Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z błędami ABS - 17-01 i 84-01

VII czujnik prędkości koła ABS VSA układ logiczny czujnika

Najlepsza odpowiedź pawlik118 , 22:53, 13.10.2019

Wymień czujnik koła;) Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 ślepak

ślepak
  • Administrator
  • 3520 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 164
Super

Napisano 21:15, 30.11.2019

Odczytać błędy check engine za pomocą spinacza lub elm.

Co do vsa pewnie za wolno robisz całą procedurę. Najpierw jednak bym odczytał kody błędów, możliwe że będzie sam błąd modułu, to by wtedy wyjaśniło brak możliwości skasowania błędów lub kalibracji.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#17 mufaza

mufaza
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:245
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 05.02.2020

Witam zwlekałem z tym ręcznym resetem i zapamietywaniem, koniec końców zrobiłem to niestety nic to nie pomogło po ujechaniu porenastu mentrów i uzycia hamulca (nie było ślisko) włączył sie ABS i zaświeciły sie wszystkie światełka od początku. nie mam pomysłu co to może być do głowy mi przychodzi tylko komputer od ABS - u. Macie jakieś pomysły?


  • 0

#18 ślepak

ślepak
  • Administrator
  • 3520 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 164
Super

Napisano 14:16, 05.02.2020

To odczytaj teraz błędy spinaczem i napisz jaki jest kod błędu.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#19 mufaza

mufaza
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:245
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:38, 05.02.2020

a podrzycisz linka jak ta procedura wygląda ?


  • 0

#20 ślepak

ślepak
  • Administrator
  • 3520 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 164
Super

Napisano 18:03, 05.02.2020

Proszę :
http://www.accordklu...tyka-spinaczem/
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#21 mufaza

mufaza
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:245
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:14, 07.02.2020

21 i 13 takie mi pokazuje błędy


  • 0

#22 ślepak

ślepak
  • Administrator
  • 3520 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 164
Super

Napisano 09:19, 07.02.2020

Rozumiem że to błędy VSA? czy kontrolki check silnika ? 

 

DTC 21

 

Usuwanie usterek wg DTC: 21, 22, 23, 24

 

DTC 21, 22:   Impulsator magnetyczny (przód)

   

   

 

 

1. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

 

 

2. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.

 

 

3. Przeprowadzić jazdę próbną z prędkością 30 km/h lub większą.

Czy zapala się kontrolka ABS i wskazywany jest kod DTC 21, 22, 23 i/lub 24?

 

TAK - Przejść do  4.

 

NIE - System obecnie jest sprawny.n

 

 

4. Sprawdzić odpowiedni czujnik koła/impulsator (patrz tabela).

 

DTC

Odpowiedni czujnik koła

 

21  Prawy przedni 

22  Lewy przedni 

23  Prawy tylny 

24  Lewy tylny 

 

Czy czujnik i odpowiedni impulsator są sprawne?

 

TAK - Sprawdzić, czy są luźne styki w złączce 47-stykowej modułu sterującego VSA. W razie potrzeby zamienić  modulator-moduł sterujący VSA na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie.n

 

NIE - Wymienić impulsator magnetyczny lub impulsator.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DTC 13: 

 

Usuwanie usterek wg DTC: 11, 13, 15, 17

 

DTC 11, 13, 15, 17:   Czujnik koła (przerwa/zwarcie do masy/zwarcie z zasilaniem)

 

 

1. Rozłączyć złączkę 47-stykową modułu sterującego VSA.

 

 

2. Uruchomić silnik.

 

 

3. Zmierzyć kolejno napięcie między masą a stykami +B i GND odpowiedniego czujnika koła w złączce 47-stykowej modułu sterującego VSA (patrz tabela).

 

DTC

Odpowiedni styk

 

+B

 

GND

 

11 (Prawy przedni)  FR +B:

Nr 18  FR-GND:

Nr 17 

13 (Lewy przedni)  FL +B:

Nr 4  FL-GND:

Nr 20 

15 (Prawy tylny)  RR +B:

Nr 5  RR-GND:

Nr 6 

17 (Lewy tylny)  RL +B:

Nr 2  RL-GND:

Nr 3 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy napięcie wynosi 1 V lub więcej?

 

TAK - Usunąć zwarcie z zasilaniem w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a odpowiednim czujnikiem koła.n

 

NIE - Przejść do  4.

 

 

 

4. Wyłączyć zapłon.

 

 

5. Sprawdzić ciągłość obwodu kolejno między masą a stykami +B i GND odpowiedniego czujnika koła w złączce 47-stykowej modułu sterującego VSA (patrz tabela).

 

 

DTC

 

Odpowiedni styk

 

+B

GND

 

11 (Prawy przedni)  FR +B:

Nr 18  FR-GND:

Nr 17 

13 (Lewy przedni)  FL +B:

Nr 4  FL-GND:

Nr 20 

15 (Prawy tylny)  RR +B:

Nr 5  RR-GND:

Nr 6 

17 (Lewy tylny)  RL +B:

Nr 2  RL-GND:

Nr 3 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Przejść do  6.

 

NIE - Przejść do  8.

 

 

6. Rozłączyć złączkę 2-stykową odpowiedniego czujnika koła.

 

 

7. Sprawdzić ciągłość obwodu kolejno między masą a stykami +B i GND odpowiedniego czujnika koła w złączce 47-stykowej modułu sterującego VSA (patrz tabela).

 

DTC

Odpowiedni styk

 

+B

 

GND

 

11 (Prawy przedni)  FR +B:

Nr 18  FR-GND:

Nr 17 

13 (Lewy przedni)  FL +B:

Nr 4  FL-GND:

Nr 20 

15 (Prawy tylny)  RR +B:

Nr 5  RR-GND:

Nr 6 

17 (Lewy tylny)  RL +B:

Nr 2  RL-GND:

Nr 3 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Usunąć zwarcie z masą w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA i odpowiednim czujnikiem koła.n

 

NIE - Wymienić odpowiedni czujnik koła.n

 

 

 

8. Rozłączyć złączkę 2-stykową odpowiedniego czujnika koła.

 

 

9. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami +B i GND czujnika odpowiedniego koła w złączce 47-stykowej modułu sterującego VSA (patrz tabela).

 

 

DTC

 

Odpowiedni styk

 

+B

GND

 

11 (Prawy przedni)  FR +B:

Nr 18  FR-GND:

Nr 17 

13 (Lewy przedni)  FL +B:

Nr 4  FL-GND:

Nr 20 

15 (Prawy tylny)  RR +B:

Nr 5  RR-GND:

Nr 6 

17 (Lewy tylny)  RL +B:

Nr 2  RL-GND:

Nr 3 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Naprawić zwarcie w przewodach między modulatorem-modułem sterującym VSA i czujnikiem koła.n

 

NIE - Przejść do  10.

 

 

10. Zamienić uszkodzony czujnik odpowiedniego koła na sprawdzony w działaniu (patrz tabela).

 

DTC

Odpowiedni czujnik koła

 

11  Prawy przedni 

13  Lewy przedni 

15  Prawy tylny 

17  Lewy tylny 

 

 

 

11. Skasować kody DTC testerem HDS.

 

 

12. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.

 

 

13. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II). Przeprowadzić jazdę próbną z prędkością powyżej 30 km/h.

 

Czy kontrolka ABS świeci?

 

TAK - Sprawdzić, czy złączka 47-stykowa modułu sterującego VSA nie jest luźna. W razie potrzeby zamienić  modulator-moduł sterujący VSA na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie.n

 

NIE - Wymienić dotychczasowy czujnik koła.n


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#23 mufaza

mufaza
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:245
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 07.02.2020

dzięki, troche zabawy mnie czeka.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, czujnik prędkości koła, ABS, VSA, układ logiczny czujnika

IPB Skin By Virteq