Skocz do zawartości

RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z wrzucaniem 1,2 ,i wstecznego biegu

VII Sprzęgło skrzynia biegów

• Zamknięty Temat jest zamknięty
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Islandczyk25

Islandczyk25
  • Nowy
  • 1 postów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155kM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:AA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 20.10.2019

Witam, w moim Accordzie VII gen. mam mały problem. Jestem laikiem w kwestii mechaniki więc zapytam sie bardziej ogarniętych w temacie. Często pojawia się u mnie problem z wrzuceniem biegu mianowicie 1,2 i wstecznego. Po dłuzszym postoju lub na wzniesieniu gdy samochód stoi pod kontem. Czasem jest tak że stojąc na światłach chce wrzucić jedynke to wchodzi z lekkim oporem i po próbie wrzucenia 2 skrzynia sie blokuje, do tego stopnia że musze zgasić samochod i po ponownym odpaleniu biegi wchodzą tak jak powinny. bieg wsteczny wchodzi na ogół ciężko ale czasem też jest problem z wrzuceniem na luz. Podczas wrzucania biegu słychać dość głośno jak się wpina. Byłem u mechanika i przepompowaliśmy pompę sprzęgła dwukrotnie i nie ma żadnej poprawy. Dzisiaj moja dziewczyna stanęła na progu spowalniającym (tu gdzie mieszkam jest ich sporo ,prawie każde przejście dla pieszych itp.). Znów to samo nie da się z luzu wrzucić 1 biegu, trzeba gasić samochód i na nowo odpalać po czym 1 i 2 chodzi z niesamowitym oporem praktycznie siłujemy się z skrzynią. Kolejne światła nie da się wrzucić biegów z luzu, wbijam 1 przy czym myśle czy nie złamie zaraz lewarka zmiany biegów zjezdzamy na pobocze ,zamieniam się z dziewczyną. Pierwsze co zauważyłem to że sprzęgło jest "do połowy" w podłodze , podniosłem je stopą i dwa razy wcisnąłem żeby sprawdzić czy odbija prawidłowo. Odija i działa prawidłowo na tę chwilę. Nie wiem teraz co zrobić ,każda wizyta u mechanika kosztuje mnie tu sporo kasy a mechanik sam nie wie czy wymieniać sprzęgło czy to synchronizatory, skrzynia. Może ktoś z Was miał podobny problem , nie znalazłem na forum po