Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z błędami ABS - 17-01 i 84-01

VII czujnik prędkości koła ABS VSA układ logiczny czujnika

Najlepsza odpowiedź pawlik118 , 22:53, 13.10.2019

Wymień czujnik koła;) Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 CzasemTrasa

CzasemTrasa
  • Klubowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:55, 13.10.2019

Nie mogę ogarnąć problemu z moim Accordem 2.4 2006 benzyna AT (przebieg 176 tys. km). Chodzi o choinkę na desce która okazuje się być związana z błędami:
17-01 PRZERWA LUB ZWARCIE CZUJNIKA PRĘDKOŚCI LT KOŁA
84-01 AWARIA UKŁADU LOGICZNEGO CZUJNIKA
 
MtLrRuY.png
 
6S4xYJp.png
 
Znajomy mechanik stwierdził, że winne jest łożysko na lewym tyle. Nie huczało i przebieg jak na rocznik niewielki, ale z braku lepszych pomysłów zostało wymienione na zamiennik FAG:
 
Błąd 17-01 został wykasowany, dodatkowo została zrobiona procedura zapamiętania położenia neutralnego czujnika VSA i po wyjechaniu z warsztatu i zrobieniu 500 metrów choinka na desce znowu się pojawiła. Wróciłem i teraz błędy 17-01 i 84-01 zostały wykasowane, ale już nie było czasu na dalszą walkę z tematem, więc wziąłem auto i tym razem błędy wyskoczyły dopiero po 2 dniach i zrobionych 40 km - wydaje mi się że było to związane z załączeniem się ABS (charakterystyczny dźwięk), co jest dziwne bo warunki na drodze tego nie uzasadniały.
 
Widzę, że mój mechanik nie jest specem od Accordów. Zanim zacznę szukać innych magików pomyślałem że zapytam Was koledzy - spotkaliście się z taką sytuacją? Jaką wskazówkę dać znajomemu mechanikowi żeby rozwiązać problem zanim każe mi wymieniać kolejne części? ;)
 

  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1436 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:53, 13.10.2019   Najlepsza odpowiedź

Wymień czujnik koła;)
  • 0

#3 CzasemTrasa

CzasemTrasa
  • Klubowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 14.10.2019

Wymień czujnik koła;)

 

Dzięki za odpowiedź :)

Ten będzie OK?:

CZUJNIK ABS TYŁ LEWY HONDA ACCORD 7 CL/CM 03-08

https://allegro.pl/o...3-08-8530543525


  • 0

#4 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4248 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 119
Super

Napisano 13:53, 14.10.2019

Czujnik a nie łożysko..🤦‍♂️
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..możliwość wyszukania aut typowo pod zamówienie

mechanika: regulacja luzu zaworowego wszystkie Hondy, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników - etc, zapraszam na pw   opinie: tu kliknij


#5 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1436 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:30, 14.10.2019

Jeśli okaże się że czujnik będzie zapieczony w piaście, to koniecznie, przed rozwiercaniem wyjmij łożysko koła. Ze swojej strony polecam też zarówno czujnik jak i łożysko koła uszczelnić silikonem neutralnym. 


  • 0

#6 CzasemTrasa

CzasemTrasa
  • Klubowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 14.10.2019

OK, dam znać czy wymiana czujnika rozwiązała problem.


  • 0

#7 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 526 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:46, 14.10.2019

Najpewniej to czujnik, ale zanim go wymienisz sprawdź oporność wszystkich czujników. Oporność powinna być prawie taka sama na wszystkich, ten który będzie wyraźnie odstawał wynikiem pomiaru będzie uszkodzony.
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#8 CzasemTrasa

CzasemTrasa
  • Klubowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 28.10.2019

Wymieniłem czujnik koła - był zapieczony i oczywiście trzeba było najpierw zdemontować łożysko.

Pojeździłem trochę i wygląda na to, że problem jest rozwiązany!

 

W pierwszym poście zbyt pochopnie zasugerowałem, że mój mechanik niepotrzebnie kazał mi wymieniać łożysko. Koniec końców okazało się, że awarie nałożyły się na siebie i problemy powodował zarówno padnięty czujnik jak i łożysko.


  • 0

#9 mufaza

mufaza
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:245
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 22.11.2019

Mam podobny problem jak kolega CzasemTrasa, wymieniłem i czujnik i łożysko (impulsator) jednak choinka nie zgasła  i mam problem bo jestem w kropce, sprawdziłem jeszcze kostki czy prąd dochodzi i dachodzi. co tu mogę zrobić jeszcze? Nadmienie, że moja Honda jest z USA. 


  • 0

#10 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2437 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 98
Super

Napisano 10:46, 24.11.2019

Reset błędów i kalibracja vsa... Wszystko spinaczem ręcznie i wszystko jest na forum...

Każdemu z osobna trzeba pisać to samo :/
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#11 CzasemTrasa

CzasemTrasa
  • Klubowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 24.11.2019

Kolego @mufaza, instrukcje rzeczywiście są na forum. Też je kiedyś szukałem i musiałem komuś przesłać, więc jak coś to wklejam poniżej.

 

Procedura kasowania błędów

 

TBlA91C.png

 

Procedura zapamiętania położenia neutralnego czujnika VSA

 

5cM4oDA.png

 

Jeszcze taki pro-tip - zamiast gimnastykować się ze spinaczem, można kupić wtyczkę OBD2 i w tej wtyczce połączyć ze sobą odpowiednie piny.

Koszt to 1,5 USD na Aliexpress: 16 Pin Female Wire Sockets Connector OBDII Car Auto Adapter OBD2 Universal

 


  • 0

#12 mufaza

mufaza
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:245
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:08, 26.11.2019

Dzięki lecz zapomniałem napisać, że po wymienieniu pojechałem na komputer aby błędy wykasować. Skasowało ale po ujechaniu kilkunastu metrów i naciśnieciu hamulca światełka ponownie się zapaliły. Wiecie co to może być? A czy powyzsze procedury są bezpieczne? Ja bym bał się stykać tak wrażliwych materii, aby czegoś nie spalić.


  • 0

#13 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2437 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 98
Super

Napisano 00:20, 26.11.2019

Słowo klucz w moim poprzednim poście to (ręcznie) oraz (reset błędów /kalibracja) też o tym wiele razy pisałem...

Reset błędów następnie obowiązkowa kalibracja i ta kolejność jest prawidłowa.

Wszystkie komputery poza hds kasuja położenie vsa, lub sam reset nic nie da bo nie będzie ustawione neutralne położenie vsa. To jest naprawdę proste... Pięć minut roboty.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#14 mufaza

mufaza
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:245
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:01, 26.11.2019

Dzięki spróbuję.


  • 0

#15 langol

langol
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:25, 30.11.2019

Ja z kolei mam inny problem, @ślepak poradził mi skorzystać z procedury kasowania błędów spinaczem (jak kilka postów wyżej), po czym zamknięto mój temat zanim zdążyłem napisać czy podziałało. Panowie co zrobić w przypadku gdy lampka abs podczas kasowania błędów nie gaśnie? Zamiast tego mruga check engine. Na pewno zwarte są piny 4 i 9 i procedurę wykonuję krok po kroku. 


Użytkownik langol edytował ten post 18:26, 30.11.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, czujnik prędkości koła, ABS, VSA, układ logiczny czujnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq