diabelmruga:

przepustnica to samo ... czyszczenie poza autem, żeby później nie było jaj z obrotami, albo poszukiwań używki, bo po 'czyszczeniu' klęknie :zoltek:

jeśli chodzi o przekaźnik pompy paliwa, to powinien być zaznaczony na dekielku od skrzynki bezpieczników (nie sprawdzałem w ESM'ie, tylko się domyślam, bo VI gen'ie jest ;) ).

a jeśli o sam pomiar chodzi, to robi się go na ciepłym silniku z wciśniętą przepustnicą do dechy.
 


  • 0

#5 ciachosky

ciachosky
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:23, 31.10.2019

A jak może być oznaczony ten przekaźnik? Jaki to symbol?
  • 0

#6 Niqueide

Niqueide
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:32, 31.10.2019

Czym i w jaki sposób będziesz czyścił kolektor dolotowy?


  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:48, 31.10.2019

Czym i w jaki sposób będziesz czyścił kolektor dolotowy?

Pewnie odkręcić i zdjąć. 
Do czyszczenia polecam preparat K2

https://allegro.pl/o...50ml-5808670271

 

Tylko koniecznie w rękawiczkach gumowych i wypłukać wodą bo skórę wypala :D ale widać jak zżera syf.


  • 1

#8 ciachosky

ciachosky
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 31.10.2019

Mam liqui moly ale odezwał się do mnie przedstawiciel tec2000 i chce mi dać swój produkt na test.
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 23:05, 31.10.2019

Mam liqui moly ale odezwał się do mnie przedstawiciel tec2000 i chce mi dać swój produkt na test.

Bierz i się nie zastanawiaj. 

Jaki dokładnie preparat chce wysłać?


  • 0

#10 ciachosky

ciachosky
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:32, 01.11.2019

Chce do mnie przyjechać i możliwe, że materiał nagrać ale na razie nic nie wiadomo. Najpierw chcę wiedzieć jak zmierzyć kompresję 😉
Oficjalnie w sprzedaży nie mają jeszcze tego preparatu ale chcą go wdrożyć

Użytkownik ciachosky edytował ten post 07:33, 01.11.2019

  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:20, 01.11.2019

Zeby zmierzyć kompresję musisz mieć odpowiedni sprzęt i adapter w miejsce świecy

Poniżej masz wykaz adapterów z Polskiej firmy HP (dla mnie osobiście najlepszej patrząc na tempo zalewania nas tanimi i słabymi produktami z krainy ryżu)

https://zup.com.pl/i...ktow-hpzup.html

Chce do mnie przyjechać i możliwe, że materiał nagrać ale na razie nic nie wiadomo. Najpierw chcę wiedzieć jak zmierzyć kompresję
Oficjalnie w sprzedaży nie mają jeszcze tego preparatu ale chcą go wdrożyć


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 12:21, 01.11.2019

  • 0

#12 ciachosky

ciachosky
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:29, 01.11.2019

Zeby zmierzyć kompresję musisz mieć odpowiedni sprzęt i adapter w miejsce świecy

Poniżej masz wykaz adapterów z Polskiej firmy HP (dla mnie osobiście najlepszej patrząc na tempo zalewania nas tanimi i słabymi produktami z krainy ryżu)

https://zup.com.pl/i...ktow-hpzup.html

Doskonale wiem o tym, ja pytam jak to w praktyce dobrze zrobić. Przeczytaj to co było wyżej napisane :) 


  • 0

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 11:58, 04.11.2019

Doskonale wiem o tym, ja pytam jak to w praktyce dobrze zrobić. Przeczytaj to co było wyżej napisane :)

Napisałeś że chcesz zmierzyć kompresję .Podałem Ci ,,pomoc,, czym to zrobić dobrze.Będziesz miał odpowiedni sprzęt to zrobisz i cała filozofia(częściowo koledzy wcześniej podpowiedzieli na co zwrócic uwagę).Jak pójdą świece przy odkręcaniu to ok.Jeśli nie to będzie mały problem.Potem sprawdzenie gwintów ewentualna ich poprawa i złożenie na pastę dokrecając odpowiednim momentem.Nie skupiam sie teraz na kolektorze i jego czyszczeniu :)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 11:59, 04.11.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, accord vii, 2.2 i-cdti, kompresja, lift

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq