Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

ACCORD VI 2.3 Zalewa silnik po remoncie/nie pali na jeden gar

VI f23z5 remont 2.3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 accordmike

accordmike
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:TORUŃ
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 20.10.2019

Witajcie! Walczę z problemem od tygdonia i nie mogę znaleźć przyczyny problemu, wiec postanowiłem napisać z prośbą o pomoc. 

Mój accord 2.3 PB+LPG F23z5 palił 1l oleju na 1000km, w dodatku wydupcyło uszczelkę pod głowicą więc, nastał czas na remont.  

 

Po zdjęciu głowicy okazało się, że jest ona w kiepskim stanie, więc postanowiłem że dam na szifiernię inną głowicę z anglika automat 2.3. Pan na szlifierni stwierdził że ta głowica z angilka 2.3 ma  gniazda/prowadnice w  bardzo dobrym stanie, więc  zrobił szlif zaworów, wymienił uszczelniecze zaworowe na supertech, splanował, umył ją, sprawdził szczelność i oddał.

 

Następnie wujas/mechanior założył nowe panewki korbowodowe TAIHO, pierścienie NPR, włożył nową uszczelkę Elring,  skręcił głowicę, +nowy pakiet uszczelnień OEM do tego silnika na wszystkie wałki, pompę oleju. 

 

Zaznaczam że przed demontażem słupka, odpalal pięknie, trzymał obroty, w góle nim nie trzęsło. 

 

PO REMONCIE;

- Silnik nie pali na trzeci gar, świeca na tym garze jest czarna 

- na bagnecie oleju/pod korkiem wlewu oleju/ w filtrze paliwa czuć zapach benzyny 

- Silniczek chodzi jak w harley Davidson, trzęsie nim 

- komp p28 który  mam z mapami do 2.3 pokazuje błędy nr 20 i 36 ( spoza spisu błędów accorda) 

- komp p28 czasem pokazuje błąd nr 9 i 15 ( czujnik położenia pierwszego tłoka, sygnał wyjściowy zapłonu)

 

DZIAŁANIA KTÓRE PODJĄŁEM:

 - reset kompa p28

- podmieniłem az trzy aparaty zapłonowe/ kable/świece/ kopułki

- podmieniłem czujnik temp płynu chłodzniczego

- podmieniłem czujnik powietrza w ssącym

- podmnieniłem regulator ciśnienia paliwa

- podmienilem czujnik położenia wału korbowego

- podmieniłem wtrysk na tym trzecim nieaktywnym cylindrze

- podmieniłem świece na DENSO irydowe

- iskra jest bardzo dobra

- wziąłem klucz i kręciłem silnikiem. Nie ma żadnych oporów. 

- kompresja 15 bar na wszystkich cylindrach więc zawory domykają 

- sprawdziłem masy silnika/bezpieczniki

- luzy zaworowe ustawione na 0.25 i 0.30

- rozrząd jest na znacznikach 

- zaznaczę jeszcze ze do tej głowicy włożony jest wałek od 2.0 f20b6 ( ma wyższe krzywki od walka z 2.3) walek sprawdził koleś na szlifierni trzyma wymiary. Kolega ma taki wałek u siebie w 2.3 i wszystko śmiga u niego.  

- załozyłem na chwilę kompa od f18b2 ale po odpaleniu silnikiem trzęsie tak samo na tym kompie 

 

Poproszę jakieś podpowiedzi/pomysły bo mi się już skończyły. Może ktoś miał podobny przypadek.


Użytkownik accordmike edytował ten post 17:03, 20.10.2019

  • 0

#2 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:36, 20.10.2019

Ja bym spróbował odpalić go na kompie oryginalnym z tego modelu i silnika bo 1.8 a 2.3 jednak ma inne parametry , bo wg mnie coś jest z mapą i on nie może normalnie chodzić , miałem kiedyś remont D16Z9 i takie objawy miałem na kompie p28 dziwnego pochodzenia


Użytkownik TommyH edytował ten post 18:37, 20.10.2019

  • 0

#3 accordmike

accordmike
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:TORUŃ
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:10, 23.10.2019

Ja bym spróbował odpalić go na kompie oryginalnym z tego modelu i silnika bo 1.8 a 2.3 jednak ma inne parametry , bo wg mnie coś jest z mapą i on nie może normalnie chodzić , miałem kiedyś remont D16Z9 i takie objawy miałem na kompie p28 dziwnego pochodzenia

 

Mapy wgrane na nowo do P28. Różnica taka, że nie ma już błędów 9 i 15 i trochę mniej trzęsie silnikiem, ale błędy nr 20 i 36 ( czyli te spoza spisu błędów accorda) cały czas się pojawiają.  Cały czas przelewa go paliwem. Zmierzyłem też napięcie na wtyczkach wtryskiwaczy PB. Na każdej wtyczce pokazuje 8,8V, czyli za mało bo pownno być według schematu 10V... Zmierzyłem też ciśnienie za regulatorem paliwa. Manometr był wpięty w obwód pomiędy regulator cisnienia a wężyk do powrotu benzyny, Na jalowych obrotach pokazywał 1 bar, przy przygazówkach ciśnienie wzrastało.  PS. Na oryginalnym kompie nie odpalę dlatego że mam teraz krokowiec zrobiony na 2piny po to by auto chodziło na P28. Ponadto czujnik stukowego jest ukruszony, i  wtyczka od  tegostukowego jest wypięta.  Stukowy jest wyłączony w P28, wiec dlatego tez nie zakładałem nowego stukowego.  


Użytkownik accordmike edytował ten post 15:15, 23.10.2019

  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:12, 25.10.2019

Spróbuj odłączyć sondę lambda.  Był taki przypadek gdzie gość kombinował na różne strony a sonda bez błędu podlewała zdrowo i zakleiło przepustnice, EGR itp.

Po wymianie sondy i czyszczeniu poszło.

 

Jakbyś miał stroiciela nie daleko to by się podpiął i sprawdził co sonda pokazuje.


  • 0

#5 accordmike

accordmike
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:TORUŃ
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 27.10.2019

Mapy wgrane na nowo do P28. Różnica taka, że nie ma już błędów 9 i 15 i trochę mniej trzęsie silnikiem, ale błędy nr 20 i 36 ( czyli te spoza spisu błędów accorda) cały czas się pojawiają.  Cały czas przelewa go paliwem. Zmierzyłem też napięcie na wtyczkach wtryskiwaczy PB. Na każdej wtyczce pokazuje 8,8V, czyli za mało bo pownno być według schematu 10V... Zmierzyłem też ciśnienie za regulatorem paliwa. Manometr był wpięty w obwód pomiędy regulator cisnienia a wężyk do powrotu benzyny, Na jalowych obrotach pokazywał 1 bar, przy przygazówkach ciśnienie wzrastało.  PS. Na oryginalnym kompie nie odpalę dlatego że mam teraz krokowiec zrobiony na 2piny po to by auto chodziło na P28. Ponadto czujnik stukowego jest ukruszony, i  wtyczka od  tegostukowego jest wypięta.  Stukowy jest wyłączony w P28, wiec dlatego tez nie zakładałem nowego stukowego.


Dzięki za podpowoedz. Słuchaj, włożyłem drugiego kompa p28 z mapami Ralfiego do d16w4 trzęsie tak samo. To nie wina kompa. Na dwóch kompach jest to samo pomimo różnych map.
  • 0

#6 accordmike

accordmike
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:TORUŃ
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:37, 27.10.2019

Spróbuj odłączyć sondę lambda.  Był taki przypadek gdzie gość kombinował na różne strony a sonda bez błędu podlewała zdrowo i zakleiło przepustnice, EGR itp.
Po wymianie sondy i czyszczeniu poszło.
 
Jakbyś miał stroiciela nie daleko to by się podpiął i sprawdził co sonda pokazuje.


Wiesz co, odpiąłem sondę. Nic to nie dało. Zaczynam się obawiać że mechanik zwalił coś przy remoncie silnika. Sam już nie wiem co sprawdzać. Może jest jeszcze jakiś problem z powietrzem z ssącego...
  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 05:58, 28.10.2019

Dzięki za podpowoedz. Słuchaj, włożyłem drugiego kompa p28 z mapami Ralfiego do d16w4 trzęsie tak samo. To nie wina kompa. Na dwóch kompach jest to samo pomimo różnych map.

Wsadziłes kompa z mapą z f23 do d16?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 accordmike

accordmike
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:TORUŃ
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:35, 29.10.2019

Wsadziłes kompa z mapą z f23 do d16?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Sorry, literówkę zrobiłem. Włożyłem kompa p28 z mapą od d16w4 do mojego accorda. Jest to samo, przelewa benzyną. Od 3tys obr silnik chodzi normalnie. Wczoraj zmierzyłem też ciśnienie paliwa przy zbiorniku. Na wężyku od powrotu jest 1.1bar. Pompa daje ciśnienie 3.2 bara.
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:49, 29.10.2019

Mapa z d16 w f23?
To nie ma prawa chodzić poprawnie.

Wsadź oem kompa i dopiero wykluczysz walniętą mapę.
 


  • 0

#10 accordmike

accordmike
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:TORUŃ
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:24, 29.10.2019

Mapa z d16 w f23?
To nie ma prawa chodzić poprawnie.

Wsadź oem kompa i dopiero wykluczysz walniętą mapę.
 

 

Oryginalnego kompa nie włożę, bo korkowiec jest przerobiony na 2 piny zeby mogł działac na p28, a w serii na 3 piny. Poza tym stukowy jest ukruszony i odłączyłem od niego wtyczke ale i tak  Ralfi w p28 go wyłączył wiec to nic nie robi. Cały rok jeźilem na odłączonym stukowym i przerobionym krokowcu.   Poza tym seryjny komp oszaleje bez stukowego i  z przerobionym krokowcem na 2 piny. Seryjny komp obsługuje też 2 sondy, a ja mam jedną sondę w accordzie.  Sprawdzilem co mogłem, pomysly juz sie skończyly wiec oddaje furę do Dr.Foxa  . Tak czy siak, dzieki za podpowiedzi :) 


  • 0

#11 accordmike

accordmike
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:TORUŃ
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:55, 16.01.2020

AKCJA PO DŁUGIM CZASIE, ZAKOŃCZONA SUKCESEM. Usterkę zdiagnozował i naprawił DR.FOX Ralfi Garage.  Okazało się, że winowajcą całej sytuacji był uszkodzony wałek rozrządu od acoorda 2.0 f20b6 który został włożony w trakcie remontu  tego silnika F23Z5 ( był trochę za mocno wytarty na niektórych krzywkach) przez co auto na fabrycznych luzach zaworowych nie chciało chodzić, zalewało silnik benzyną. Dopiero gdy Rafał ustawił luzy zaworowe nie sugerując się wartościami luzów podanych przez producenta,  silnik zaczął chodzić, tyle że  zaczęła klepała głośno klawiatura na tych nieoryginalnych luzach. W tej sytuacji, zapadła decyzja o zmianie walka rozrządu. Na szczęście został  mi w chacie wałek od poprzedniego silnika 2.3 który kiedyś miałem,, więc zawiozłem go, Rafał sprawdził ten wałek, powiedział że jest dobry,  wszystko rozłożył, złożył na nowo klawiaturę, drugi wałek, rozrząd, ustawił fabryczne luzy zaworowe,  i auto odpaliło od strzała, silnik chodzi, jak z fabryki :D:D:D Winna w tej sytuacji jest SZLIFIERNIA na której była robiona głowica, ponieważ dałem im przy remoncie głowicy  także wałek rozrządu do sprawdzenia pomierzenia. Pan ze szlifierni powiedział, że wałek  jest dobrym stanie i można go montować.  Jak się okazalo nie jest, Ralfi  stwierdził że jest na tyle wytarty, że silnik nie bedzie na nim chodził w sposób właściwy, czego dowodem jest prawidłowe działanie silnika po wymianie wałka:) Dzięki wielkie wszystkim za podpowiedzi i POLECAM Dr. Fox Ralfi Garage, bo tam pracują fachowcy:) 


Użytkownik accordmike edytował ten post 14:14, 16.01.2020

  • 0

#12 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:16, 18.01.2020

Dobrze że wspomniałeś jak się to wszystko zakończyło i jest przestroga dla innych że każde mody trzeba robić z głową :) Swoją drogą co musiało się stać z poprzednim silnikiem z którego ten wałek pochodził :D


  • 0

#13 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 13:06, 19.01.2020

Jesli masz ten wałek ktory byl problemem mozesz go gdzies pomierzyc dokladnie i wrzucic tutaj wymiary i jakies fotki?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, f23z5, remont 2.3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq