Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stukanie na skręconych kołach

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:47, 28.10.2019

Od pewnego czasu mam bardzo irytujący problem. Przykładowo parkuję i skręcam w prawo hamuję (puk), skręcam koła w lewo, ruszam do tyłu (puk), przejeżdżam kawałek i hamuję (puk).

Albo inaczej - na skręconych kołach w prawo jadę do przodu i hamuję (puk) i nie ruszając kierownicy, cofam i hamuje (puk).

Wymieniłem tarcze i klocki i końcówki drążków kierowniczych (na szczęście wszystko już i tak było do wymiany) i nic się kompletnie nie zmieniło. 

Zastanawiające jest to że na prostych kołach stuki jak już wystąpią to sporadycznie a najbardziej wyczuwalne jest przy skręcie w prawo.

Szarpaki jak zwykle w takich przypadkach *cenzura* wykazują - byłem na trzech.

Kolejna rzecz która przychodzi mi do głowy to jarzma zacisków - klocki chodzą w nich z lekkim luzem.

 

Czy ktoś miał podobny problem?


  • 0

#2 Krzysiek15255

Krzysiek15255
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Krzyżówki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe CG4
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:57, 28.10.2019

Tak luźne jarzma mogą powodować stuki. Tak samo klocki.
  • 0

#3 Driver82

Driver82
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:13, 28.10.2019

Jeżeli z zawieszeniem jest wszystko dobrze to obstawiam zbyt duży luz w skrzyni.


  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:15, 28.10.2019

sprawdz czy tylne maja blaszki na jarzmach i blaszke dociskajaca w zacisku.
tylne w kombi niemozliwe aby pukaly
przod jakas tam szansa jest ale w 7 sie nie spotkalem
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:48, 28.10.2019

sprawdz czy tylne maja blaszki na jarzmach i blaszke dociskajaca w zacisku.
tylne w kombi niemozliwe aby pukaly
przod jakas tam szansa jest ale w 7 sie nie spotkalem

 

Ewidentnie stuki są z przodu. Z tyłu blaszki są.

Czy kojarzysz czy klocki w jarzmo wchodzą luźno czy są dopasowane?

Wydaje mi się że zawsze wchodziły ciasno a demontując ostatnie i zakładając nowe mają wyraźny luz.


Tak luźne jarzma mogą powodować stuki. Tak samo klocki.

 

Tylko pytanie czy się to faktycznie zdarza w Accordach czy to tylko teoretycznie.


  • 0

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:40, 29.10.2019

Klocki można wykluczyć lekko hamując.
Jedź tak jak opisujesz tylko lekko naciskaj pedał hamulca, tak aby auto zwalniało. Próbuj kilka razy z różnym naciskiem.
  • 0

#7 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:33, 29.10.2019

Kiedys w innym aucie stukalo mi z przodu przy ruszaniu okazalo sie ze luz mial sworzen wahacza.
Sprawdzajac luz w hondzie robi sie to na podniesionym kole.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:43, 29.10.2019

Mi w 6gen jak ruszalem w przód był pyk. Cofalem był pyk. Winna była nakrętka na półosi którą za słabo dokreciłem lub nie zabezpieczyłem przed odkręceniem.
  • 0

#9 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:12, 29.10.2019

Sprawdzajac luz w hondzie robi sie to na podniesionym kole.
 

 

Właśnie Honda ma inaczej niż większość konstrukcji i wahacz dolny jest pod zwrotnicą przez co sprężyna dąży do rozpięcia i mając to na uwadze, sugerowałem przyjrzenie się sworzniom zwrotnicy ale w każdym z trzech stacji twierdzą że nie mają luzu.


Mi w 6gen jak ruszalem w przód był pyk. Cofalem był pyk. Winna była nakrętka na półosi którą za słabo dokreciłem lub nie zabezpieczyłem przed odkręceniem.

 

Zerknę na to.

 

Jeszcze jedna rzecz mi się rzuciła w oczy. Klocki Bosch, TRW, Delphi, Ferodo i coś tam jeszcze mają wysokość 155,2 natomiast ATE ma 154,9. Może te 0,3 mm stuka? Chyba jutro kupię na próbę Ferodo i sprawdzę przy okazji te półosie.

 

A i jeszcze pytanie. Czy wiecie czy w VII gen 2.0 po lifcie były takie same klocki jak przed liftem gdzie tarcze miały mniejszą średnicę? Tarcze mam 300.


Użytkownik Trigger edytował ten post 19:54, 29.10.2019

  • 0

#10 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:41, 29.10.2019

Ja u siebie w swoim karawanie mam klocki  TRW i nie miałem problemu ze stukaniem . To tak dla Twojej wiadomości  .  No ale to też wcale nie muszą być klocki , choć spróbować można skoro to takie wkurzające i chcesz rozkminić w czym rzecz.


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq